Gå til innhold

Trenger tips ang Brystbetennelse!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å det litt kjappt.... Har prøvd og pumpe ut...

Er det bare paracet man kan ta?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bare å pumpe å amme annen vær time, å vær sikker på at brystet er helt tømt... det skal være et kjærringråd;-) Dette gjorde jeg når jeg hadde det, å det funket for meg. men går det ikke over innen et døgn så oppsøk lege.

Skrevet

Nå sier du ikke mye, er du redd for det eller har du tegn? Varmt bryst, rødt og hovent? Feber? I såfall, kom deg til lege om du har feber og er dårlig. Da trenger du antibiotika tvert. En brystbetennelse utvikler seg utrolig fort og det er superkjipt å måtte åpne opp og legge inn dren.

Skrevet

Har god erfaring fra dette, hadde begynnende brystbetennelse med forrigemann, og det som virkelig hjalp var varme på brystet. Spesielt før du skal amme så det er lettere for melken å komme ut. Kjøp deg risposer (på apoteket) som kan puttes i mikro og legg dette på brystet før amming - og gjerne ellers også. Det anbefales å amme selv om det gjør veldig vondt.

Lykke til!

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å ta meg en varm dusj samtidlig som jeg maserte på "kulene" til melken begynte å renne. Det hjalp på meg, men jeg hadde ikke så veldig alvorlig brystbetennelse da.

Skrevet

Har du vært dårlig med feber over 38 i over et døgn og det ikke løsner så skal du til lege for antibiotika! Om det er helg så kontakt barsel. Jeg vil også anbefale Lecitin (helsekost eller apotek) for å få holde gangene åpne. Du kan lese mer om Lecitin på ammehjelpen.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...