Gå til innhold

Hjeelp! Hun spiser bare av den ene puppen!! What to do?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså... de siste dagene har det vært totalt puppenekt på venstre side (bortsett fra om natten når hun er trøtt) Hun vrir seg og kaster seg bakover og skriker selvom jeg vet hun er sulten. Har prøvd å legge henne til når hun er veldig sulten og bare litt sulten, liggende, sittende, men helt håpløst!

Som nyfødt var dette en upopulær pupp, men vi fikk det til med litt knot. Etter å ha fått behandling for KISS har det spilt liten rolle hvilken pupp maten kom fra. For noen dager siden fikk jeg høy feber og vondt i den puppen, varte bare en dag. Men etter det har det blitt helt umulig å amme på venstre side. Vet ikke om det har noe å si jeg, men kan melka smake annerledes etterpå? Eller er det nakken som igjen palger henne?

Er jo litt redd for å miste melka på den siden. Skal begynne å pumpe meg. Men hun tar ikke flaske... Kan hun overleve på en pupp?

Er litt bekymra... :o/

Andre som har opplevd dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å si.. hun er 3 1/2 mnd

Skrevet

Lillegutt hadde favorittpupp en kort periode rundt ca 3 mnd alder, men ikke totalnekt av den andre. Det er jo mulig å amme bare fra den ene (tvillingmødre kan jo amme to..), men jeg vil tro det er en fase i alle fall hvis hun er frisk av KISS'en. Jeg ville pumpet litt for å holde produksjonen i gang og håpet at hun fant tilbake til begge puppene snart.

Skrevet

Kan fint overleve på en pupp ja :)

La barnet spise på "dumme-puppen" på natten ihvertfall, så du opprettholder produksjonen :)

Mest sannsynlig går det snart over. Klem :)

Skrevet

Jeg ville tatt en ny sjekk hos manuellterapeuten igjen (for nakken), så kan du utelukke eller rette opp.

Gutten min holdt også på slik du beskriver, vred seg unna og skrek og spiste rolig kun på natta. Vi gikk til manuellterapeut og det viste seg at han hadde en liten stivhet i nakken, men ikke mye. Men tydeligvis nok til at han ikke klarte å spise.

Det er vel ikke umulig at dattern din kan ha fått tilbake stivhet i nakken? Jeg ville hvertfall ha sjekket det ut, for hvis det er tilfellet så vil jo ikke dette bli bedre av seg selv.

Lykke til :o)

Skrevet

Jeg får til å amme liggende fra begge puppene liggende på ene siden, slik at jeg slipper å skifte side om natten når jeg ammer.... latskap:-D

Litt knotete kan det kanskje være da, men om du får det til får du jo sjekket om det er puppen hun ikke vil ha, eller om det er siden hun ligger på som er vond for henne.

Sikkert lurt å sjekke at hun ikke har fått tilbakefall. Ble hun behandlet hos kiropraktor? Ville sjekket henne hos kiroprator jeg.

Ellers kan du jo pumpe i mellomtiden, om du ikke får til å amme, og fryse til senere bruk i matlaging, det kommer godt med når hun begynner med grøt og annet.

Kan nok overleve på en pupp, produksjonen tilpasser seg jo:)

Prøvd sånn tvillingstilling, med henne liggende ut under armen din? Eks hvis du ammer på venstre pupp, ligger bena hennes ut under venstre arm oppå eks en pute? (om du skjønner:))

Skrevet

Takk for mange innspill!

Skal forsøke tvillingstilling, og hvis det ikke sklir over, får jeg bestille ny time hos kiropraktor.

Skrevet

Hei!

"Høy feber og vondt i den ene puppen." Høres ut som du kanskje har hatt en brystbetennelse? Kan det være at det fortsatt sitter noen klumper i brystet som gjør at melka renner sakte, og at jenta di dermed blir utålmodig og nekter puppen?

I så fall, sørg for å få tømt puppen godt, masser ut klumpene mens melka renner. Pump/amme hyppig på det aktuelle brystet.

Tips; legg jenta di til vrangpuppen når hun er veldig sulten, og gi tilby vrangpuppen først på natta, da er de som regel så trøtt og sulten at de tar det de får!

Prøvd liggestilling ved amming på vrangpuppen? Blir som regel mindre kaving liggende!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...