gerd Skrevet 17. oktober 2009 #1 Skrevet 17. oktober 2009 Er forskjellen stor fra tre? Hvordan bor dere? Jobber dere fullt? Jeg kjenner jeg vil ha en til..... NÅ
Gjest Skrevet 17. oktober 2009 #2 Skrevet 17. oktober 2009 4 barn her, men vesla er så liten at det er vanskelig å svare godt på det du spør om. Overgangen har i hvertfall gått veldig fint, mye bedre enn fryktet :-) Vi bor i enebolig et stykke unna familie, men skal bygge hus nærmere familien neste år, stor enebolig. Begge jobber fullt (jeg er i permisjon nå da, vesla er bare 2 mnd).
gerd Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 17. oktober 2009 Skal du jobbe fullt etter permen? Hvor gammel er eldstemann da? Mannen min tenker på dette med fritidsaktiviteter han da... Det blir så mye å følge opp senere...
Klara-Q <3 <3 <3 <3 Skrevet 17. oktober 2009 #4 Skrevet 17. oktober 2009 Tok positiv test i dag, spire nr. fire i magen Vi bygger oss stort hus som blir ferdig før babyen kommer. Jeg jobber 60%, mannen 150%. Klart det blir mye å holde styr på med fire barn, men håper det gåt greit. Jeg tenker mer på det å ha "plass" til alle i hodet....vil at alle skal bli sett og hørt på lik linje.
Gjest Skrevet 17. oktober 2009 #5 Skrevet 17. oktober 2009 Ja, jeg skal jobbe fullt fra vesla fyller 1 år, men jeg er lærer, så kan styre dagen min bitte litt selv. Dvs har ikke så lange dager med bunden arbeidstid og kan velge å jobbe litt kveld og ledige tider i helgene i stede for 8-16 på arbeidsplassen hver dag. Vår eldste er nettopp fylt 7 år. Min filosofi med fritidsaktiviteter er at de skal få velge seg en (dag) hver som vi kan kjøre til og slikt, men andre ting må være innenfor gå/sykle-vidde, evt at de må vente til de blir 10-12 år og kan ta bussen selv. Føler en del foreldre går litt vel mye opp i barnas fritidsaktiviteter. De har ikke vondt av å ikke ha helt full ukeplan heller synes jeg, eller å klare seg selv litt. Vår 7 åring tar bussen alene til trening 1-2 dager i uken, men vi bor på et lite sted nå hvor vi vet at han er trygg i den situasjonen. Når vi flytter til et sentralt sted vil jeg de skal være minst 10 år før de tar bussen alene. Tror vi skal klare oss bra jeg :-)
erteposen + 4 Skrevet 17. oktober 2009 #6 Skrevet 17. oktober 2009 Vi hadde to fra før, og fikk to til nylig. Vi kommer til å jobbe fullt begge to fra barna er to år i alle fall. Vi har begge fleksibel arbeidstid, og det tror jeg er en fordel når vi bor et sted uten familie rundt oss. Vi bor veldig lite, i forhold til mange andre, og midt i byen. Har gode oppbevaringeløsninger da, men det er ikke mer enn 120 kvm. Høyt under taket, og barna deler rom. Høres jo ut som en gjeng hippier, men vi har heller ikke bil:) Vi sykler og har kort avstand til jobb/skole/bhg, masse gode naboer og tilgang på bil i helger og ferier.
Sånn kan det gå Skrevet 17. oktober 2009 #7 Skrevet 17. oktober 2009 Vi har 8. Merket ingen forskjell fra 3. Vi bor for tiden i leid enebolig på ca 200 kvm og jobber fullt begge to.
gerd Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter #9 Skrevet 17. oktober 2009 oi...jeg tenkte fire var mange...
Joikaboll@ Skrevet 18. oktober 2009 #10 Skrevet 18. oktober 2009 Overgangen var nesten ikke merkbar. Det er når barna når 10-15 årsalderen hødebryet kommer snikende på. Har 5 barn, bor i passe stor (liten) enebolig på småbruk. Mannen jobber 100% og jeg 0%.
Fire småtroll Skrevet 18. oktober 2009 #11 Skrevet 18. oktober 2009 Vi har fire, eldste er 8 år og yngste er nå 8 mnd gammel.. Overgangen har gått veldig greit, men må innrømme at jeg er sliten nå. Yngste startet med kolikk og har fortsatt problemer med å finne noen god rutine på dagsovingen. Hun er generelt en urolig og mer krevende unge enn de andre har vært. Men vet jo at dette går seg til, merker allerede at hun er mer tilfreds nå som han har begynt å krabbe og kommer seg rundt på 'eventyr' på egenhånd. Vi har begge jobbet 100% til nå, men etter denne permisjonen går jeg ned i 80%. Velger da å jobbe hver dag, men ha 6-timers dag så jeg rekker hjem å få igang middagen før ettermiddagens aktiviteter tar til. Der er jeg litt enig med Alva, de får velge seg en ting som vi kjører til og følger opp, også må de vente med flere ting til de er gamle nok til å sykle selv..
gerd Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter #12 Skrevet 18. oktober 2009 Jeg trenger overtalelsesargumenter....tar også imot motargumenter om de er VELDIG gode....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå