ApriIbaby Skrevet 17. oktober 2009 #1 Skrevet 17. oktober 2009 Vesla på 5 mnd ble plutselig ( fra en dag til en annen) blitt så vanskelig å få til å sovne om kvelden for ca en uke siden. På dagen sovner hun av seg selv i voksipose i vogna ute. Ingen problem. Hun har lagt seg i vogga 18.30-19.00 siden fødselen og ar alltid vært superlett å legge: Bare legge ned og gå og hun har sovnet selv. Hver eneste kveld. Inntil for en uke siden. Hun er våken ca 2 timer fra siste lur. Har også hatt to dager med ca 4 timer uten at det gjorde noen forskjell. Nå bruker vi 1,5 - 2 timer...Hun greier liksom ikke å ro seg ned. Armer og ben går som om hun skulle være forstyrret, og den viktge smokken blir fomlet ut i ett....Det går etterhvert over i sutring så gråt. Skjønner ikke noe av dette. Hun er jo helt på styr Har noen noe råd å komme med? Eller noen som skjønner noe av dette? Eller i det minste kjenner det igjen? *fortvila* Noen som
Liljekonvall<3 Skrevet 17. oktober 2009 #2 Skrevet 17. oktober 2009 hei! Dette høres veldig kjent ut! Lillegutt var akkurat sånn han også! Eneste forskjellen er at han våknet mange ganger iløpet av natten(tidligere sovet til neste dag). Det kan være at hun begynner å få tenner, og at det klør. Av en eller annen grunn klør det mer om kvelden. Eller så kan det rett og slett være på grunn av masse nye inntrykk iløpet av dagen. Det er vanlig at de blir litt urolige nå som de er så store og opplever mye nytt.. Jeg har desverre ingen råd, MEN, det går over!
ApriIbaby Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 17. oktober 2009 Huff, ja håper det blir bedre snart. Hun våkner mange ganger i løpet av natten og.....i natt 21.30, 23.00, 01.00, 04.00 og 05.00...Gjesp. Før sov hun til 05 så mat og sov igjen. Nå og er det amming så sover hun igjen med engang - så har tenkt at hun trengre mer mat nå. Har prøvd å gni gommene med dentinox og, men det hjelper lite gitt. Hvor lenge varte det?
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 17. oktober 2009 #4 Skrevet 17. oktober 2009 Jeg har det NESTEn akkurat som deg! Min er 4 1/2 mnd, og har sovet flere timer i strekk inntil et par uker siden.. da var det annenhver time opp, til mat som jeg gav han. På kvelden etter han har lagt seg har han begynt også nå.. (La seg 1930 i kveld, 2 timer senere spiste han masse..) 2 timer etter det igjen prøvde han seg. MEN! Heldigvis gav jeg han ikke mat, puttet bare inn sutten og sa rolig at nå er det natta. Holdt han i hånda mens han kikket på meg i mørten, og på 3 min sov han igjen:) Skjedd 2 ganger i kveld! Vanligvis ammer jeg 2.hver time fra han legges til han våkner kl 09-10. Men jeg tror også kanskje det kan være tenner på gang.. Eller, det ER tenner på gang. Ser 2 kuler oppe på hver sin side. Har du sjekket det? Spiser h*n ofte på hånden sin? Roser i kinna? Sikler mer? Alt dette gjør min. Han har skreket mer i det siste (inntil noen dager siden), og smurte han med Dentinox 2-3 kvelder når jeg hadde lagt han. Han laget koselyder og sovnet ( før han våknet ikke lenge etter til mat(?) såklart:) Har ikke noe tips dessverre. Er det tenner, er det ikke stort mer du kan gjøre. Masser gommene jevnlig på dagen. Gi H*n en bitering. Heldigvis går det over!
Liljekonvall<3 Skrevet 17. oktober 2009 #5 Skrevet 17. oktober 2009 Det begynner å gå litt bedre nå(han er litt over 6 mnd), men fortsatt sover han ikke hele natten. To tenner har kommet, men han sliter litt med å fordøye dagens inntrykk tror jeg. Vi har jo også begynt med litt fast føde, og det kan jo også påvirke nattesøvnen litt.. Dentinox funket ikke for oss heller. Vi fikk et tips om å gi en paracet for tennene som var på vei, men valgte å ikke gi det for "så liten grunn" om du skjønner.. Hva med å prøve å begynne med litt fast føde(ev. kveldsgrøt) før hun legger seg? Om dere ikke allerede har begynt da..? Mange sier at også dette kan roe ned den lille litt.
Liljekonvall<3 Skrevet 17. oktober 2009 #6 Skrevet 17. oktober 2009 Er du forresten sikker på at hun virkelig er sulten på natten? Eller om det bare er kosen hun vil ha? Vi har i allefall(etter råd fra helsestasjonen) begynt å avvende lillegutt med å spise "hele natten". Man må regne med noen tøffe netter, men det har faktisk hjulpet veldig! Nå spiser han bare 1 gang om natten i motsetning til hver 2. time. Han har vel skjønt at det ikke er grunn til å våkne når han ikke får mat! Det skal sies at han brukte puppen mest som smokk om natten, og ikke fordi han var spesielt sulten..
ApriIbaby Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 18. oktober 2009 Det kan godt være hun er sulten ofterer på natten nå. det er i grunnen uproblematisk. Problemet er at leggeingen tar "hele kvelden" som er "bare min tid", der jeg skal lade opp til neste døgn :-/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå