Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #2 Skrevet 17. oktober 2009 Gå til legen din og snakk med han,,,
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #3 Skrevet 17. oktober 2009 Blir så trøtt av alle tjukkasene som ikke klarer å begrense matinntaket og som driter i å mosjonere for så å skulle få en livsstilsykdoms-operasjon på skattebetalernes regning!
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #4 Skrevet 17. oktober 2009 Hvis man i tillegg sliter med helsen, sånn at man ikke kan mosjonere da ?????????????? HI
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2009 #7 Skrevet 18. oktober 2009 Blir så trett av alle de slanke menneskene som ser ned på tykke mennesker. Hva med de som trener 3-4 ganger i uken, spiser vanlig normal sunn mat, men alikvel trenger å gå ned 30-40 kilo???? Noen uker trener jeg opptil 6 ganger, og da er det minst 3 ganger høyintensiv spinning, og de resterende gangene er det styrketrening eller pilates..... Hva med meg som har levd på lavkarbo kosthold, i et par år nå mer eller mindre? Hva med meg som sjelden sitter stille i løpet av dagen? Jeg skal vedde på at anonym over som var så trett av tjukkasene hadde sett ned på meg hvis vedkommende hadde møtt meg.....for jeg har 40 kilo for mye.......og jeg blir søren meg ikke kvitt dem. Vær så snill å ikke døm mennesker du ikke kjenner. Jeg blir så sykt provosert av slike mennesker som dømmer........
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2009 #8 Skrevet 18. oktober 2009 Du betaler 140 000 til Aleris i oslo, og får operasjonen ganske raskt. Eller du får det gjennom det offentlige gratis, men med flere års ventetid! Da må du til fastlegen din først som søker for deg, det trenger du ikke hvis du gjør det privat. Gå på "vektoperasjon.no" for mer info.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2009 #9 Skrevet 18. oktober 2009 hvis du har prøvd ALT annet HI, og da mener jeg ALT ANNET, så tar du bare en prat med legen. Hvis du oppfyller kravene blir du satt på en venteliste og får hjelp for å prøve å gå ned en del før operasjonen. Dette er opplegg med dietter, trening osv. MAn blir bedt om å endre livsstil hvis det er dette som fører til overvekten. Er det et medisinsk problem kan du bli satt på medisiner. Man skal helst gå ned 15% av vekta før man blir operert, emn for noen er dette meget vanskelig. Så kommer det kinkige. Selvom man er operert, så kan man bli overvektig igjen! Man kan ikke spise usunn mat og ikke trene selvom man har fått en liten magesekk. Den kan utvide seg og man kan bli like overvektig igjen. Dette, pluss vitamin-mangel er følgeskader som evnt kan dukke opp. Så må man ta i betrakting faren ved selve inngrepet og narkosen. Man kan få infeksjoner og problemer med de indre organer fordi man tukler med oppsettet til kroppen. Man kan også få problemer med håravfall, dårlig hud m.m pga vitaminmangel. Når man fjerner en del av magesekken og tynntarmen blir deler av kroppen som tar opp vitaminer borte, og man må gå på vitamintilskudd resten av livet. dette er kostnader du må dekke selv. Så les deg godt opp på temaet før du vurderer det. Og ikke bare hør på andres erfaringer, for dette er meget individuelt. Noen går det kjempebare med, og noen trengte det virkelig for å få et lengre liv. Men så er det de som det ikke går bra med, og de som ikke trengte operasjonen, men som fikk den alikevel. Håper du klarer å gå ned i vekt på egenhånd før du tukler med kroppen din, for det beste for helsa og lommeboka er å klare å skifte sin livsstil og gå ned i vekt på egenhånd, selvom det tar lengre tid. Og har du et medisinsk problem som gjør det umulig, så bruk ihvertfall mye tid på å snakke med legen, snakke med livsstil-coach som kan hjelpe deg å velge riktig mat og porsjoner for å få et vellykket og varig resultat.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2009 #10 Skrevet 18. oktober 2009 11:42- Du har mye rett i infoen du gir, men hvor i all verden får du alle de teite påstandene fra? Det stilles ingen krav til å gå ned 15% av overvekta,men noen leger ønsker en viss nedgang. Ikke alle!!! Man kan bli overvektig igjen hvis man spiser like mye søtt/usunn mat som før operasjonen. Men sjansen for å øke vekta er mindre enn ved andre slanketiltak. Man kan godt spise usunn mat, men på mange gir det diare, så behovet av den type mat begrenser seg selv. Man kan trene så mye man vil, de anbefaler alle typer treningsformer, og så snart du er ferdig operert kan du begynne med trening (hvis du føler for det, noen er slapp og venter noen uker) Magesekken kan IKKE utvide seg, gå inn på vektoperasjon.no og les fakta. Problemer med håranfall høres jo litt teiet ut..ja, du kan miste hår- akkurat som når du ammer. Men har ikke hørt om noen har mistet håret;) Man deler av magesekken, men fjerner ingenting fra kroppen. Man må ta vitaminer resten av livet. Koster like mye i uka som en pakke tyggegummi!!!
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2009 #11 Skrevet 18. oktober 2009 jo, man kan utvide magesekken igjen. Det er vev som alt annet, og øker man porsjonene gradvis kan magesekken utvide seg. den vil ikke bli like stor som før, for det er det for lite vev til, men den kan bli en god sel større enn rett etter operasjonen. Og håravfall skjer, pga vitaminmangel. Hvis man bander deler man av magen, hvis man tar GB fjerner man en del av magesekken. Har et par gode venninner som har gjort dette, og jeg har info fra dem, pluss at jeg har lest mye selv. Det er mange typer inngrep amn kan gjøre for å minske volumet på magesekken osv, alt fra den uskyldige bandingen til de radikale duodendal switch inngrepene, og ingen er idiotisikre.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2009 #12 Skrevet 18. oktober 2009 Nei, man kan IKKE utvide magesekken. Sjekk fakta! Tarmene blir ikke berørt under oprasjonen. Magesekken blir som sagt ikke fjernet, bare redusert i størrelse. Syns ikke du skal legge ut info om dette pga at du har venninner som har tatt gbp. Jeg ER slankeoperert og vet hva jeg snakker om!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå