Gå til innhold

Hvilke argumenter kan man bruke.. Ang asylsøker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke argumenter kan man bruke for å rettferdigjøre det å skjule en asylsøker her i Norge? Som myndighetene vil sende tilbake til hjemlandet sitt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, de fins ikke. Skal han ut så skal han ut!

Skrevet

Hvis du ikke selv kan finne gode nok argumenter for å rettferdiggjøre at du skjuler en asylsøker, så er det kanskje heller ikke nødvendig?!

Må du ha hjelp til å finne på gode nok grunner så har vel ikke den asylsøkeren strengt tatt noe grunnlag for å være her i Norge.

Skrevet

Hehe. Jeg skjuler ingen asylsøker :-) Jeg driver med en oppgave, å nå har jeg kommet dit jeg skal prøve å finne argumenter for å rettferdiggjøre det å skjule en asylsøker. Men jeg sliter veldig, da jeg er imot det selv personlig. Så det er virkelig vanskelig å finne noe gode argumenter jeg kan skrive i oppgaven.

Så om det er noen som kan hjelpe meg her, så hadde det vært flott.

For jeg ser nemmelig ingen argumenter, bortsett fra krig, sult, fattigdom.

Skrevet

-Om man vet at vedkommende er reelt truet, men vedkommende ikke blir trodd av norske myndigheter.

-Om man på prinsipielt grunnlag mener at nasjonalstater er en uheldig konstruksjon og at alle mennesker har rett til å dra og oppholde seg der de ønsker.

-Om man mener at f.eks ekstrem fattigdom er en akseptabel grunn for å behøve asyl.

-Om man mener at det foreligger sterke humanitære årsaker uten at norske immigrasjonsmyndigheter er enige (f.eks barn med sterk tilknytning til Norge).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...