froeken Skrevet 17. oktober 2009 #1 Skrevet 17. oktober 2009 Kan ikke vi snakke litt sammen på en tråd her og hjelpe hverandre å holde motet oppe? Jeg har så mye tid til overs og bruker vanvittig mye tid her inne nå synes jeg, så jeg synes det hadde vært så kos om vi bare jabba litt i stedet for bare å lese andres tråder hele tiden (noe som også er koselig, bevares...) En dag over termin. Jeg har vært på middag hos mamma og satt igjen storebror der til overnatting. Driver og besøker folk i nærheten for å få tida til å gå og for å vise hvor flott mage jeg har for siste gang. Får angst om jeg må tilbringe mange fler dager hjemme uten noe å gjrøe nå altså. HAr vært sykemeldt siden august og hjemme fra jobb siden juni. Har strevd med søvnmangel begge svangerskapene, så det er grunnen til at jeg ikke fungerer i jobb. Har i de siste fire dagene f¨ått en enorm økning i appetitten, så håper jeg ikke får mange restkiloer på overtid OG håper at ikke barnet blir overvettig stor for det... Hva med dere andre flotte overgravide?
Mammaen&Emil Skrevet 17. oktober 2009 #2 Skrevet 17. oktober 2009 AJ! Godt initiativ!!! ) Er tre dager over termin her... Har kynnere, men ingenting meir! Har fått veldig mykje tid til overs i det siste kan du sei, gjere jo ikkje anna enn å sitte i sofaen, ser på tv og spiser... Og i store mengder.. Huff, beibissen blir nok ganske stor... hihi Fint å sjå at vi er fleire om akkurat det Idag har eg dratt me meg sambo. på Ikea, han kjøpte så fine blomster til meg idag, men måtte ha de i en tom julebrusflaske pga. mangel på vase, så da var det rett på Ikea ) Ellers så venter vi berre på at det skal skje nåke, og superanalyserer alt som skjer me kroppen for er heilt sikker på at det er nåke på gang snart Og kvar gang eg går på do (og det er ofte) så håper eg at det har skjedd nåke... hehehe, huff!! Nej, no får disse beibissene komme snart!!! )) Kor du skal føde ?
Lovemelikeyoudo Skrevet 17. oktober 2009 #3 Skrevet 17. oktober 2009 8 dager over i dag, gikk 9 dager over sist gang. Begynner å ta på skikkelig!
froeken Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 18. oktober 2009 Skal føde på St Olavs i Trondheim. Hva med deg? HAr bare sovet i to timer. Våknet av halsbrann og at jeg var sulten, men tenkte at jeg skulle jaggu sove videre. Kl var ca 02. Lå i nesten to timer og vred meg før jeg stod opp. Så nå er det flere timer som skal slås ihjel... Vanvittig mye kynnere i går og i natt, men ikke noe vondt. Takk og pris for biblioteket og Liza Marklund...
*1+1=2 små* Skrevet 18. oktober 2009 #5 Skrevet 18. oktober 2009 Er "bare" 1 dag over termin...men det er så kjedelig fordi jeg har gått til modningsakupunktur og har MYE og STERKE kynnere som desverre ikke fører til NOE.(har vært litt moden med 1 cm åpning i 4 uker). Vi får se når noe skjer, jeg er så heldig at jeg har vært veldig opptatt med skole. jeg er 100% student og går fortsatt på skolen og det gjør at tiden bare FLYR av gårde! Husker med nr 1 så var jeg sykemeldt i 7 mnd. og spesielt etter termin var jeg VELDIG lei og klar..men gikk så klart 1 uke over:P
Gjest Skrevet 18. oktober 2009 #6 Skrevet 18. oktober 2009 Huff ja, det er kjedelig å vente... Er i dag 11 dager over termin. Har også prøvd det det går an av modningsakupunktur, kanel, bringebærkapsler, sex, laaaaange spaserturer, etc.. men ingenting hjelper. Mitt første barn kom 3 uker før termin, mitt andre 1 uke, men denne lille luringen vil ikke ut. Har hatt tegningsblødning siden fredag, sterke kynnere og vondt i korsryggen i perioder iløpet av helga men det leder tydeligvis ikke til noe fødsel enda... Huff dette er kjedelig. Skal heldigvis settes igang i morra, men hadde jo håpet at kroppen ville ta til vett og ordne opp på egenhånd. he,he... Unner INGEN å gå så lenge å vente....
froeken Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 18. oktober 2009 Ja jeg er bare to dager over jeg også, men tida bremser liksom opp litt. Men får nyte å kjenne liv og å ha god samvittighet for det svære magen. Snart skal jo barnet ut og kiloene vekk, så da blir det et annet liv igjen... Har knapt sovet i natt. Bare klarte ikke sove, så nå er jeg litt sånn surrete i hodet og prøver å motivere meg til å gjøre ting som holder meg på bena... Men blir vel mest boklesing tror jeg
ræsi Skrevet 18. oktober 2009 #8 Skrevet 18. oktober 2009 3 mann er en luring, kjeder meg snart ihjel.... har nettopp vasket noen vinduer bare for å ha noe å gjøre... er 6 dager på overtid, har ikke gått over med de andre to så dette er uvandte trakter... har 4 cm åpning, luftlignende smerter i hele magen og hodepine, og vanvittige stikkninger der nede, boring................ Nok syt i fra meg prøver å tenke positivt og håper at vi snart er klare;) Gleder meg masse masse til mini er ute hos meg;) Masse masse lykke til jenter:)
*1+1=2 små* Skrevet 18. oktober 2009 #9 Skrevet 18. oktober 2009 har ommøblert halve leiligheten i dag og vaska under sofa osv.......kjeda meg fordi minsten er hos mormor og bestefar! Hadde jo håpet at noe settes i gang av at jeg styrer så fælt, men neida har ikke en liten rie en gang*knurr* Det som er så frustrerende er at jeg hadde UL i uke 7 ca og da satt han termin til å være mellom 18.-20.oktober....UL i uke 19 sa 17.oktober! Utrolig kjedelig om jeg går lenge over datoene når de er så nærme hverandre:( (også er det så kjedelig å komme på skolen på mandag og høre: hva er du her enda?)
froeken Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter #10 Skrevet 18. oktober 2009 Ja, det blir så jeg lurer på om mensterminen min er riktig, for den var 19/10 og det er i morgen. Med førstemann ble terminen flyttet bakover 4 dager og da kom han 4 dager over termin, altså 8 dager over menstermin. Nytter ikke å tillegge de termindatoene særlig viktighet tror jeg...
*1+1=2 små* Skrevet 18. oktober 2009 #11 Skrevet 18. oktober 2009 forskjellen er jo bare at jeg ikke har noe menstermin...hadde blødninger i hvertfall 2 ganger før jeg testa positivt. Det er altså UL terminer begge to....men de kommer når de kommer:P
Gjest Skrevet 18. oktober 2009 #12 Skrevet 18. oktober 2009 Trege babyer kommer til slutt de og... Akkurat kommet hjem fra en times lags gåtur, formen er jo fremdeles på topp, tror jeg kan gå til jul.... Hvor lenge tror dere de kunne gå før i tiden da man ikke gikk til kontroll og de hadde det utstyret man har i dag for å beregne fødsels tidspunkt og igangsetting. Begynner å lure om det er Guinnes Rekord i langt svangerskap kroppen min er på jakt etter. he,he..
froeken Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter #13 Skrevet 18. oktober 2009 Vasker kjøkken for harde livet ;D
froeken Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter #14 Skrevet 18. oktober 2009 Trodde denne dagen aldri skulle ta slutt, men det gjorde den endelig. Har vasket ned kjøkkenet, vasket alle "finglassene" i sekjonen slik at de er rene til jul og hatt kvalitetstid med treåringen. Avsluttet dagen med et varmt bad og en kopp kakao med krem og kanel etterpå. Nå legger vi oss etter mangel på søvn hele gjengen. Natta!
froeken Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #15 Skrevet 19. oktober 2009 HAr hatt en søvnløs natt og vært på kontroll nå. Intet nytt å fortelle, selv om jeg trodde jeg var i gang i gårkveld. Hadde sterke menssmerter på høyre side, men ikke rier. Kanskje er det en del av modningen og et skritt i rett retning. Blodtrykk og alt er fortsatt fint, så ikke noe å bekymre seg for. Hodet er godt festet, så nå er det bare for gutten å komme ut. Skal legge meg snart nå og håpe jeg klarer å hvile musklene i armer og ben litt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå