Gå til innhold

Menstruasjon og spiral, what to do?

Anbefalte innlegg

Skrevet

3 mnd siden fødsel. Trodde jeg fikk menstruasjon igår og ringte derfor lege for å få time til innsetting av spiral. Men så sluttet det å blø et par timer senere. Reagerte også på at blodet som kom var knallrødt, ikke sånn brun-rødt som det pleier den første menstruasjonsdagen.

Var det ikke menstruasjon? Hva var det da? Skal jeg da ringe legen og avlyse innsettingen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal du avlyse innsettingen?

Jeg hadde ikke mensen da jeg satte inn spiral...Det må da bli klinete?!

Skrevet

Jeg hadde ikke fått tilbake mensen etter fødselen når jeg satte inn spiral. Fikk ikke noe spørsmål om det heller, så kan ikke skjønne at det kan ha noe å si for om du kan sette den inn eller ikke. Man får jo eggløsning før man får mensen første gang og da er det jo greit å allerede ha prevensjonen i orden...

Skrevet

Da jeg ringte legen seks uker etter fødsel sa han at han ikke kunne sette inn før etter min 3 mnd, og etter at jeg fikk første menstruasjon. Han sa også at jeg skulle ringe første dag jeg fikk menstruasjon for å få time 3-4 dag da dette var det beste.

Hva kan blødningen ha vært om det ikke var menstruasjon da? Har aldri hatt blødninger utenom menstruasjon tidligere.

Skrevet

Hørtes ekkelt ut å sette den inn når mann har mensen:/ jeg satte inn min da lillegutt var 7 uker gammel. fikk ikke menstrasjon før lillegutt var 7 mnd. har alldrig hørt at man skal sette inn spiral i blødningsperioden.

Blødningen kan være rest blod, sår på slimhinnene osv.trenger ikke være menstrasjon.

Skrevet

Spiralen MÅ ikke settes inn når man har mensen, men det er visst noe med at det er enklere å få den på plass når du har den.

Skrevet

jeg har akkurat satt inn spiral og jeg hadde ikke fått tilbake mensen enda...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...