Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2009 #1 Skrevet 18. oktober 2009 hvordan kan jeg fortelle min samboer at jeg har lyst å gå i parterapi eller noe? vi har vært sammen i 4 år, har en liten jente på straks 1 år og vi har ikke hatt sex på over to måneder.. vi har ingen fysisk kontakt med hverandre!! det hele startet etter graviditeten, jeg mistet sex lysten en del siden snuppa ble tatt med tang og jeg følte aldri at underlivet var som det skulle,men han har helt sluttet å prøve seg og legger seg leeenge etter meg om kveldene.. jeg har sagt at jeg gjerne ønsket at han skal legge seg samtidig med meg slik at vi kan "kose" litt før vi sovner.. jada. sier han men skjer aldri... de gangene vi har hatt sex så har vi gjerne vært på fylla begge to og snuppa har vært på overnatting... ellers om dagen er vi veldig små pirkete på hverandre og blir fort små kangling av ingenting.. aner ikke hva jeg skal gjøre... hater at jeg skulle komme i en slik situasjon.. hvordan forklare at jeg ønsker hjelp for å redde forholdet.. og hvor søker jeg den hjelpen? ble veldig rotete dette,men håper noen gidder å lese.... takk.....
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2009 #2 Skrevet 18. oktober 2009 Dette er ingen ukjent problemstilling. Noen menn våkner når man legger litt press på de. Selv "kaster jeg ut" mannen min ca 1 gang i året og da forstår han fort at her må man våkne og samarbeide. Han er sikkert uinspirert og slik har de fleste av oss det av og til. Man må gi og ta i forholdet for at det skal fungere. Menn har en tendens til å resignere, desverre. Prat med han og fortell hvordan du føler.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2009 #3 Skrevet 18. oktober 2009 takk for svar:) ja må vel ta en prat med han. men vet ikke hvordan jeg skal gå frem,,, vi er ikke de folka som er flinke å prate om følelser.. men skjønner jo nå at jeg er nødt til det... HI
Agehya Skrevet 18. oktober 2009 #4 Skrevet 18. oktober 2009 Om du har problemer med å snakke med han, kan du jo skrive et brev. Da har du god tid til å finne de rette formuleringene, og han får god tid til å lese det du skriver. Og så kan dere sette dere ned etterpå og snakke om ting. Isen er på en måte brutt da, så det kan være lettere å snakke.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2009 #5 Skrevet 18. oktober 2009 Her skal du få et råd som har hjulpet meg og mannen min maaaange ganger. Vi har forøvrig vært sammen i over 17 år, og får det bedre og bedre ) Men det har ikke alltid vært slik... Vi har endatil vært separert i 1,5 år for en del år tilbake. Kommunikasjon er selvfølgelig kjempeviktig. Samt at begge to må være bevisste på hverandre og aldri ta den andre som en selvfølge... Ting er ikke alltid lett å snakke om.. Noen tar kanskje opp problemet mitt i det hele, slik at det blir rotete og emosjonelt. Så her kommer endelig rådet: Skriv et brev !! Bruk tid, få ned alt du tenker på, stokk om, føy til, stryk... helt til du har fått fortalt alt du vil... (du skrev da bra i hovedinnlegget her) Så gir du ham brevet og sier at du gjerne vil snakke sammen etterpå. Så får han lese brevet i fred og ro. Så tenker jeg det blir fart på ting... Lykke til !!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå