~sjiraff~ Skrevet 17. oktober 2009 #1 Skrevet 17. oktober 2009 Følte meg egentlig litt sånn blond og dum i dag da jeg kom og leverte bilen til dekkskift med to unger på slep... Men synes for all del at det er vel verdt pengene. Er vel oppvokst med at ting skal gjøres selv, derfor føler jeg meg alltid litt dum i slike settinger..
erteposen + 4 Skrevet 17. oktober 2009 #2 Skrevet 17. oktober 2009 Vi har ikke bil, men det hadde nok blitt meg. Han har ikke lappen, og er null interessert i bil. Han hadde levert bilen inn for å fylle på spylervæske.
ahh...dumme, gamle mamma Skrevet 17. oktober 2009 #3 Skrevet 17. oktober 2009 skiftet dekka selv denne gangen, men har også levert den til dekkskift ja. Men da skulle den allerede inn på verksted, så jeg slengte dekka i bilen og spurte i en bisetning om de hadde tid til det også...
Emma&Adrian Skrevet 17. oktober 2009 #4 Skrevet 17. oktober 2009 Skal jeg vise deg hva som skjedde når jeg skulle bytte dekk sist? http://lenemiella.blogspot.com/2009/09/for-si-det-sannjeg-skal-ikke-bli.html#comments Til mitt forsvar så hadde jeg glemt å ta på håndbrekket hehe. Men jeg får til å skifte dekk! Har gjort det ett par ganger. .
Sjefsmegga Skrevet 17. oktober 2009 #5 Skrevet 17. oktober 2009 Mannen som regel, men hadde ikke han gjort det så hadde jeg levert den inn til dekkskift selv. Jeg hater nemlig den slags "arbeid". Men jeg makker snø da! Så det er ikke at jeg er arbeidssky, hater bare å få den forbanna møkka fra dekka på hendene, fysj! Hendene er viktige og må se rene og pene ut når jeg skal ta i mennesker, stelle dem osv. Olje og asfalt sitter litt for godt.
Gjest Skrevet 17. oktober 2009 #7 Skrevet 17. oktober 2009 Har, omsider, lært meg å bytte dekk - hurra!! Ellers så er jeg rimelig blank på bil, http://vinterverket.wordpress.com/2009/04/21/oljeri-oljera/ & http://vinterverket.wordpress.com/2009/04/29/helikopterforeldre-i-regnv%C3%A6rstopp/, hehe! Folk som meg burde strengt tatt ikke eie bil;)
Gjest Skrevet 17. oktober 2009 #8 Skrevet 17. oktober 2009 haha, fantastisk!! (og litt glad for at det ikke bare er meg som er kløne på bil, hihi;)
* 5 om dagen * Skrevet 17. oktober 2009 #9 Skrevet 17. oktober 2009 det gjør mannen :-)) så i morra skal han være ute å gjøre klar bilen til vinteren....fylle / bytte frostvæske,vann,bremsevæske,bytte oljefiler,bytte olje, og vaske luftfilteret( er evigvarende) og sette på de nye dekkene :-)) men jeg vet ikke hvem som får den kjedligste dagen jeg, for jeg skal gjøre rent inne....men ungene er ikke hjemme,så da går det passe fort,om jeg ikke surrer for mye på nett.
Emma&Adrian Skrevet 17. oktober 2009 #10 Skrevet 17. oktober 2009 LOL! Hahaha,du har bommet litt på olja ja! ;=)
Gjest Skrevet 17. oktober 2009 #11 Skrevet 17. oktober 2009 Nok et stolt øyeblikk i livet mitt, hehe;)!
Gjest Skrevet 17. oktober 2009 #12 Skrevet 17. oktober 2009 Det gjør mannen:)Jeg kan det,men det vet han ikke for hadde han visst hadde det sikkert blitt til at jeg måtte gjøre det:) Så jeg sier jeg ikke vil kunne det.Blir vel avslørt den dagen jeg punkterer å har skiftet på egenhånd:)
Den heldige eier av ett barn Skrevet 17. oktober 2009 #13 Skrevet 17. oktober 2009 Bytter samtidig på hver vår bil.
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 17. oktober 2009 #14 Skrevet 17. oktober 2009 Det er det mannen som gjør. Ikke for det, jeg kan det jeg også, men så jobber han med biler og har dermed tilgang til løftebukk og luftdrevet verktøy, så da blir det bare for dumt at jeg skal stå å rote på "gamlemåten", hehe.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 17. oktober 2009 #16 Skrevet 17. oktober 2009 Vel, jeg har ikke bil, så faren til ungene får for pokker ordne det der selv Eller få noen til å gjøre det.. jeg gjør det IKKE..
septemberpiken Skrevet 17. oktober 2009 #17 Skrevet 17. oktober 2009 Mannen har gjort det før, men nå leverer vi den for å få gjort det. Det er verdt de 200 kronene, synes vi!
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 17. oktober 2009 #18 Skrevet 17. oktober 2009 Ja, jeg eller gubben bytter!!!! bruker ikke penger på noe jeg fint klarer å gjøre selv... Det er 30 min så er 4 hjul skifta........ Det har jeg måtte gjøre siden jeg fikk lappen og lånte stepappas bil, den måtte jeg bytte dekk på mens han bytte på mamma sin. Det var en del av avtalen. Jeg bet jo bare bensin på det jeg kjørte utenom, så det skulle vel bare mangle =))))
Blåmandag¤ Skrevet 17. oktober 2009 #19 Skrevet 17. oktober 2009 Ingen av oss, får det gratis et annet sted.
lille sprelle Skrevet 18. oktober 2009 #20 Skrevet 18. oktober 2009 jeg kan bytte dekk, men det blir som regel mannen som gjør det pga helsa mi
Snilla med 3 skatter :-) Skrevet 18. oktober 2009 #22 Skrevet 18. oktober 2009 Jeg bytter på begge våre biler, + bilen til svigermor. Men denne gangen blir det til at mannen min skifter dekk siden jeg har litt problem med å bøye meg :-)
Mrs. Bouquet Skrevet 18. oktober 2009 #23 Skrevet 18. oktober 2009 Mannen gjorde den jobben før, nå får vi gjort det på verksted og dekkene våre står lagret der. Er alltid greit å få bilene på en liten service til vinteren samtidig.
moota m storebror&lillebror Skrevet 18. oktober 2009 #24 Skrevet 18. oktober 2009 Det gjør jeg selv. Og har gjort det selv siden jeg kjøpte min første bil. Unntaket var når jeg var høygravid og piggdekkene måtte av.
Gjest Skrevet 18. oktober 2009 #25 Skrevet 18. oktober 2009 På de bilene vi hadde før pleide jeg å bytte når jeg ikke var gravid, men Caravellen er så stor at vi leverer den på verksted for bytte. Har faktisk byttet dekk som gravid i 8. måned også, iført jeans med pyntebelte, rose topp og en del sminke. Hadde punktert, så måtte jo bare trø til, hehe... Var visst nok litt av et syn i følge de som så meg ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå