Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 17. oktober 2009 #1 Skrevet 17. oktober 2009 har dere tenkt å ta influensa vaksinen (for svineinfluensa)?? Jeg har hele tiden egentlig vert i mot den, og er det egentlig enda. Jeg havner nok på å ikke ta den for å si det sånn. liker ikke at det er kommt en annen vaksine her til lands som faktisk ikke er skikkelig testet og at det finnes ett bedre alternativ for oss, men desverre får vi ikke tak i det her i norge. har gså tenkt på vaksinasjon i forhold til barnet, men beskyttelsen varer liksom berre en liten stund. Ellers, faktisk så leste jeg på pandemi.no at det faktisk stod "trolig" virker denne beskyttende en liten stund etter fødselen. Altså, det er faktisk ikke en garanti det heller. Sannsynligheten for å bli smittet av influensaen er stor, mens sannsynligheten for å bli veldig syk er liten. jaja, mye pjatt her nå. men hvordan tenker dere og hva sier deres leger??? Jeg har ikek snakket med legen her om det
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter #2 Skrevet 17. oktober 2009 http://www.dagensmedisin.no/debatt/2009/10/15/avhengig-av-rene-og-effekt/index.xml
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 17. oktober 2009 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3324905.ece
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 18. oktober 2009 #4 Skrevet 18. oktober 2009 Jeg har termin 10. november. Er enig med deg - kommer ikke til å ta den. Er veldig skeptisk siden noen av innholdsstoffene ikke er testet ut på gravide. Det er ingen utbrudd av svineinfluensaen her jeg bor, og ikke kommer det til å komme det før jeg føder heller. Spurte legen min, og siden jeg føder om ikke så altfor lenge, rådet han meg til å ikke ta den.
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 18. oktober 2009 det er diverse utalalser jeg synes er litt rare. Som feks at de sier at det er større risiko for meg å få influensaen enn det vil være å ta selve vaksina. men det kan de faktisk ikke si i og med at de ikke har testet vaksina. Synes det hele lukter rart, de kunne sagt det dersom vaksina var testa over tid, og ikke minst på gravide
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 18. oktober 2009 #6 Skrevet 18. oktober 2009 Nei, helt enig. Derfor er jeg ikke lenger i tvil - skal ikke ta den! Når/hvis den komme hit, er jeg sansynligvis ikke gravid lenger, og er derfor heller ikke i risikogruppen lenger. Og så lenge babyen ikke er noe særlig beskyttet etter at den er kommet ut, ser jeg ikke helt vitsen med å ta den.
Fullrulle86 Skrevet 18. oktober 2009 #7 Skrevet 18. oktober 2009 Jeg har termin 30. november og skal ta vaksinen etter samtaler med flere leger. Risikoen med sykdommen er større en ved vaksinen. Så lenge det er et dødt virus og ikke et levende et i vaksinen skal det ikke være noen betenkeligheter med den. den er testet på gravide i ungarn. Jeg velger å holde meg til info fra leger og ikke til synsing i media. Jeg har dessuten en liten gutt fra før, og jeg velger derfor heller å løpe risken med vaksinen en risken med å få alvorlige komplikasjoner og at gutten min blir sittende uten en mamma. DET er viktigst for meg.
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter #8 Skrevet 18. oktober 2009 Sjønner tankegangen din Snohvit,problemet er berre at ingen leger mener det samme, og ingen land gjør det på samme måteat denne vaksinen er testet kan jeg ikke sjønne at stemmer, for de sier jo alle plasser at den IKKE er det. Stoffene som er i den er ikke testet på gravide, så derfor kan de jo ikke si at det er tryggere å ta vaksninen, for det vet man jo ikke. Eneste jeg vet er at mange fikk en gang store helseproblemer av en vaksnine som skulle være trygg, å det var mest sannsynlig pga de stoffene. Samtidig sier de jo også at vi har høyere risiko for å bli alvorlig syke enn andre siden vi er gravid, men i samme settning fortsetter de med å si at sjansen for det likevell er VELDIG liten. Å da tenker jeg litt at man kan jo ikke vaksninere seg for alt. På samme måte hopper jeg jo i en bil å kjører, sjansen for at det skjer noe er der, men jeg slutter jo ikek kjøre bil likevell. kanskje litt teit eksempel. å så tenkte jeg som dg på dette med mitt andre barn. Jeg følte meg mer sikker på at jeg kanskje skulle ta den for å beskytte begge barna (barnet utav magen og barnet i magen). men jeg var inne å leste på pandemi.no i går og fant ut at å ta en uprøvd vaksine for det var kanskje ikke vits. der stod det at det var faktisk ikke rapportert om noe særlig med barnedød av denne influensaen, det var helst litt eldre som døde av det. Altså det var egentlig samme for de hvilken influensa de får (vanlig influensa eller svineinfluensa). Å man vaksinerer seg jo ikke mot vanlig influensa. Så da fallt liksom vitsen bort for å si det sånn. da måtte jeg i såfall tatt vaksinen for min egen del (hvor problmet fortsatt er at jeg vet ikke hva det gjør med barnet i magen). Og så stod det faktisk at de er ikke helt sikkre på at barnet i magen faktisk blir beskyttet av denne vaksinen om jeg tar det, å i såfall hvor lenge. så jeg bl eegentlig berre mer i tvil jeg, føler nå at det digler mot å ikke ta det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå