Gå til innhold

Hvor lang tid tok ultralyd?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Et litt dumt spørsmål kanskje...men hvor lenge var dere inne til normal UL? Jeg er litt bekymret fordi jeg satt inne der i en time... og jeg trodde normalt sett at det lå på ca en halvtime... Jeg var med en venninne en gang og det tok så kort tid, jordmoren målte alt sammen og vips så var vi ferdig.. men jeg selv ble jo der i nesten en time.. hun målte..og målte igjen..og målte igjen på de samme stedene.. så jeg overreagerer kanskje...men kan det være noe galt? Selv om hun sa at alt så bra ut? Hun sa bare at det tok litt tid for barnet var så langt nede..så det var vanskelig å se alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først og fremst: hadde noe vært galt, hadde UL-legen garantert sagt fra!

Ta det helt med ro, du - dersom de ikke får de målene de trenger, TAR det lenger tid. Dette opplevde jeg også med førstemann, han hadde krøpet så langt ned i bekkenet at UL-legen ikke fikk målt hodet hans,- så vi ble også værende der inne leeenge da! Men alt var i skjønneste orden uansett :)

 

Denne gangen var vi inne i 15-20 minutter. Alt var helt i orden, og det gikk fort unna pga alle mål ble tatt, bilder ble skrevet ut og all info ble gitt uten forsinkelser.. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var inne i 40 min, ik noe som var galt:) Ho målte flere ganger for å få det helt rett. Ingen grunn til bekymring. Å hvis det hadde vært noe galt, så hadde du garantert fått høre det.

Kos deg videre i svangerskapet du:-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei. Vi var også inne en time ca. Og synes det var kjempe kos å ligge å se på den lille krabaten som snurra og sparket og var kjempe vilter. Det var både lege og jordmor tilstede som begge målte for å få noe samme resultat ( tror legen øvet seg på å ta UL) Jeg ble satt tilbake et par uker fordi de syntes at gutten vår var litt liten ifh til ukene mine. Og det kan godt stemme. - Så jeg skal tilbake om 2 uker Yippi. Da får jeg atter engang ligge å se på guttebassen vår igjen. og ikke minst få satt ny term. :-) Alt var normalt. Bare vær glad for at du fikk tilbringe så mye tid :-)

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Vi var også der inne ca. en time, hun målte først kroppen så.så vi litt på nurket bevege seg,så målte hun hjerte osv.. brukte godt tid, det var bare herlig,siden jeg har hørt om jordmødre som ikke har tid til og se kjønnet en gang. Er som de andre skriver her, at hadde det vært noe, den minste ting, hadde hun sagt ifra,pluss at jeg tror at JM måtte hente noen andre til og se om det er riktig det hun ser.. så du trenger ikke bekymre deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...