Gjest Skrevet 18. oktober 2009 #1 Skrevet 18. oktober 2009 Jeg orker bare ikke at stua flyter av leker så vi har en lekekasse med diverse greier i stua og et leketeppe til hun på 10 uker,men det er det. De har jo rommene sin for en grunn tenker jeg, der kan hun styre og rote så mye hun bare vil:)
2SmåTroll Skrevet 18. oktober 2009 #2 Skrevet 18. oktober 2009 vi har en liten kasse til noen små leker til minstemann. Hender store søster drar ned masse leker og, Men de ryddes bort før leggetid.
Knotten & lille persille Skrevet 18. oktober 2009 #3 Skrevet 18. oktober 2009 Eldste på 8 år har ingenting i stua. Det har han ikke hatt siden han var 4 år. Han liker best å leke på rommet heldigvis. Lillemor på 6 mnd har naturlig nok en del stæsj i stua, men samler det meste i lekegrinda. Tar mye plass!
Gjest Skrevet 18. oktober 2009 #4 Skrevet 18. oktober 2009 ja det er jo litt annerledes med babyene, man kan ikke akkurat legge de opp på eget rom i 2 etasje for å leke;) min eldste er forresten 2 år og 3 mnd.
flypapir Skrevet 18. oktober 2009 #5 Skrevet 18. oktober 2009 Vi har endel i en krok under trappa, men har heldigvis fått lukket det inne http://familieidyll.blogspot.com/2009/07/takk-ikea.html Jenta på 3,5år er ikke noe flink til å leke på rommet sitt oppe, derfor blir det mye leker her nede. Håper og tror at det går seg til...
2 gutter og 1 jente Skrevet 18. oktober 2009 #6 Skrevet 18. oktober 2009 vi har alle lekene i stua vi. så ja, da flyter det jo litt til tider. men vi bor i et gammelt hus og de har for tiden bare et lite kaldt soverom. men nå holder vi på å bygge et større soverom til dem med gulvvarme. da blir lekene flyttet ned etterhvert slik at de kan leke på rommet sitt når de blir litt større. men jeg syns det er koselig at de er her i stuen og leker jeg. da får vi jo være sammen. i ukedagene er vi jo på jobb og i barenehage, så jeg vil jo gjerne ha dem sammen med meg istedet for å jage dem på rommet sitt.....
hit og dit Skrevet 18. oktober 2009 #7 Skrevet 18. oktober 2009 Ho har duplo, treklosser og tegnesaker i stua. Eg hater rot, men leiker bryr eg meg ikkje om.
Gjest Skrevet 18. oktober 2009 #8 Skrevet 18. oktober 2009 Suuper løsning Marthe har 2 små! tror jeg skal herme litt;) Bruskork; Jeg sender aldri datteren min på rommet for å leke, en av oss er med henne på rommet når hun vil, men noen ganger vil hun være litt alene også
It's all about me Skrevet 18. oktober 2009 #9 Skrevet 18. oktober 2009 Jeg er mye alene med ungene, så skal jeg få gjort noe nede, som å lage mat, må de ha litt leker i stua også. De har et eget skap med småleker pluss noen store leker under skapet. Men jeg er nøye med at alle leker rydde på plass hver kveld. Skal ikke se ut som et lekerom til enhver tid.
Mrs. Bouquet Skrevet 18. oktober 2009 #10 Skrevet 18. oktober 2009 Vi har masse leker i stua. Har en krok bak peisen (brukt som kontor før vi fikk barn) med exepedit hylle med masse kasser + tre rader med kasser stablet oppå hverandre, i tillegg er det hyller i to rader på hele den ene veggen med barnebøker. Om kvelden tar vi alle de store lekene og setter bak der også. akkurat nå er det trimsykkel (til oss voksne) en rutsjebane, en marihøne med hjul, sebra bounce sak, gåbil, brio gåvogn, fisher price learning home og en liten barnestol. Dette drar de fram og ut på golvet hver dag. Rutsjebanen har blitt brukt utrolig mye. Begge barna er under 3 år så de leker helst der vi er, og stua er for alle på dagtid.
alvamamma Skrevet 18. oktober 2009 #11 Skrevet 18. oktober 2009 Vi har masse leker i stua. Synes at vi ser poden på 3 altfor lite etter en lang barnehagedag og at det er langt mer hyggelig å være i samme rom enn at han leker på rommet sitt i 2. etasje.
Gjest Skrevet 18. oktober 2009 #12 Skrevet 18. oktober 2009 Ja, vi har ganske mye (2 skuffer i seksjonen pluss noen småesker med duplo og togbane). Mine er så små foreløpig (9 mnd og 2 år) at det blir stua de leker i, rommene er i en annen etage, og for å ha best mulig kontroll på dem liker jeg å ha dem i hovedetagen. Når de blir litt eldre vil de ha både rommene sine og kjellerstua til lek, så da blir det minimalt i stua. Men det blir vel en liten stund til, de må først bli selvstendige i leken og ikke minst må de beherske å gå trappen alene.
Mammapudding Skrevet 18. oktober 2009 #13 Skrevet 18. oktober 2009 Ja, vi har en del leker i stua. Mye mindre nå når vi har fått soverom i orden, har flyttet mesteparten opp på rommet hennes, men hun vil ikke leke der alene og det syns jeg hun er for liten til enda..så da blir det en del leking i stua:)
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 18. oktober 2009 #14 Skrevet 18. oktober 2009 har to halve bokhyller med spill og tegnesaker, play doh, perler ol... og litt over en halv bokhylle med "felles" barnebøker.. type samlinger (de store hvite og faktabok serier, sangbøker ol.) + 6 kurver nederst i 2 av hyllene med litt forskjellig.. Ellers har de en sånn type expedit hylle fra ikea hver seg med bøker og leker.. + litt til.. Jeg syntes det er ok og fordele litt.. en del ting.. som f,eks perler og play doh leker de jo med på stua..
Gjest Skrevet 18. oktober 2009 #15 Skrevet 18. oktober 2009 ja,vi har litt leker i stua,bare et par korger med litt forskjellig i.Men siden vi har alt på et plan i huset blir set som regel til at de leker på rommene sine:)
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 18. oktober 2009 #16 Skrevet 18. oktober 2009 Gutten min har ingen leker i stuen..men desto mere på rommet;) Rommet ligger like ved stuen, så han tar ofte med seg en del ut i stua. Men er flink til og rydde opp etter seg...det har vi øvd på Regner med at når babyen kommer, og den er så stor at han/hun leker, kommer vi nok til å ha en kasse med noen små leker i stuen. Det hadde eldstemann også da han var baby.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 18. oktober 2009 #17 Skrevet 18. oktober 2009 lekene til ungene har vært på rommet litt over ett år nå... De er 5 og 2 år. Når mini kommer (om 1-1,5 år) så vil nok babyleker være i stua med babyteppe/gym og lekegrind ++.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå