Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 17. oktober 2009 #1 Skrevet 17. oktober 2009 har dere tenkt å ta influensa vaksinen (for svineinfluensa)?? Jeg har hele tiden egentlig vert i mot den, og er det egentlig enda. Jeg havner nok på å ikke ta den for å si det sånn. liker ikke at det er kommt en annen vaksine her til lands som faktisk ikke er skikkelig testet og at det finnes ett bedre alternativ for oss, men desverre får vi ikke tak i det her i norge. har gså tenkt på vaksinasjon i forhold til barnet, men beskyttelsen varer liksom berre en liten stund. Ellers, faktisk så leste jeg på pandemi.no at det faktisk stod "trolig" virker denne beskyttende en liten stund etter fødselen. Altså, det er faktisk ikke en garanti det heller. Sannsynligheten for å bli smittet av influensaen er stor, mens sannsynligheten for å bli veldig syk er liten. jaja, mye pjatt her nå. men hvordan tenker dere og hva sier deres leger??? Jeg har ikek snakket med legen her om det
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter #2 Skrevet 17. oktober 2009 http://www.dagensmedisin.no/debatt/2009/10/15/avhengig-av-rene-og-effekt/index.xml
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 17. oktober 2009 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3324905.ece
lille frø, mor til to Skrevet 17. oktober 2009 #4 Skrevet 17. oktober 2009 Hei igjen Jeg skal ikke ta vaksinen mens jeg er gravid. tar ingen sjanser når det gjelder den lille i magen. Ingen vet om det kan skade. Kan hende jeg vurderer vaksinen når jeg har født, og det er jo ikke lenge til.
søte lille:) Skrevet 17. oktober 2009 #5 Skrevet 17. oktober 2009 Jeg har termin 20 nov..Og er sååå usikker .Har tenkt at jeg ikke skal gjøre det..Men merker jeg blir veldig forvirret når helsemyndighetene sier at ALLE gravide bør ta den..Har iallefall fått BF til å ta den siden han studerer og sitter i store saler på forelesing..
gravid 67 modell:-)har født Skrevet 17. oktober 2009 #6 Skrevet 17. oktober 2009 har termin 20. november og skal ta vaksinen. Det er nå som vi er høygravide risikoen for komplikasjoner er størst, og jeg tør ikke ta sjansen på at noe skal skje. Jeg fikk skriftlig svar fra pandemi telefonen på at den lille også vil være beskyttet en stund etter fødselen, og at det også er en fordel da det kan være en stor belastning for en nyfødt kropp å få en slik influensa i de første leveukene. Vaksiner har alltid vært omdiskutert, og jeg ser at det er endel spørsmål som gjerne skulle ha vært besvart før vi tar en slik vaksine. Jeg opplever imidlertid at både folkehelseinstituttet, lege foreningen og andre spesialister er rimelige samstemte når det gjelder gravide i siste del av svangerskapet. Jeg registrerer også at antallet bekreftede smittede nå er i økning siste uken, og tør derfor ikke annet enn lytte til helsemyndighetenes råd. Regner med å få satt vaksinen i slutten av neste uke.
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 18. oktober 2009 jeg tenkte også litt som dg gravid 67, helt til jeg leste på pandemi.no. der står det vel egentlig at om den lille får svineinfluensa så er det egentlig ikke noe mer gslt enn vanlig influensa, er ikke registrert noe særlig med barnedød av den nye influensaen. Så da har jeg på en måte ikke noe grunnlag for å ta denne vaksinen for å beskytte babyen, for da måtte jeg egentlig tatt den andre influensa vaksninen også da, den er jo ikke mer farlig for de verken den ene eller den andre. så det er på en måte ikke noe jeg tenker på lengre. Å da fant jeg ut at jeg tror ikke jeg vil utsette min baby for denne vaksninen når den ikke en gang er testet på gravide. men det er klart dette er vanskelig, ikek noe lett valg i det hele tatt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå