Gå til innhold

Modningsakupunktur


spentmamma

Anbefalte innlegg

Hei

Er dert noen som har erfaring med å få modningspunktur? Når bør man få det, hjelper det for å kanskje føde tidligere og hvor mange behandlinger trenger man?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja eg har de,har brukt akupunktur i tidligere svangerskap og nu, er gravid i veka 30. i tidligere svangerskap begynte eg i veka 32, etter at eg ble 100% sjukemeld på grun av smerter i hele kroppan ,, etter 3 behandliger var eg smerte fri. Trur hun bynte med modnindspunktur i veka 36, og fortsette med de 1 gang i veka til gutten kom. ; ) eg hadde en veldi fin fødsel som tok 4 timer. men ek gikk over tiden 12 dager, var litt red får og ta akutunktur der hun rett og slett setter i gang fødselen siden eg bur 2 time fra sjukehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, takk for raskt svar.

Vet du om jeg kan bruke modningsakupunktur når jeg er plaget med mye kynnere og hva er evt prisen pr.behandling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg fikk meir kynnere etter af eg fikk akupunktur, og snakte med de om jordmoren menne gangen og hun sa de ikke var nokket farlig, de er bara bra og ha kynnere. og de trur eg også. hun eg går til tar 300 per time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått til akupunktur hele svangerskapet, og hatt god nytte av det, bl.a pga bekkenløsning.

 

Har nå snakket med akupunktøren om modningsakupunktur.

Han kunne fortelle at en undersøkelse gjort blant 1400 gravide kvinner viste at de som fikk modningakupunktur hadde i gjennomsnitt halvparten så lang/kort fødselstid som de som ikke fikk det!

I tillegg var mye færre som gikk over tiden eller måtte få satt i gang fødsel.

Han pleide å starte opp med dette etter uke 32, der det var mulighet for det.

Absolutt verdt et forsøk. :)

 

Akupunktur skal også være veldig bra for å få babyer som ligger an til setefødsel, til å snu seg. I Kina eksisterer praktisk talt ikke setefødsel.

 

Jeg betaler 500kr pr time, men får da også massasje av rygg/bekken. Verdt pengene. :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere gode forslag til hvor man kan få modningsakupunktur i Stavanger/Sandnes og omegn.

 

Har bare hørt om MamaStork.

 

/Chrisitna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Jeg gikk til Mamastork sist med god erfaring. Stoler på de! Men nå leste jeg at noen starter allerede i uke 32. På Mamastork starter de i slutten av uke 37. Har allerede bestilt tre timer før termin, men lurer på om jeg ønsker det før om mulig. Begynner å føle meg klar. Når har du termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Eg har termin 28 desember : ) ikke akkuart ønsket dato,, men hoper på at eg vil gå på overtid som de to andre gangene. Eg skal byrja med modningsakupunktur i morgon. Føler meg og klar, synst svangerskapet har vert veldi langt denna gange,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...