togutter-08og10 Skrevet 18. oktober 2009 #1 Skrevet 18. oktober 2009 Gutten på 15 md hyler og skriker og hver puss er en kamp som ofte ender med at jeg må tvinge han og holde han og det er ikke noe ok. Liker ikke tvinge, men samtidig er jo tanpuss viktig. Noen som har noen tips. Han får lov å pusse selv også, og det gjorde han før, men nå bare kaster han tannbørsten med engang han får den. Finnes det en supermyk tannbørste? Hva med fluortabletter? Gode råd taes imot med takk.
Gjest Skrevet 18. oktober 2009 #2 Skrevet 18. oktober 2009 Hadde akkurat samme problemet helt til han fikk elektrisk mikke mus tannbørste. Etter det har tannpussen vært en lek
togutter-08og10 Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 18. oktober 2009 Har de den på Expert? Elkjøp? Takk for tipset, må prøve det.
Gjest Skrevet 18. oktober 2009 #4 Skrevet 18. oktober 2009 alt ble så mye lettere etter vi begynte med fluor:) Hun fikk jo fluoren etter hun hadde pusset tennene som en slags belønning. Jeg skrøyt masse av henne når jeg fikk til og pusse, og etterhvert har hun blitt en veldig flink tannpusser:) Jeg prøver å gjøre det så koslig som mulig, synger pusspuss så får du en suss og skryter i vei^^
*smula* Skrevet 18. oktober 2009 #5 Skrevet 18. oktober 2009 I en periode var vår lille ikke så interessert å pusse tennene. Men når han fikk pusse mine tenner med min tannbørste samtidig som jeg pusset hans tenner med hans tannbørste gikk det bra. Nå har vi fast rutine på at han sitter på dolokket, jeg sitter på gulvet og pusser tennene hans, mens jeg synger. Også fluortablett etterpå. Bare en sjelden gang vi må løse det med at han pusser mine nå.
Kate77 Skrevet 18. oktober 2009 #6 Skrevet 18. oktober 2009 Lovnad om fluor når han har vært flinkt til å pusse ble redningen her også. Du kan bruke de med 0.25 i styrke.
togutter-08og10 Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 18. oktober 2009 Ja men en gutt på 15 md skjønner jo ikke at han får fluor hvis han er flink til å pusse tennene. Hvor gamle er deres barn som dere gir fluor?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå