Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2009 #1 Skrevet 18. oktober 2009 Jeg er nå 21 og singel. Jeg har i alle år hatt problemer med bruk av prevansjon. Har prøvd ekstremt mange ulike ppillemerker, pring, spiral, minipiller osv osv men tåler ikke noe av det! Har derfor måttet slutte med alt. Problemet mitt er at jeg virkelig ikke husker å be mannfolket "hoppe av i svingen" eller bruke kondom, særlig ikke når jeg er full! Men så lurer jeg jo også litt på deres mening, er alt dette "min feil", når ikke mannfolket heller spør om prevansjon, eller er vi like dårlige og dumme begge to?
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2009 #3 Skrevet 18. oktober 2009 beklager men dum holder ikke!! du er livsfarlig. husk, det er ikke bare graviditet du skal beskytte deg mot!
Gjest Skrevet 18. oktober 2009 #4 Skrevet 18. oktober 2009 Hvor har du fått det fra at å hoppe av i svingen ikke gjør deg gravid? Og ta å gjør deg selv en tjeneste og alle de mennene du roter rundt med, les om kjønnssykdommer! men dere er utrolig dumme, begge to! =D Om du er gravid, gratulerer og lykke til =D
Gjest Skrevet 18. oktober 2009 #5 Skrevet 18. oktober 2009 Ja, da synes jeg du er dum. Kondom er et minimum! Du må tenke på sykdommer også vet du...
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2009 #6 Skrevet 18. oktober 2009 Menn og kvinner har likt ansvar for prevensjon, men problemet er som regel at dersom kvinnen blir gravid, så er det hun som må ta ansvaret for dumheten....... Vurder kobberspiral. Den inneholder ikke hormoner, og blir tålt bedre.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2009 #7 Skrevet 18. oktober 2009 synes du skal bruke kondom, spiraler er sinnsykt smertefulle og beskytter ikke mot sykdommer.. Er jo mulig å begrense seg, man trenger ikke å løpe rundt og pule med alt og alle som en tispe i løpetiden.. Blir du dum i fylla, så slutt å drikk..
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2009 #8 Skrevet 18. oktober 2009 Spiraler er IKKE smertefulle, de kjennes ikke i det hele tatt!! Har hatt 3 stykker (etter hvert barn)... Men spiral får du ikke dersom du ikke har barn fra før. Spiral beskytter i tillegg KUN mot graviditet, noe jeg vil si er det minst farlige med å knulle rundt... Ta ansvar og beskytt deg selv !!! Herregud, det er jo snart 2010... Går ikke an å være så lite opplyst og NAIV !!
Gjest Skrevet 18. oktober 2009 #9 Skrevet 18. oktober 2009 Jeg har hatt hormonspiral.. Fysjom hvor vondt jeg hadde, hver eneste dag var et smertehelvete! Og fikk ekle byllekviser i ansiktet, så tror ikke de hormonene virker særlig sentralt Og jeg ble skikkelig deperimert og utmattet.. Pluss at man kan få problemer med å bli gravid senere, men man skal kunne bli det via prøverør.. Om du tar det må du underskrive et sånn papir på at du er inneforstått med risikoen..
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2009 #10 Skrevet 18. oktober 2009 TØV !!!! Man må aldeles ikke skrive under noe papir... Lurer på hva slags lege du har..??.. Skal man ha spiral, så får man resept med legen sin. Går på apoteket og kjøper den, og tar den med til legen for å få satt den inn. Gjort på 5 minutt. Det er ikke vondt å ha spiral, ei heller å sette den inn. Noen syns det er ubehagelig å sette den inn. Dersom du har hatt så vondt har legen vært usedvanlig klønete, og muligens så har ikke du tålt produktet. Dette er noe svært få opplever. Jeg har, som sagt, hatt hormonspiral 3 ganger. Satt inn av 3 forskjellige leger. Aldri noen slags problem !! Og har altså blitt gravid etterpå hver eneste gang.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2009 #11 Skrevet 18. oktober 2009 I all verden, Eva Annie....... Hva slags lege går du hos?? Man skal IKKE kjenne spiralen og det er INGEN risiko for ikke å klare å bli gravid senere! Kjære.......
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2009 #12 Skrevet 18. oktober 2009 Heilt einig !! Er det verkeleg mogleg ?????? :-o Spiral er luksus :-D
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2009 #13 Skrevet 18. oktober 2009 Du og mennene dine blir like dumme og uansvarlige. Men du er gjerne i større problemer enn en mann med tanke på graviditet og kjønnssykdommer.
Gjest Skrevet 18. oktober 2009 #14 Skrevet 18. oktober 2009 Jeg fikk den på Harstad Sykehus jeg.. Legen klart ikke å få den inn, så måtte på sykehuset så de fikk bruke UL og se hvordan det var inni der (Var forøvrig helt normalt, var nok bare den daværende fastlegen som var litt klumsete) Og jeg måtte skrive under på at jeg var inneforstått med risikoen ved å bruke spiral...
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2009 #15 Skrevet 18. oktober 2009 HI her. Spiral har jeg prøvd til tross for at jeg aldri har vært gravid eller født barn, men ble nødt til å fjerne den grunnet store smerter, og ble frarådet å prøve dette igjen før jeg har vært gravid eller født barn. Og kjønnsykdommer er faen meg ikke så sykt utbredt som enkelte av dere skal ha det til her! Jeg har heller ikke skrevet noe om det gjelder to eller 20 menn jeg har hatt sex med! Og alle dere som har svart her at kondom er et minimum, har dere vært single og kåte selv? Er faen ikke lett å si nei når man er godt i gang fordi man ikke har kondom, det med en forutsetning at man i det hele tatt kommer på det..
Anna Anka Skrevet 18. oktober 2009 #17 Skrevet 18. oktober 2009 Ja det vil jeg si at du er i dette tilfellet. Man kan godt si at mannfolk har like mye ansvar men det vet vi ikke bli fulgt opp uansett så her er det bare å ta ansvar for egen kropp, mulige kjønnssykdommer og kanskje en baby som må vokse opp uten pappa (da du sikkert heller ikke husker hvem det kan være da du var så full ;-)
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2009 #18 Skrevet 18. oktober 2009 Vet ikke med intelligensen, men UANVARLIG er vel ordet. Lite voksen, og definitivt ikke moden for å sette en unge inn i verden... Og det finnes alternativer til hormon-prev. Er du voksen nok til å ha sex, bør du jaggu sørge for å unngå uønskede graviditeter!
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2009 #19 Skrevet 18. oktober 2009 Om du ikke virket dum etter første innlegget, så ble du det etter siste. Kjønnssykdommer er mer enn nok utbredt til at det er lurt å beskytte seg mot dem. Jeg vet det kan være vanskelig å stoppe, men de få gangene jeg har vært i situasjonen selv (ikke beskyttet meg i dritfylla og hatt en ons) så har jeg også vært dum, så enkelt er det. Heldigvis har jeg hatt flaks... Og som sagt over her, som oftet er det kvinnen som blir gravid, og ikke mannen. Det er du som må bære på barnet igjennom hele svangerskapet, kanskje uten en tanke fra bf engang. Du kan tvinge han til å betale bb, men ikke noe mer. Litt selvinnsikt kommer man langt med.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2009 #20 Skrevet 18. oktober 2009 Hadde tenkt å svare at du kanskje ikke er dum, men umoden og uansvarlig. Men så leste jeg den andre kommentaren din, og da er svaret: JA, du er stokk dum!!!!!
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2009 #21 Skrevet 18. oktober 2009 3 av 10 voksne nordmenn har herpes. De trenger ikke ha utbrudd, så de vet ikke om det selv. Men du kan likevel få det....herpes kan aldri kureres. Det er der for livet. Menn trenger ikke ha symptomer på klamydia. Mange har ikke det...og vet derfor ikke at de smitter andre. Det kan gjøre kvinner steril...og du trenger ikke vite at du har det engang!! Hiv er ikke vanlig å teste seg mot, og heller ikke nødvendigvis gi symptomer. ergo du kan få hiv av mennesker som ikke vet de har det....og er du et knull på fylla, så kommer de ALDRI til å ringe til deg for å fortelle at de har en kjønnssykdom. Hilsen ei som har vært singel og knulla rundt. Fikk meg en støkk og trodde jeg hadde fått no. HELDIGVIS hadde jeg ikke det. Og jeg har hatt FLAKS! Ikke smart! Jeg var dum!! Bruk kondom!! Du aner ikke hva du putter mellom beina alltid...pakk den inn!!!! Et godt knull er ikke verdt å få problemer resten av livet!! Og et knull uten kondom, med noen du ikke vet bakgrunnen til er ALLTID EN RISIKO! Alltid!! Ikke tro at det er noe som skjer "alle andre". Plutselig sitter du der..og en baby er det beste av ondene som kan komme utav et ukjent knull.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2009 #22 Skrevet 18. oktober 2009 Ja du er dum, for meg høres du ut som en som er lett på tråden... "hore"....
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2009 #23 Skrevet 18. oktober 2009 Det kan hende jeg er den dumme her nå, men hva gjør du egentlig inne på et slikt forum hvis du verken har barn, er gravid eller prøver å få barn?
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2009 #24 Skrevet 18. oktober 2009 Jepp, du er dum. Sørgelig dum! Holder med en for å få HIV/aids, klamydia, herpes osv. Så lenge den du har sex med har det, så kan du godt få det. Hvordan vet du hvor mange vedkommende har hatt sex med før deg? Og de før der igjen osv osv.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2009 #25 Skrevet 18. oktober 2009 spiller vel egentlig ikke noe rolle om hun er lett på tråden eller ikke, å kalle noen en hore gjør deg omtrent like smart. Hi, nei du virker ikke helt oppegående når det gjelder å beskytte seg mot sykdommer og graviditet. Håper virkelig ikke du lærer barna dine det samme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå