Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #1 Skrevet 17. oktober 2009 krabbe og sitte uten støtte? Må man hjelpe dem litt, eller lærer de det av seg selv?
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #3 Skrevet 17. oktober 2009 man skal aldri trene babyen til å krabbe eller sitte uten støtte, dette er å gjøre seg en bjørnetjeneste. Barnet vil slite med muskler fordi de ikke har bygget seg opp nok før de prøver ut disse ferdighetene å¨egenhånd.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #4 Skrevet 17. oktober 2009 Hos mine lærte nr 1 Sitte opp selv: 5 mnd Krabbe: 11 mnd. Gå: 13,5 mnd Nr 2 Sitte opp selv: 8,5 mnd Krabbe: 9 mnd Gå: Nei si det...ingen som har travelt her, og vi er nå kommet til 14 mnd. Som du ser er det helt individuelt når det skjer, men du trenger selvfølgelig ikke hjelpe, det skjer av seg selv helt naturlig.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #5 Skrevet 17. oktober 2009 veldig individuelt.... Men dem trenger ikke å hjelpes... dem må få utforske selv... Mine har ligget ekstremt mye på gulvet, for jeg har ikke orket og holde dem og dusse med dem slik som jeg føler alle andre mødre gjør, men jeg vet ikke om det er det som gjør det... Mine har nemlig vert ekstremt tidlige... nr 1; støttet seg opp på hendene, ca 8 uker, rullet rundt ca 4 mnd, begynte og åle seg frem samtidig, krøp ca 5 mnd, reise seg i lekegrinda litt over 6 mnd, satte seg stødig opp like før... gikk... 13 mnd... nr to: støtta seg opp på strake armer, 9 uker, rullet rundt 4 mnd, har ålt seg rundt siden, men krøyp i dag faktisk på alle fire, og da er h*n snart 6 mnd. har sett h*n sitte, men er ikke trygg på det ennå, ikke prøvd å reise seg...
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #6 Skrevet 17. oktober 2009 Begge mine har satt seg opp selv og begynt å krabbe på knærne da de var 6 mnd gamle. Den ene lå mye for seg selv fra fødsel av, den andre ble båret og båret og båret rundt i mange måneder. De var like tidlige. Men alt annet har de vært sene til, både gåing og snakking. Det er vel ingen fasit på spørsmålet ditt, en plass mellom 5 mnd og et år høres normalt ut. Og jeg kan ikke tenke meg at det er så lurt å "lære dem det". Det er bedre om det kommer naturlig og det er ingen hastverk. Har hatt venninner som har blitt sure om noen andres barn kan mer enn deres, og det synes jeg er galt å bli stresset over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå