Gå til innhold

Har LITE respekt for gravide som utnytter graviditeten til å få sykemelding


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

(snakker ikke om de som har ordentlige grunner til å bli sykmeldt, som bekkenløsning i den grad at det forhindrer arbeid, svangerskapsforgiftning osv osv).Bare for å klargjøre det ;-)

 

Snakker om de som syter og tror det er så synd på dem som er gravide,at de sutrer til legen og får legen til å sykmelde dem.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HELT ENIG:

 

Diss sytende gravide (uten plager) gjør det flaut for oss som virkelig er plaget for alle vet jo at gravide er sykemeldt uansett liksom.

 

Nei legene burde være strengere med å gi sykemelding

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt enig med dere begge, men synes dere skriver i feil forum. For eksempel jeg, jeg ble sagt opp i jobben min pga graviditet så jeg måtte ta sykemelding. Har dere sett noen andre i 6. mnd som får som servitør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble du sagt opp?!?

uff.

Men da har du hvertfall ikke utnyttet situasjonen selv.

Skjønner godt at det ikke er lett å servere med stor mage.

Lykke til videre med magen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder vel generelt alle som utnytter systemet..... DÅRLIG ARBEIDSMORAL kalles det!!!

Jeg har selv ikke vært borte en dag pga svangerskapet, men jeg skjønner jo godt når folk er dårlige at de må sykemeldes. Problemet er jo de som faker. Men det får vel være deres problem..... Tror uansett ikke at det er så enkelt for legene som du får det til å høres ut her. Man må nesten være flue på veggen og se situasjonen selv for å kunne uttale seg om akkurat det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for hvordan vet dere at det er så mange som utnytter det?? Finnes vel plager som ikke er så lette for andre å se.

Er ikke nødvendigvis kun bekkenløsning osv som er gode unnskyldninger til ikke å være på jobb?

Syns det er litt voldsomt å si at det er mange som utnytter det, tviler jeg sterkt på. De som gjør det, utnytter det sannsynligvis når de ikke er gravide også. Bare at nå har de en enda "bedre" historie å komme med til legen.

Jeg ønsker selv å gå ut i sykmelding nå, ikke fordi jeg har bekkenløsning eller lignende, men fordi jeg er så vannvittig sliten, konsentrasjonen er lik null og jeg føler ikke jeg gjør en god jobb om dagen. Noe som igjen gjør at jeg får dårlig samvittighet fordi andre da må gjøre min jobb etter meg på en måte. Bedre da å la noen overta fullt synes nå jeg..Både for de på jobben og for min egen del!

Jeg skal tross alt ha igjen litt energi til å få ut en baby om noen uker.

Men ingen utenom samboer, jordmor og lege og kanskje nærmeste venner/familie som vet mye om dette. På jobben later jeg som om alt er bra, og jobber som en helt før jeg endelig kan reise hjem og da orker jeg såvidt stå opp fra sofaen resten av den dagen...

Så vær litt forsiktige med å dømme, er mye dere ikke ser!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri opplevd gravide som "burde" jobbe mer enn de gjør :) Men har opplevd mye syt fra gravide som mener at de skal kunne gjøre like mye som før av alt mulig selv om de er redusert pga svangerskapet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

tror ikke det er så mange som sykemelder seg fordi de ikke gidder og jobbe.. da har de feil jobb etter min mening!

 

dette var en tullete tråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som enkelt skaffer seg en sykmld uansett graviditet eller ikke. Har sett dette utallige ganger som legesekretær.

Men som et innslag til det dere skriver om så er det lov å ta litt hensyn til seg selv også. Jeg selv har jobbet helt ut dette svangerskapet, men det er for at jeg har en kontorjobb. Denne gangen har jeg gått gravid med nr tre og det er veldig annerledes enn å ha 1. mann i magen.. da har man overskudd og masse tid,,, litt annet hvis man har barn fra før som krever sitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare kommentere anonym 23:24.. Sykemeldt pga oppsigelse???? Det ER faktisk å utnytte systemet for første krav for å få sykemelding er at man er SYK og det skriver du ingenting om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei, jeg ble sagt opp pga de skulle nedbemanne og det som er morsomt en måned etter ansatt sjefen et nytt menneske med 100 prosent da var ingen snakk om nedbemanning, og det som er mer spennende det var ei jente til som var gravid. Hun var ikke fast men jobbet ganske mye, etter han fikk greie at hun var gravid fjernet han hun fra vaktlistene. Og jeg ville gjerne jobbe fram til permen men måtte sitte hjemme istedet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da kan du jo gå til sak.. For arbeidsgiver har faktisk karantene på 1 år hvis de nedbemanner. For da er det jo opplagt at han har gitt deg fyken pga graviditeten. Det haddejeg ikke funnet meg i..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

 

Men ganske lett å få sykemelding i norge... legen sjekker jo ikke om du faktisk er syk? om man feks har lite jern, vitaminmangel o.l hvis man sier man er sliten ... "utbrent"...

 

Begynt å blø på søndagen , og var på jobb mandag og ringte legen på tirsdag.... da jeg kom inn til legen spurte han ingenting om blødning, smerter o.l.... bare hvor jeg jobba, og jeg sa jeg har en kreveden jobb.. er ass.bs ... og kan jobbe opp mot 12 timer daglig 6 dager i uka,,, så jeg ba om sykemelding og fikk det. Men er sykt at han ikke vil sjekke meg eller noe... bare skrive ut sykemelding...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hører egentlig til i terminklukk april 2010.

 

Det er mange som utnytter systemet men de fleste gravide har nok sine plager, som i mange tilfeller kan gå utover jobben.

 

Selv søkte jeg på fastere stilling, i oktober.

Selv om min arbeidsgiver viste at jeg er gravid fikk jeg jobben.

Jeg jobber på et bofelleskap med demente, det er en både fysisk og psykisk krevende jobb.

Jeg trives kjempe godt i jobben, men blir fortere sliten da serlig når jeg har lange sein vakter.

Men det er mange som kan få til passa jobbsituasjon, jeg har tenkt å be om det etter hvert, da bare korte kveldsvaker.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...