Vårill Skrevet 18. oktober 2009 #1 Skrevet 18. oktober 2009 Er det noen her i natta som jeg kan få litt råd hos... og lette en smule frustrasjon? Jeg er gravid 12+5 nå... Da jeg var på 1.gangskontroll hos legen på fredag hadde jeg 4+ på urinprøven. Han mistenkte urinveisinfeksjon. Siden jeg ikke følte noe særlig smerter, så mente han det kanskje kunne være forurensning i urinprøven. Men han ville følge det opp, og ville at jeg skulle komme med ny urinprøve over helga. Nå i etterkant har jeg fått vondt, men ikke bare DER. Jeg har også fått vondt i ene hofta, nedover lysken og oppover ene flanken. Det ble bare værre og værre i løpet i gårsdagen. I natt våkna jeg og hadde sååå vondt. Det er vondt å stå på venstre bein. Jeg har vært gravid en gang før, men fikk ikke bekkenløsning da. Er det det jeg har fått nå? Eller er det noe som kanskje henger sammen med min urinveisinfeksjon (som jeg vel må regne med at jeg har nå...)? Er det ikke litt vel tidlig å få bekkenløsning når jeg er i min 13. uke? Ringte legevakta i stad. De sa jeg burde komme ned så en lege kunne ta en titt på meg. Mannen min sa han var trøtt og ville at det skulle vente til i morra. Men jeg kunne ta bilen. Jeg føler meg ikke helt i stand til å kjøre... Det går ingen busser herifra før ni. Huff! Nå sitter jeg faktisk å griner (mye hormoner og følelser...) Føler situasjonen er så håløs generelt også. Vi bor nå midlertidig hos svigers mens vi pusser opp et hus vi har kjøpt. Svigers er grei, men de mangler veldig forståelse for min situasjon, og jeg føler at mannen min ikke gjør noe for å forklare dem det heller. Jeg har vært supertrøtt og dårlig. Prøver alt jeg kan å jonglere jobb, en 2-åring og hjelpe til med oppussing samtidig som jeg er dårlig. Får klare signaler fra svigers (særlig svigerfar) at jeg er lat, og at det er min stakkars mann som må "gjøre alt". Da jeg stod opp for å ringe legevakta i stad var faktisk svigerfar våken. Han satt foran data og så video fra you tube. Jeg spurte om jeg kunne låne dataen for å søke opp nr til legevakta. Det var ok sa han, så fortalte han litt om en video han hadde sett -og sa at han synes jeg kunne ta en voltaren (veldig sterkt smertestillende) som jeg kunne få av han og gå og legge meg. Jeg sa jeg var usikker på om jeg kunne ta det nå som jeg var gravid, og da svarte han litt snurt at "det var jo bare et tilbud". Mulig jeg er veldig hårsår her... jeg er jo full av hormoner, og det er jo ikke så lett å se om man selv er urimelig. Men jeg må inrømme at jeg føler det er litt synd på meg selv. Jeg er bekymra for hva som kan være galt nå. Er det urinveisinfeksjon og bekkenløsning? Eller er det noe som er litt mere alvorlig? Kjenner jeg er bekymra for mitt ufødte barn og for meg selv. Samtidig vil jeg ikke kreve at noen kjører meg til legevakta tidlig på morran i tilfelle legen bare avfeier det, og det er en bagatell. Da vil jeg ikke akkuratt få en høy stjerne her i huset, jeg som er sutrepaven og lathansen fra før... Litt frustrasjon i natten. Jeg blir sååå glad om noen svarer, for jeg blir vel sittende her til noen våkner, tipper jeg. (Og det kommer vel til å være sønnen min om ca en time...)
Tnica Skrevet 18. oktober 2009 #2 Skrevet 18. oktober 2009 Hei! Håper det ordnet seg for deg Vårill! Det hørtes ikke lett ut for deg i natt og kjente jeg ble veldig irritert på dine vegne når jeg leste om mannen og svigerfaren din! Og nei, det er overhodet ikke lurt å ta sterke smertestillende når en er gravid, skal jo helst ikke ta vanlig paracet en gang. Fikk du greie på hva som feilte deg? Håper det ikke var noe farlig! Men neste gang legevakten anbefaler deg å komme ned med en gang så får du si til mannen din at har har værsågod å kjøre deg! Du har faktisk ansvar for et nytt liv i magen din og da får det ikke hjelpe hvor trøtt en er. I svangerskapet er det mange som ikke klarer å yte like mye som tidligere og det burde jo alle ha forståelse for! Håper du klarer å overse kritikken den tiden dere har igjen før huset er ferdig, du må huske på at din helse er viktig for deg og ditt ufødte barn! Lykke til videre:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå