Gå til innhold

Flere som smører magen med babyolje??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg gjør det hele tiden nå,siden jeg kjenner små stikkninger/kløe i huden på magen.. (betyr vel at huden strekker seg)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:-)

Jeg smører meg også med babyolje. Fikk sånne stikninger/kløe som du sier, og så flasset jeg rett under navelen. Det er helt borte nå, og jeg klør ikke mer på magen:-D Smører meg rett etter dusj.

Skrevet

er ikke babyolje full av mineralolje som tørker ut huden, og kan gi fosterskader?

Skrevet

A-krem er flott og bruke, den svenske a.kremen- den i kruke som er brun

Skrevet

smører med jordnøttolje jeg.

skal forebygge strekkmerker. funket forrige gang :)

Skrevet

nei jeg smører ikke og gjorde det ikke sist heller. tror nok at dette med strekkmerker er hormonellt. hadde en sa i uke 6-7 for mange år siden, men før sa fikk jeg masse strekkmerker uten å gå spess opp i vekt. når jeg gikk med jentungen fikk jeg noen til men ikke så mye som den første gangen... men det er sikkert ikke dumt å smøre seg litt, det gjør ihvertfall ikke noe og så er det vel pos for baby at mor driver å stryker seg på magen...:)

Skrevet

Jeg smører meg med clairins olje som visstnok skal virke mot strekkmerker;) men den er litt dyr...3-400 kr:/ men jeg dro først på apoteket og kjøpte jordnøtt olje,funker det også sikkert:) Jeg har også hørt at det skyldes for det meste hormoner,men jeg prøver selv alt jeg kan for å forhindre strekkmerker..hehe..ikke akkurat verdens undergang kanskje,men men..

Skrevet

Jeg smører med spenol og det funker veldig bra. Brukte det sist og syns det er en god og billig løsning:)

Skrevet

Weldea mageolje, fås i helsekostbutikker. og mama mio strechmark et eller annet. fantastisk gode produkter. jeg fikk ikke strekkmerker sist og det hjalp huden og gå tilbake igjen greit etter fødsel.

Skrevet

Har holdt på og smurt meg godt inn med en helt vanlig body lotion, men da jeg sluttet en liten periode kom det noen få strekkmerker på sidene av magen nesten med engang. Jeg har også hatt disse stikningene og kløen. ;)

Lyst til og ta meg en tur på apoteket over helgen å kjøpe den Dr Greve-kremen som er mot strekkmerker. De hadde nettopp fått den inn der når jeg var der sist og spurte så de turde ikke å svare meg om den faktisk har funket for noen. Den skal ha dokumentert effekt da :)

Skrevet

jeg smører meg med dr.greve strekkmerke krem for gravide,får se om det hjelper;)

er i uke 19nå og magen popper ut mer og mer men ingen strekkmerker enda,kanskje litt tidlig.

Skrevet

Jeg bruker også oljen fra Clarins. Har hørt veldig mye positivt om den, og hvis den funker er den absolutt verdt pengene.

Skrevet

Noope! Barnepappa smører med jordnøttolje fra apoteket for kos avogtil :) Ellers bruker jeg simple bodylotion uten parfyme :) Får se om d virker! ;)

Skrevet

Jeg smører magen med vanlig body lotion eller Bio Oil hver dag. Det er nok ikke mulig å helt unngå strekkmerker hvis hormonene og gener sier man skal få dem men jeg mener at smøring begrenser skaden på en måte. Og så er det bare deilig å pleie seg selv litt. :-)

Skrevet

Jeg bruker også oljen fra Clarinse på oppfordring fra en venninne:)

Jeg er av den overbevisning at evnen til å få/ ikke få strekkmerker er genetisk, men føler at så lenge jeg har smurt så har jeg i det minste gjort det jeg kan for å forebygge:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...