Gå til innhold

Reise til svigers i jula, eller ikke?

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Arg, dette er så vanskelig! Vi har jo starta med en annenhver-jul-ordninig, og det er svigers sin tur til å få besøk av oss i år.

Datteren min skal til pappaen sin.. så kommer problemstillingen

- dattera mi skal til pappa'n 22.desember (Det er tidligst, iflg avtalen. Kan være 23 også)

-julaften er torsdag, og datteren min kommer hjem igjen søndag

-Svigermor har tilbudt seg å kjøpe flybiletter, men det blir så siiiiinnsykt dyrt for henne

-Kjører vi, så er det 120 mil tilsammen, "bare" for disse få dagene...

Såh, kjøre og slite ut ryggen på det (jeg tåler ikke lenger å sitte i bil lenge av gangen), eller la svigermor betale for flyet, ELLER, bli hjemme? (og da få en sur svigerfamilie på nakken?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La svigermor betale:)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Så egentlig kan vi bare være der fra onsdag til lørdag...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Joa, men det er snakk om at det kommer opp i 5000 kr nå da :( Har jo ikke samvittighet til det!

Skrevet

Jeg skjønner egentlgi ikek dilemmaet ditt jeg......

Kan du ikke snakke med svigermor da? Si at du føler på at det blir veldig dyrt for henne. Hvis hun insisterer på å betale, så er vel saken grei?

Og egentlig kommer du vel opp i dette "dilemmaet" hvert år hvsi din datter skal til sin far også annehver jul? Hvorfor ikke feire hos svigermor den jula du har dattera di og så heller feire med din familie når hun er hos pappa'n sin (hvis din familie er nærmere enn svigerfamilien din?)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Dilemmaet er jo at jeg syns det blir mye styr for bare 3-4 dager. OG at det blir dyrt om svigermor skal betale (selvom det nok ender med at vi drar)

Jeg skal endre på den avtalen jeg har med BF nettopp pga dette. Så forhåpentligvis slipper jeg det i mange år :)

Om vi feirer hos svigers når datteren min er hos oss, så får hun aldri feiret med min familie, derfor har vi gjort det sånn

Skrevet

Vi har stått i akkurat samme dilemma. Vi startet da å feire vår egen jul hjemme der vi sefølgelig inviterte begge familier så kunne de selv velge om de ville feire jul ilag med oss eller ikke. Mye vanskeligere for oss å forflytte oss med småbarn osv enn de. Og hvis det er slik at de ikke kan komme pga div så er det jo deres valg.

Hos oss valgte svigerfamilien å komme til oss og min familie hjemme. No hard feelings over det.

Skrevet

Tilby å spleise på billettene hvis du er redd det blir for mye for henne.

Da kan du reise med god samvittighet, selv om det bare er for noen få dager. :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

I fjor ble svigerinna mi sur, fordi ho inviterte til feiring hjemme hos dem... men da var det jo "min" families tur til å feire ilag med barna, så vi var hos min bestemor.

Til svigers kommer også søskna til sambo, pluss 1 stk barn. Jeg KAN be svigers på julefeiring her hos min bestemor, men da blir jo de andre "barna" sure, fordi ingen av søsknene til sambo feirer jul hos sine svigerforeldre.... gaaaaaah

Vi har absolutt ikke råd til å ta noe fly, har nettopp kjøpt nytt hus :S

Skrevet

Da hadde jeg tatt i mot tilbudet fra svigermor. :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, får kanskje gjøre det. Stress og meg passer så dårlig sammen i høytiden, bare :)

Skrevet

Jeg syns annenhver jul-opplegg er noe tull. Har levd med det hele livet selv og har ingen faste rutiner på noe i jula. Bare kaos hvert år. I tillegg er mine svigerforeldre skilt, så vi måttet evt ha hatt hver 4. jul her om vi orket det.

Men det orker vi ikke. Vi har bare bestemt at vi er hjemme hos oss selv hver jul og heller inviterer folk hit. :) Veldig avslappende med små barn.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Dipsy, jo jeg kan be dem hit til oss, men de kommer til å takke nei fordi søstrene til sambo skal feire hos dem... Så det er jo alltid vi som må jenke oss...

Det skal vi også begynne med vampyr, være hjemme og heller invitere dem til oss. Men vi feirer jo hos bestemor da, uten at det gjør noe. De kan jo bli med dit..

Skrevet

Vi er helt hjemme hos oss selv da., Ikke hos de som bor nærme en gang. For om man da er hos en part den ene jula, krever en annen part neste gang og så har man maset gående... De blir jo aldri fornøyd og er veldig konkurrerende disse besteforelderene.'

:)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei, skjønner den.. men akkurat julaften skal feires med bestemor, frem til hun blir for gammel til å styre til jul :) Da skal jeg heller invitere henne hjem til oss :o)

Skrevet

Enig med Vampyr:o) Og fram til hun blir for gammel til å ha det styret så blir dere å ha det samme "gnålet" hvert år ;o)

Jeg for min del blir lei meg når jeg tenker på hvor mye energi jeg brukte på dette temaet før vi bestemte oss for å sette foten ned å bare ha det hjemme. Jeg var ikke helt god å ha i hus de dagene før jul nei... spes ikke de årene vi var hos svigers.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hm? Snakket om at jeg skal feire hos MIN bestemor til hun er for gammel, ikke svigermor ;) Har alltid feiret hos bestemor (frem til jeg fikk barn, da ble det annenhvert år), så det skal jeg ikke slutte med før jeg må :)

Akkurat nuh er det litt trangt hos oss til noe julefeiring, men neste år tenkte vi å invitere rubbel og bit :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...