Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #1 Skrevet 17. oktober 2009 Hvilke argumenter kan man bruke for å rettferdigjøre det å skjule en asylsøker her i Norge? Som myndighetene vil sende tilbake til hjemlandet sitt..
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #2 Skrevet 17. oktober 2009 Nei, de fins ikke. Skal han ut så skal han ut!
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #3 Skrevet 17. oktober 2009 Hvis du ikke selv kan finne gode nok argumenter for å rettferdiggjøre at du skjuler en asylsøker, så er det kanskje heller ikke nødvendig?! Må du ha hjelp til å finne på gode nok grunner så har vel ikke den asylsøkeren strengt tatt noe grunnlag for å være her i Norge.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #4 Skrevet 17. oktober 2009 Hehe. Jeg skjuler ingen asylsøker :-) Jeg driver med en oppgave, å nå har jeg kommet dit jeg skal prøve å finne argumenter for å rettferdiggjøre det å skjule en asylsøker. Men jeg sliter veldig, da jeg er imot det selv personlig. Så det er virkelig vanskelig å finne noe gode argumenter jeg kan skrive i oppgaven. Så om det er noen som kan hjelpe meg her, så hadde det vært flott. For jeg ser nemmelig ingen argumenter, bortsett fra krig, sult, fattigdom.
Gjest ->>- Skrevet 17. oktober 2009 #6 Skrevet 17. oktober 2009 -Om man vet at vedkommende er reelt truet, men vedkommende ikke blir trodd av norske myndigheter. -Om man på prinsipielt grunnlag mener at nasjonalstater er en uheldig konstruksjon og at alle mennesker har rett til å dra og oppholde seg der de ønsker. -Om man mener at f.eks ekstrem fattigdom er en akseptabel grunn for å behøve asyl. -Om man mener at det foreligger sterke humanitære årsaker uten at norske immigrasjonsmyndigheter er enige (f.eks barn med sterk tilknytning til Norge).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå