Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillebror har bæsja jevnt og trutt i sju uker (siden han ble født), men i dag var det stopp! Han har prompa noen ganger, men ikke en smule bæsj!

Han har tissa mye, da. Og spist mye.

Jeg har strøket han på magen og ryggen, presset knærne forsiktig mot magen og utfordret tyngdekraften, men ingen bæsj...

Hva i all verden skal jeg gjøre nå??

Han har sovet veldig oppstykket i dag, og trenger tydelig å bæsje litt. Noen som har råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det trenger ikke være noe galt med det. Av og til har disse små en helt annen rytme enn de vanligvis har. Helt normalt.

Her gikk det fra mange bæsjebleier hver dag til en hver dag, til en annenhver dag og nå ved 3,5mnd er vi tilbake til flere om dagen igjen.

Det kommer nok snart..;o)

Skrevet

Jeg har hørt at det kan gå flere uker mellom hver gang babyen bæsjer. Min datter (8 mnd) har vært veldig uregelmessig hele tiden. Husker ikke hvordan det var helt i starten, men det kunne gå dager mellom hver gang, tror jeg. Så en periode skifta jeg mellom 5 og 10 bleier hver dag. (Men jeg tror det var fordi jeg hadde gitt henne noe fruktgreier som hun ikke tålte.) Deretter hadde hun en lang periode hvor hun bæsje en gang om dagen (om morgenen), og så plutselig har det gått flere dager mellom hver gang igjen.

Tror ikke du skal bekymre deg så veldig.

Skrevet

Greit å følge med at babyen har skikkelig våte og tunge tissebleier disse dagene..:o)

Skrevet

Takk for svar! :)

Jeg vet jo at unger har veldig forskjellig "rytme" på avføringen, men når det er så stabilt så blir jeg veldig usikker - hvertfal når det synes at han treger å bæsje!

Ja, heldigvis har han tissa mye i dag :)

Skrevet

I de fleste tilfeller er dette normalt. Her gikk knerten fra 2-3 bæsjebleier per dag til bæsjebleie ca hver 4. dag sånn plutselig. I begynnelsen kunne han streve de to siste dagene før avføring (selv om den var helt løs) og våknet ofte flere ganger om natta før bleien kom. Nå går det 5-6 dager mellom hver gang som regel og strever som regel "bare" et par timer før bleia kommer. Spurte HS om det var noe jeg kunne gjøre når han strevde slik, men så lenge det ikke var forstoppelse så måtte det bare gå sin gang.

Skrevet

Helt normalt ja ser det ut til. Tassen her bæsjet daglig for inntil ca 3 uker siden. Nå kan det gå 2-3 dager mellom hver gang og konsistenen er blitt fastere.

Det sies jo at babyer som bare får morsmelk ikke blir forstoppet. Bruker man mme, så bør man vel ha litt malt i har jeg hørt

Skrevet

Her gikk det også fra mange ganger om dagen til en gang om dagen, så en gang hver 2-3 dag, men på det verste gikk vi 10 dager uten avføring (det var visst fortsatt helt normalt, men DA var hun litt utilpass de siste par dagene før den kom, gitt), og nå er vi tilbake til minst en gang om dagen igjen. Det ordner seg nok snart, håper jeg!

Skrevet

Her og stoppa det plutseleg opp ein dag, og gjekk frå fleire gonger for dagen til annankvar dag. Ingen ting å stresse seg opp over, iallefall om du ammar. Då skal dei ikkje få forstoppelse, vert det sagt. Alt frå fleire om dagen til annakvar veke er normalt!

Skrevet

Betryggende å høre at mange har erfaringer. Han har ikke bæsja i dag heller, men har fått skikkelig guffen promplukt! Det har han ikke hatt før! :/

Ja, han får bare pupp, så jeg får ta det med ro enda en stund :)

Skrevet

He he guffen promp ja det husker vi ;-) Har en liten stump som bæsjer mer enn gjennomsnittet (4-6 ganger per dag ofte... nå ca 3), men når han var rundt 3 mnd hadde vi noen dager i mellom plutselig og det stiiiiinket! (Husker jeg misunnet mødre med bæsjebleier hver 3dje uke der vi sto med millioner... ehmmm... av bodyer som trengte ekstremvask!)

Så lenge babyen bare får mm er det ingen grunn til å bekymre seg :-)

Skrevet

MÅ bare informere om at vi fikk en bæsjbleie helt ulik alle bæsjbleier jeg noen gang har sett fra en 7ukers baby! Gjett om miniskatten var fornøyd etterpå!? :D

Skrevet

He he må jo le litt :-) Man blir bæsjegal av å ha baby!

Skrevet

Ja, ikke sant, yrild! Man ønsker å bytte bæsjebleier, og jubler og klapper i hender når babyen raper og promper; "Så flink!" :D

Skrevet

Hehe, litt fullere enn vanlig kanskje? Her var de ganske så overfulle når de endelig kom, men nå har de "normalisert" seg litt igjen selv om det fremdeles går ca 5 dager mellom. Men hadde et par ganger det bare var å hive alt av klær og håndkle rett i vaskemaskina (etter en grundig skyll). OG prumpelukt kjenner jeg og igjen. Det lukter fremdeles ganske bra av de :s

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...