Gå til innhold

Jeg bare lurer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spiste du hva de ville i svangerskapet?? Altså proppet i seg med snop og junk food?

Hvor mye la du på deg? Og hvor fort (hvis du gjorde) gikk du ned i vekt etter fødsel?

Jeg spiser variert, men sunt og har faste måltider (frokost, lunch, middag og kvelds. Jeg unner meg gjerne litt sjokolade eller chips i helga men ellers går det kun i frukt og grønt. Jeg drikker kun vann og melk..

Før jeg ble gravid veide jeg 53-55 kg nå er jeg ca 64kg og er i uke 27+2.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er bare i uke 13, men siden jeg fant ut at jeg var gravid så har jeg spist sunnere enn jeg gjorde før, drukket mer vann og kuttet ned på brus, snop og junk. Unner meg litt i helgene, men spiser mye mindre sukker nå enn jeg gjorde før.

Har også begynt å spise frokost (har aldri vært noe frokost-menneske), men det kommer kanskje av at jeg nå er sulten når jeg våkner. Ellers så spiser jeg lunsj, middag og gjerne frukt til kvelds.

Gikk ned ganske mye i begynnelsen, men nå har jeg gått litt opp. Håper å ikke legge på meg så mye, men jeg spiser nok mat og mer skal det sikkert bli, hehe;)

Skrevet

Jeg spiste akkurat det jeg følte for. Gikk fra 58 til 80 kg i svangerskapet. Etter svangerskapet veide jeg på det minste 66 kg for jeg hadde fått meg grusomme matvaner og blitt skikkelig lat. Skjerpet meg i neste svangerskap og gikk bare ned i vekt. Var høygravid og 62 kg mens startvekt var 66. Da var jeg nøye på hva jeg spiste, men unnet meg sjokolade i helgene. Men jeg var veldig aktiv, gikk omtrent en mil hver eneste dag.

Skrevet

I første svangerskap åt eg som eg ville, få og store måltid, mykje ostepop osv. La på meg 22 kg, La berre på meg etter fødsel, tungre enn høgravid då babyen var 8 mnd. Gjekk Grete Roede-kurs og fekk av ein del, men har aldri fått av dei 12 siste kg.

I andre svangerskap åt eg veldig fornuftig (Grete Roede friskt i minne), og la på meg i underkant av 10 kg. Gjekk ned dei 10 kg med det same, men la på meg igjen 15 då eg begynte på minipiller (til tross for trening og normalt kosthald). DRITTPILLER!

Skrevet

Sist gang var jeg kvalm og gikk ikke opp noe før i uke 21. Etter det gikk jeg opp nesten 1 kg i uka. Gikk opp 16-17 kg i uka, og etter uke 20 (da jeg sluttet å være kvalm) spiste jeg det jeg ville..

Denne gang spiser jeg hele tiden, men har masse grønnsaker til middag. spiser sunt og har frukt til mellom mål og ikke sjokolade som sist gang =P

Skal ikke gå opp mer enn 16 kg denne gang heller, har nettopp kommet ned på 0 igjen etter fødsel sist! 1 år siden.

Målet er å være flink, men fortsatt lenge igjen av svangerskapet =P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...