Gå til innhold

Må tisse OFTE! Flere som sliter med det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den siste tiden har jeg hatt det sånn at jeg må tisse ofte, helst med en gang! Det er akkurat som om en knapp slår seg på, og det føles ut så jeg holder på å tisse meg ut, nesten ingen forvarsel. Regner med det har noe med graviditeten min å gjøre, for det var aldri sånn før, da kjente jeg jo at jeg måtte gå på do, men trengte ikke nødvendigvis gjøre det med en eneste gang, om jeg ikke hadde do i nærheten. Idag er det bare blitt verre, nå føles det ut så jeg må tisse nesten hele tiden, er maaange ganger i timen på do, føles ut så jeg skal tisse flere liter, men svært lite kommer om gangen.. har jeg fått noe urinveisproblemer, eller er det bare babyen som ligger å presser på blæra? Flere som har opplevd noe lignende? Tenker jo og på urinveisinfeksjon, men har ikke vondt når jeg tisser, men føler et press på en måte, akkurat så det skal komme så mye...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har løpt i ett i 20 uker,,,, lol ,men er også mye tørst...

Skrevet

Jeg trodde jeg hadde fått urinveisinfeksjon, så jeg tok med en prøve til legen. (var ca 12 uker da) Men det var nok bare press på urinblæra. Hadde det slik som deg, kjentes ut som jeg skulle sprenges flere ganger i timen. Gikk over etter ei stund, så nå er jeg "bare" 12-15 ganger på do i døgnet...:P Er 20 uker på vei nå...

Skrevet

Ja, jeg tenker og at det er bare babyen som presser på. Jeg drikke veldig mye vann, og er ofte på do pga det, normalt har jeg fått tømt blæra og ferdig med det, men det har aldri vært sånn som det er idag. Kanskje jeg skal ta meg en tur til legen imorgen for sikkerhetsskyld, det er jo ikke bra å gå lenge med urinveisinfeksjon, om det er det. Greit å få svar på om det er det eller ikke uansett :) Skulle hatt et do på ryggen for tida, man vet jo aldri når tissetrangen kommer, og den kommer på sekundet!

Skrevet

Jeg er oppe to-tre ganger hver eneste natt for å tisse. Det må nok være pga. trykk på blæra, tenker jeg. Magen min er stor når jeg står oppreist, men nesten helt flat når jeg ligger på rygg. Og en plass må jo innvollene mine ligge da :D Hehe

Skrevet

Jeg er bare 12+3 men har i flere uker slitt med at jeg må tisse annenhver time hele natta. Er også sinnsykt tørst på nattestid. Det går hardt utover nattesøvnen dette, men av erfaring vet jeg at jeg må forberede meg på at det er slik frem til babyen er født. Og når babyen er født er det opp flere ganger om natta av andre grunner, hehe :)

I natt lå jeg og fabulerte om å legge inn urinkateter på meg selv om natta...*ler*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...