MammanTilEmma❤ Skrevet 18. oktober 2009 #1 Skrevet 18. oktober 2009 vet jo at spedbarn skal egentlig ligge på ryggen, men jenta mi sovner ikke av seg selv når hun ligger på ryggen i heletatt,å hun sover somregel på siden om natten for da ligger hun ved puppen, men har iadag funnet ut at hun sovner av seg selv på magen.. men da må jeg jo følge med henne heletiden så hun puster å alt det der.. noen fler som har eller har hatt problemer med det?
Mrs.MoodSwings Skrevet 18. oktober 2009 #2 Skrevet 18. oktober 2009 hei Min fjerde sønn hadde det også sånn, sovnet av seg selv på magen og sov lenger og bedre på magen. Derfor lot jeg han sove på magen jeg. Sjekka han akkurat samme som jeg har sjekka de andre, og han sover ennå godt på magen nå som han er 2 år
Tweak Skrevet 18. oktober 2009 #3 Skrevet 18. oktober 2009 Hmm, jeg har ikke peiling egentlig, siden jeg foreløpig er gravid med min første :-) Men klarer du å snu henne forsiktig over på ryggen når hun har sovnet? Det er i allefall en kortsiktig løsning! Evt. legge puter foran magen hennes når hun ligger på siden slik at hun ikke havner på magen. Men før du hører på mine råd, så hør på andre som har eller har hatt babyer! :-)
NormaJean Skrevet 18. oktober 2009 #4 Skrevet 18. oktober 2009 min helsesøster viste meg en snedig måte å la spedbarnet ligge på siden med støtte slik at ungen ikke havnet på magen. Litt støtte i ryggen (en pute feks og litt støtte ved magen, feks en sammenrullet klut så lå ungen fin fint på siden:) men det finnes mange produkter på nett da som er laget for å holde barnet på siden og forhindre at de snur seg på magen. men etterhvert så ble det jo slik at greier barnet å snu seg selv over på magen så får de bare ligge sånn. Sønnen min lå mer og mer på magen fra 6 mnd alder, lot han bare ligge jeg.
KaWi Skrevet 18. oktober 2009 #5 Skrevet 18. oktober 2009 Jeg har en gutt som bare ville sove på magen, og bekymret som jeg var fikk, han sove på magen mens jeg kunne se på ham puste. Dvs på dagen, men på natten, DA slet jeg... Så fikk jeg tips her inne om en pustealarm som heter Babysense. Kjøpte den og mor og barn sov myyyyye bedre. Skal bruke den også når nr. 2 kommer. Forøvrig er han nå 1 år og sover helst på magen fortsatt
KaWi Skrevet 18. oktober 2009 #6 Skrevet 18. oktober 2009 http://barneshoppen.no/index.php?main_page=product_info&products_id=569 Her er linken til der hvor jeg kjøpte min...
MammanTilEmma❤ Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 18. oktober 2009 okei, men har jo hørt dette med at den kan gi falskalarm?
_Løvemamma_ Skrevet 18. oktober 2009 #8 Skrevet 18. oktober 2009 En alarm for mye er jo mye bedre enn en for lite
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå