Allegra baby Skrevet 18. oktober 2009 #1 Skrevet 18. oktober 2009 Hvordan føler dere dere? Har dere bestemt navn? Vet dere kjønn? Hvor mye har dere lagt på dere? Noen spesielle matlyster? Her i gården føler jeg meg endelig tilnærmet normalen, litt mer trett og vansker med å bruke kontaktlinser.. Også litt dårligere tålmodighet enn vanlig.. Navn er veldig veldig vanskelig- vet vi får pike og tenker på Lucia, Anabelle, Anaïs, Sofia, og Amber.. 4 kg i pluss foreløpig- syntes det er deilig å ikke være så stor som førstegang, men det komemr nok snart... Veldig glad i San Pellegrino og appelsinjuice. Og dere?
Jente+Oktoberbarn Skrevet 18. oktober 2009 #2 Skrevet 18. oktober 2009 Jeg er 24+5 i dag Har vært 40 % sykmeldt noen uker allerede pga bekkenløsning, og det blir bare verre så mulig jeg må ha mer. Men jeg er veldig fornøyd og glad smerter til tross Vi har ikke funnet navn enda, synes det er veldig vanskelig. Ale forslag mottas med takk Det er forresten en jente Jeg har egentlig vært litt bekymret over at jeg har lagt på meg så lite. Har gått opp 2,5 kilo fra utgangspunktet jeg hadde før jeg ble gravid, og er i utgangspunktet både liten og spedbygd. Men kiloene kommer vel sikkert raskt nok Har ikke noen spesielle lyster, men mange ting jeg ikke har lyst på.
lykkelig3barnsmor<3 Skrevet 18. oktober 2009 #3 Skrevet 18. oktober 2009 Jeg er 22+5 i dag. 100% sykemeldt fra forrige uke pga bekkenløsning. Plages med halsbrann,men ellers glad og fornøyd:-) Har gått opp 8 kg...litt for mye.men ingen ting å gjøre med det. Vi skal også ha jente,spekulere mye i navn...jette,emma,ramona,kaisa...mang fine navn,jeg vil gjærne ha noen navne tips jeg også:-) Har ingen spesielle lyster.
FrøkenSprøken Skrevet 18. oktober 2009 #4 Skrevet 18. oktober 2009 Jeg er 22 uker på vei. Formen er kjempefin. Har slitt mye med hodepine, men den har blitt bedre den siste tiden. Bekkenet er ikke helt som det skal være, men ikke noe problem. Har gått ned i vekt. Dvs, gikk ned ca 8 kg de første 3 mnd, og har siden da lagt på meg 2,5 kg. Så er fortsatt lettere enn da jeg ble gravid. Passer meg supert! Vi får ei jente, og hun skal hete Ellinor. Men det hadde vi egentlig bestemt allerede før jeg ble gravid;) Andre alternativ var Anna, Ella, Sigrid, Asta, Astrid, Ingeborg. Har ingen spesielle lyster, men spiser mer frukt og mindre godteri enn før. Vet ikke om det er fordi jeg ubevisst ønsker å leve sunt når jeg er gravid, eller om det er en "bivirkning" av svangerskapet, men det er jo bare bra:)
Guttemamma x 3 Skrevet 18. oktober 2009 #5 Skrevet 18. oktober 2009 Er nok litt ekstra sliten for tida. Har bekkenløsning og jobber 50%. I tillegg begynner det å bli liten plass i magen til mat så jeg blir litt slapp. Venter en gutt, men har ikke bestemt noe navn. Vanskelig egentlig, dette er gutt nr 3. Har lagt på meg 8 kg, men har gått ned 1 kg i løpet av de siste 2 ukene. Må prøve å få i meg mer kalorier. Hadde vært greit med et par tre kg til så jeg har litt reserver til amming. Har ingen spesielle matlyster denne gangen. Det er mer ting jeg plutselig ikke liker, f.eks. kaviar som var en av "dillene" mine i 1. svangerskap.
Roga Skrevet 18. oktober 2009 #6 Skrevet 18. oktober 2009 Er 24+4 i dag og synes det går fort for tida. Jeg er frisk i kroppen og har ingen større plager ennå. Merker litt i korsryggen da senga er litt myk tror jeg. Har lagt på meg 5-6 kg nå, og kanskje litt meri det siste da magen har poppet litt ut nå. Kan være litt sliten i beina om ettermiddagen og sover gjerne en halvtime like etter at jeg har kommet hjem fra jobben. Jeg har ei lita livlig jente i magen og har tenkt på navn som Live, Eir eller Ellinor. Ellers så går det mye i knekkebrød med leverpostei og sylteagurk sammen med et stort glass melk av alle ting. Siden dette er første barnet styrer jeg litt med å finne ei fornuftig barnevogn som skal ha plass i en Golf. Brio Go eller Teutonia Fun er aktuelle kandidater. /Roga
ღMorgenSolღ Skrevet 18. oktober 2009 #7 Skrevet 18. oktober 2009 27+2 uker - Jeg føler meg fin i formen, begynt å få litt vondt i ryggen men ellers er alt som normalt. - Nei ikke bestemt noe, men har funnet noen navn jeg liker. - Ja jeg vet kjønnet.. - Jeg har ca gått opp 10kg. - Nei, ikke mer en normalt.. Jeg drikker mer vann en jeg pleier bare, også har jeg alltid likt godt frukt så det går det mye av. Ikke dilla på noe spesiellt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå