Gå til innhold

Bare noen tanker til oss som prøver og har prøvd lenge....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei kjære medsøstre:-) Ville bare sende ut noen positive tanker til alle oss som prøver,som blir skuffet gang på gang når den helve....tanta kommer. Jeg holder på å lese en bok jeg vil anbefale til alle,spesielt oss som blir negative og lei oss hver mnd,vi blir nok veldig opphengt i det å bli gravid,jeg blir iallefall det,så opphengt at jeg til tider nesten glemmer det gode rundt meg. Jeg har en flott vakker datter på 7 år,og en flott stedatter,og en helt fantastisk samboer,som har gitt meg skikkelig troen tilbake på kjærligheten,jeg har god helse,jobb,venner og familie,når jeg tenker på det så ser jeg jo hvor mye jeg har å være glad for,men det at jeg ikke blir gravid skygger dessverre over for dette,så jeg håper at nå som jeg er mer positiv og(positivt skaper jo positivitet):-) Masse gode tanker og babystøv til oss alle:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja man må sette pris på det gode i livet, holde positivt fokus, men det er ikke alltid like lett, men takk for at du minnet meg på det:)

Lykke til!!!:)

Skrevet

Hei Shalin! :)

Ja, jeg må si meg enig med deg i at det er viktig å fokusere på alt det positive en faktisk har, selv om en går gjennom denne prøvingen med tunge tanker og en uvisshet som er til å ta og føle på. Min situasjon er veldig lik din, jeg har en alle tiders samboer, helse og er veldig fornøyd med livet mitt :) Det er ingen selvfølge å ha og jeg er tankknemlig for det :) Så hvis jeg noen gang skulle oppleve å få et barn så ville det blitt nok en stor glede i livet vårt, men det er jo ingen garantier. Jeg tenker ofte at vi har så mye annet som gir glede og at vi vil få et godt liv om vi ikke skulle få barn. Derfor tenker jeg at det vil gå bra med oss uansett :)

Er det "The Secret" du har lest eller? ;)

Skrevet

Jeg er så enig med deg! Har vel ikke prøvd like lenge som andre her, men det føles jo som en evighet likevel. Har prøvd 6-7 mnd nå. Vet ikke hva som gjør det, men ble gravid med min 4 årige gutt på første forsøk. Men denne gangen sliter vi altså! Men prøver også å tvinge meg selv til å tenke positive tanker. At jeg har en flott sønn, samboer, vi har nettopp kjøpt oss båt som vi nok får mye glede av. Så kan jeg ikke noe for det, men tenker at jeg i det minste slipper nattevåkingen som det er ofte med babyer, he he. Det gjør det på en måte bedre. For natta er hellig for meg.

Men synes det går på helsa løs snart, begynner å bli temmelig desperat snart...Men prøver å tenke postivt!

Skrevet

Hei!

Ingen tvil om at vi er flere i samme båt, mange som sliter med det å bli gravid. "slapp av så ordner det deg" erd et mange som sier, men jeg har slappet av og fortsatt har det ikke ordnet seg. Litt urettferdig når en ser andre blir gravid ved første forsøk, elelr ved et "uhell". Mange barn er ikke ønsket i det hele tatt, så vi som sliter og kjenner skuffelsen hver mnd vi har all grunn til å både miste motet, humøret og bli irritert til tider. Vi har masse kjærlighet å gi, så ønskebarnet skal uten tvil få det godt hos oss. Men en blir veldig slten av å prøve, og skikkelig lei av spørsmål som" når skal dere ha barn? Har ikke dere tenkt på barn snart? Dere vet dere ikke blir yngre om dere har tenkt på barn!!!" Hmmm jeg er sliten og lei, prøver å ikke tenke så mye, menvi har da gjort jobben vår med lyst, smil og glede denne uka rundt El denne mnd også, så nå gjenstår det å se.......

Kryss alt som kan krysses :D

Skrevet

Ja er det The Secret;-) bra bok,noe som de fleste av oss vet,men som kan være vanskelig å huske på,godt å bli minna på det. Jeg håper vi alle som prøver får en positiv test snart,det hadde vært en kjempefin julegave det:-))) Godt at vi har hverandre her,sånn at vi kan spørre om råd,klage litt og bare få ut litt frustrasjon,for det er det jo nok av når man prøver og prøver... Ja dessverre er det lit urettferdig,noen prøver i mange år,mens noen blir gravide uten å måtte prøve,med datra mi ble jeg det,ho var ikke planlagt,men nå som vi prøver tar det tid gitt,og det er som dere sier,mange som spør om når det kommer en til,om ikke vi skal sette igang snart...det hjelper jo igrunn ikke med mas rundt seg. Jeg hadde faktisk trua denne mnd,men tanta kom på torsdag,2 dager forseint:-(( men da er det bare å satse på at neste gang sitter den!!! masse lykke til til oss alle. Stor Klem

Skrevet

Ja, "The Secret" er jo veldig inspirerende til å se det positive i tilværerelsen :) Jeg liker den tankegangen, og en får det ofte bedre med seg selv, det er vel kanskje det som er den ekte "hemmeligheten" der? :)

Når det gjelder de spørsmålene, så har jeg jo fått mange av dem. Alle mine venninner har barn, jeg er over 30 år og har samboer. Vi startet prøvingen i 2006, så det har blitt mange spørsmål gjennom tiden. Jeg tenker litt på grunnen til at folk spør, og jeg tror at de gjør det rett og slett fordi de lurer og at det ikke er vondt ment, derfor prøver jeg å ikke å ta det ille opp heller. Det er i grunn få som har problemer med å få barn, så det er ikke noe folk går rundt å tenker på, at kanskje de vil ha barn, men ikke får det til. Jeg pleier å svare respektfullt og enten si "jobber med saken" eller "hvorfor lurer du på det?" eller noe i den dur. Jeg vet i hvert fall at det ikke er vondt ment. :)

Kjedlig at du fikk mensen, Shalin, og på overtid også! Har dere prøvd lenge? Masse lykke til til deg også :)

Skrevet

Jeg slutta på p-pilla for 2 år siden,men vi har ikke prøvd aktivt hele den perioden. Jeg har vært å sjekket meg,jeg har eggl,og ingenting ser galt ut,skal ta kikkehullsoperasjon i des,for å se om det er noe med eggstokkene mine,vi har jo barn fra før,så vi har jo "virka" tidligere;-) Jeg er 35 år,så det er vel normalt at det kan ta litt lengre tid,men det for jo være grenser da!!! Grrr. Masse lykke tuil til oss alle. Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...