Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #1 Skrevet 17. oktober 2009 Jeg får ofte sterke menssmerter. Så sterke at jeg velger å ta smertestillende og samboeren må gni på korsryggen min. Men det er ikke takvis,ikke kynnere,og ikke ligamentene. Bare skikkelig "mensenvondt". Blir ganske bekymret siden jeg bare er 25 uker påvei. Har også mye nedtrykksfølelse. Noen med erfaring her??
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #2 Skrevet 17. oktober 2009 Hadde iallefall ringt føden! Slik hadde jeg det i uke 30,og fødselen var i gang. Ikke for å skremme deg altså!!
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #3 Skrevet 17. oktober 2009 hadde den følelsen hele dagen før natten jeg fødte!
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 17. oktober 2009 #4 Skrevet 17. oktober 2009 Ja, ta deg en tur på føden og få det sjekket du! Høres ikke helt bra ut nei.. Trenger ikke å være noe galt, men greit å få det sjekket. Babyen vil du vel gjerne ha der noen uker til =)
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #5 Skrevet 17. oktober 2009 Oi,takk for svar damer! Men er det ikke slik at det må være takvis da? Og at magen må bli "hard" samtidlig som smertene??
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #6 Skrevet 17. oktober 2009 Nå ble jeg veldig bekymra, selv om jeg ikke kjenner deg HI. SÅ kan ikke du bare ringe føden da? Herregud, de som svare deg her inne kan ikke være 100% sikker. Hva er det du nøler med? Tenk om det er fødsel som er i gang da??
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #7 Skrevet 17. oktober 2009 Hos meg var det bare "rart" før det kom regelmessige rier. Det er mye lurere å ringe føden en gang for mye enn en gang for lite. Ring og si at du er bekymret og be om å få komme inn på kontroll, da får du helt sikkert komme inn. (Hvis de prøver seg med noe annet, så griner du i telefonen til du får lov)
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #8 Skrevet 17. oktober 2009 Høres ut som kynnere, og kroppen som begynner å forbrede seg, det begynner den med i god tid. Men er du usikker så ring føden. Det gjorde jeg i uke 35, kom inn til en sjekk med det var ingen ting. Fikk høre "du VET når du er i rier", og det skal jeg banne på at jeg gjorde Det er mye mer som skjer i kroppen enn det du forklarer når du har rier. Det sies at det skal vare i 5t eller noe før du drar inn, og de skal være intens sterke og hyppig og du må virkelig puste deg igjennom, har du det slik nå? Min fødsel startet pang midt på natten, intense rier som var 4min mellom og 1.15min lange. De var 3.5min mellom når vi dro, snuppa var ute 3t etterpå. Har du så sterke rier må du streve for å stå på bena dine, og du takker gud (selvom du kanskje ikke tror på han) når de er i ferd med å gi seg før neste kommer. En utrolig spennende opplevelse:)
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #9 Skrevet 17. oktober 2009 Når man bare er 25 uker på vei, så skal man ha lavere terskel for å dra på føden enn når man er 35uker på vei hvis man tror fødselen er i gang. I uke 25 gjør de nok et forsøk på å stoppe fødselen, de gir lungemodningssprøyter osv hvis det viser seg at fødselen virkelig er i gang. Er man i uke 35, så er det helt greit at babyen blir født fordi den har kommet så mye lengre i utvikling, så vent på ingen måte til du har hatt kraftige rier i 5timer. (og det er på ingen måte noen regel, når jeg hadde hatt kraftige rier i 5 timer, så hadde jeg full åpning og lå med pressrier og ville på ingen måte vært hjemme, selvom jeg var i uke 39.)
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #10 Skrevet 17. oktober 2009 Er førstegangsgravid, men jeg hadde ringt til sykehuset om jeg var deg. Best å være på den sikre siden
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #11 Skrevet 17. oktober 2009 Hehe,igjen takk for svar! Jeg vil ikke ringe unødig siden min datter på 2 år ligger å sover. Må skaffe barnevakt og slikt dersom vi blir bedt om å komme inn. Vil liksom ikke plage noen unødig. Det er ikke kynnere jeg har. De har jeg også en del av,men det var ikke de jeg mente. Jeg tenker på menssmerter. Jeg har de ikke akkurat nå,men i gårkveld og mange ganger før det?
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #12 Skrevet 17. oktober 2009 Til meg så gikk det over til tak og hard mage etterhvert! Kl.03.30 på natten startet riene! Og da hadde jeg hatt det du beskriver hele dagen i forveien! Ta kontakt med føden du, så får du bekreftet/avkreftet at babyen er på veg! Men ikke vær redd da, det går som oftest bra når du har kommet så langt i svangerskapet! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #13 Skrevet 17. oktober 2009 Herregud, bli litt sånn småoppgitt over deg nå HI. Men bare fordi jeg selv er bekymra. Ikke bare for deg, men for babyen din. Jeg fikk sterke smerte da jeg var i uke 27, og ringte føden med engang. Fikk beskjed at jeg måtte komme inn, slik at dem kunne sjekke i tilfelle fødsel var i gang. Måtte ligge til observasjon natten over. Heldigvis var det ikke fødsel som var i gang, men var godt å få avkreftet det. Har ikke mannen din mulighet til å passe barnet?
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #14 Skrevet 17. oktober 2009 Takk igjen! Jeg tenker at jeg skal kontakte føden når disse smertene kommer tilbake. (Viss de kommer i det heletatt) Tenker selfølgelig på babyens beste:-) Men kan ikke dette være symptomer på urinveisinfeksjon,eller er jeg bare naiv nå? :-)
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #15 Skrevet 17. oktober 2009 Noen av dere som har født prematurt foresten og hva var årsaken?? HI
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #16 Skrevet 17. oktober 2009 For meg hørest det ut som premature rier,jeg er den første som svarte. Du MÅ ringe føden kjære deg!
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #17 Skrevet 17. oktober 2009 vil ikke plage noen unødig????? kjære deg du plager dem ikke. du sikrer ungen din! greitt nok at det er gode sjangser for at ungen overlever om den blir født nå, men det er da mye bder om den får bli i magen i 15 uker til eller? det kan fort bli komplikasjoner om du skulle føde nå! riene mine kjentes ikke ut som tak. de kjentes som lange ulidelige menssmerter..
Galskapens overhode Skrevet 17. oktober 2009 #18 Skrevet 17. oktober 2009 ble innlagt uke 24+0 pga menssmerter.. Livmorhals var forkortet og jeg ble liggende på sykehus i 3 dager før de turte å slippe meg hjem med sykemelding ut svangerskapet og forbud mot stress, noen form for bæring, sex, løpe, gå for lenge...mm Lurt å få sjekket seg. Mini holdt seg heldigvis inne i 10 uker til.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2009 #19 Skrevet 18. oktober 2009 Oioi,dette høres litt skummelt ut. Har ikke hatt vondt på 2 dager nå,så jeg tror jeg kan vente til i morgen. Har svangerskapskontroll hos lege da. Kan legen sjekke meg nedentil å se om det er modning, eller må jeg på sykehuset? I mellomtiden ska jeg IKKE overanstrenge meg:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå