Gå til innhold

Når kom smilet på din lille?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mi er 15 dager og ser fortsatt ut som en dypt alvorlig filosof uansett hvor mye jeg gliser til henne :-/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De første ordentlige smilene kom når lillejenta var 5-6 uker gammel. Når hun var rundt 2 måneder kom de store glisene og den herlig latteren :o)

Skrevet

Ingen kommer vel til å tro på meg, men vesla så meg dypt inn i øynene og gjengjelte smilet mitt da hun var bare 2 dager gammel, satt faktisk en JM ved siden av meg (dette var på barsel) og kommenterte hendelsen med stor overraskelse i stemmen, for hun mente også det var helt bevisst. Hun har smilt daglig siden det og veldig masse sidne hun bikket 2 uker. Nå er hun 2 mnd og lo for første gang skikkelig på 2 mnd's dagen sin. En skikkelig liten solstråle ;-) Var mye det samme med nr 3, men både nr 1 og 2 brukte lenger tid. Spesielt nr 1 var veldig alvorlig av seg og flere uker gammel (4,5 uke står det i boken hans) før han smilte skikkelig og de var vel henoldsvis 3 mnd og 4,5 mnd gammel før de lo skikkelig.

Du skal se det kommer snart, som du jo vet så er barn ulike :-)

Skrevet

De aller fleste vil nok ikke tro meg... men miniskatten gliste faktisk sitt første glis allerede da han var én dag gammel! Nei, det var ikke luft!

Han sov da han smilte, og jeg skjønner at smilet ligger "innebygd" i oss - ikke noe han gjorde bevisst, altså. Han var tre uker da han smilte med øynene åpne for første gang, men smilte sjelden.

Den siste uken har han begynt å smile masse, og respondere med deilige smil. ÅH, så vakker!! :D Han er sju uker i morra.

På tirsdag lo han! :) I søvne, vel og merke, men det var en herlig lyd! Jeg syns det var litt tidlig, så jeg spurte helsesøster da vi var der på onsdag. Hun sa det gikk fint an :)

Skrevet

Haha, arti å se innlegget ditt, etter jeg la ut mitt, Alva! :) JEG tror deg! :)

Skrevet

det første ordentlige smilet, hvor jeg var helt sikker på at var bevisst, kom rett før 3 ukers alder...nå er han 2 mnd imorgen, og han smiler masse, og nærmer seg å le...kommer ikke så mye lyd enda, men han hikster nesten på innpust;-)

men man må belage seg på at det kan drøye 6 uker også, det måtte jeg vente på min førstefødte...

Skrevet

Første bevisste smil da han var 3 uker og lo da han var 3 mnd.

Skrevet

Det første bevisste smilet kom da hun var 3 uker, men de kom sjelden i starten, da... :)

Skrevet

Etter to uker! Men hun er 2 uker overtidig og da, så "teknisk" sett var hun en mnd gammel.

Skrevet

Hun smilte bevisst da hun var 3 uker gammel. Hun har ledd i søvne i mange uker, men jeg regner ikke dette som første latter. Hun er akkurat 3 mnd og vi venter fortsatt.

Skrevet

Min jente smilte på sykehuset, 2 dager gammel.

Smiler nå masse, helt bevisst og hun er nesten 4 uker.

Skrevet

Ca 2 uker gammel kom det første bevisste smilet :)

Skrevet

Han var vel 1 1/2 uke når han hadde ett uttrykk i øynene som lignet på smil. Han smilte altså ikke med munnen, men med øynene(om det er mulig å forstå:-)). Knappe 3 uker gammel smilte han skikkelig og det var det ikke tvil om. Siden har han smilt. Har fått mye kommentarer om hvor blid og smilende han er.

Skrevet

Min første var ca fem uker, gliste masse til legen på seks ukers kontrollen husker jeg.

Min nye lille begynte å smile etter halvannen uke. Eller det var da jeg skjønte at han smilte. Jeg avfeide de første smilene som rykninger! Men det ER smil, for han når vi smiler til han, og er skikkelig, skikkelig blid om morgenen og spsielt når han ligger på gulvet på badet. Når han var ca to uker begynte han med gledes"hyl". Er grønt kosedyr som henger over han på sellebordet han spesielt gledeshyler når han ser. Kan ikke huske at førstemann kom med noen sånne lyder før han var hvertfall to måneder..

I dag er minsten en måned :D

Skrevet

På sykehuset! Altså meget tidlig. Jeg er overbevist om at de små kan mer enn vi tror- og det kommer forskerne til å finne ut også- Om enn det kan vente på seg... Men det varierer jo fra unge til unge. På sykehuset smilte hun også til puppen!!! Veldig artig! :)

Skrevet

Det første bevisste, sosiale smilet (ikke i søvne altså) kom da hun var litt over 1 mnd gammel.

Skrevet

oj.. det var da veldig så tidlig barna er ute med smilene sine da.

5 åringen min smilte sitt første sosiale smil da han var 6,5 uker gammel. minsten på 9 mnd smilte første gang da han var 6 uker.

En jeg kjenner ( helt normal liten 4 åring :)) smilte ikke før han var 9 uker gammel.

ikke stress du, det kommer :)

Skrevet

Mi har smilt siden hun var 1 dag gammel. Er ikke luft, for smilet når øynene :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...