spentmamma Skrevet 18. oktober 2009 #1 Skrevet 18. oktober 2009 Hei Er dert noen som har erfaring med å få modningspunktur? Når bør man få det, hjelper det for å kanskje føde tidligere og hvor mange behandlinger trenger man? Vet dere pris og om man kan benytte seg av det når man er plaget med mye kynnere?
lavendelblomst Skrevet 18. oktober 2009 #2 Skrevet 18. oktober 2009 Poenget med modningsakupunktur er jo at man skal modne, ikke at fødselen skal starte tidligere. Men man kan få en lettere fødsel. Pris varierer vel veldig ifra sted til sted. Men det bør ikke koste mer enn ca 500 kr per time. Ring noen som driver med akupukntur, de har ofte svar
Nettisen:) Skrevet 18. oktober 2009 #3 Skrevet 18. oktober 2009 Jeg gikk til jordmor Mille på Familieklinikken. Der koster det 650 kr første gangen og 350 pr gang etter det. Jeg mener jeg begynte i uke 35, men er ikke helt sikker. Men jeg er ganske sikker på at det hjalp på modning, Jeg skulle settes igang pga svangerskapsforgiftning og legen som sjekket modning sa det var mer modning enn forventet og at det dermed burde bli en lettere fødsel, Jordmor mente at akupunkturen nok hadde bidratt til dette. Modningsakupunktur skal ikke gjøre at du føder før tiden, babyen skal jo helst få komme når den er klar for det, så det er bare å være tålmodig. For meg endte det med hastekeisersnitt av andre årsaker, men åpningsfasen gikk veldig lett og greit ihvertfall. Jeg kommer uten tvil til å ta modningsakupunktur hvis det blir flere svangerskap:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå