Gå til innhold

inspirert av etternavn debatten - enda mer innviklet i mitt tilfelle :S

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er skilt og har barn fra før. de tok mitt etternavn som mellomnavn etter skilsmissen, men har BF's etternavn som sitt etternavn (jeg hat tatt det bort)

mine særkullsbarn har da et sjeldent etternavn + mitt halvvanlige som mellomnavn.

vår felles i magen bør i alefall ha mitt etternavn mener jeg siden det da blir delvis felles med sine 2 søsken.

men min samboer er enebarn og hans etternavn dør ut om de ikke blir brukt... det er ikke spesiellt sjeldent, men henviser til en kjent slekt.

han har også 2 etternavn...

dilemmaet er at ungen kan jo ikke ha 3 etternavn eller?

og hva er mest naturlig? at alle 3 har mitt etternavn som mellomnavn og fedrenes etternavn?

eller at den nye får mitt etternavn med bf sine etternavn som mellomnavn?

er litt hemmelig fornermet fordi han ikke vil gifte seg, og ville nok vært mer åpen for å bruke hans etternavn om vi var gift....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

blir vell delvis felles med dei andre sine etternavn om babyen får ditt som mellom navn og BF sitt etternavn. det er sånn det er når man får barn med en annen. (ikke negativt!) så jeg syns babyen skal få hans etternavn og ditt som mellom navn. :)

skjønner deg med dette å være gift, jeg sa det til sambo. hun skal ha mitt etternavn til vi gifter oss. så har hun hans mellomnavn.

lykke til :)

Skrevet

hehe kanskje jeg skulle si det sånn jeg også lol

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...