mer enn bare mor Skrevet 17. oktober 2009 #1 Skrevet 17. oktober 2009 dette var dagens lille episode: man kan enten irritere seg over det, eller smile av det. Jeg velger det siste. Menn kan noen ganger være så innmari hjelpesløse!! Sønnen vår er 3 mnd gammel: Mannen: Jeg tror han har bæsja. Kan du lukte? jeg tror det lukter. Jeg: Ta nå bare ned strømpebuksa og se. Mannen: jaaa. ja, skal vi to gå ned å skifte bleie da? Mannen tar meg seg ungen ned på stellerommet, og jeg tenker som så at dette går nå fint. han har nå i det minste skiftet bleier et PAR ganger før. Like etter hører jeg mannen ROPE. Mannen: "NN" jeg: Ja? imens begynner ungen å hyle, for han ble skremt da mannen ropte så høyt på meg. Mannen: Kan du komme her?? Jeg går ned, og ser mannen stå med dopapir (!) i hånden, samtidig som han prøver å holde beina til ungen vekk fra den skitne bleia. Ungen er nemlig som unger flest, og elsker å sprelle med beina når bleia er av. Jeg tar over, holder beina til ungen med en hånd, og vasker rompa til babyen, og tar på ny bleie. Mannen: Holder du bare beina fast sånn? Jeg: ja. Nå kan du ta på strømpebuksa. Mannen finner den frem, og begynner forarbeidet. (jeg visste ikke at det var så mye forarbeid med å ta på en strømpebukse, men...) jeg: er du sikker på at det er rett vei nå da? Mannen: jada. like etter kan jeg konstantere at nei, strømpebuksa er feil vei på. Jeg tar over, og strømpebuksa er på på null komma niks. Mannen: er du ikke redd for tærne? Hehe.. jeg må le altså... Mannen jobber mye, og jeg syns denne episoden bare viste at det er jeg som tar meg av ting her i huset!! Og nei, mannen er ikke en unggutt i begynnelsen av 20 åra som aldri har tatt i en baby før. Han er 33 år - men så mange babyer har han visst ikke tatt i.. hvordan hadde dere reagert? jeg må rett og slett bare le, jeg...
Gjest Skrevet 17. oktober 2009 #2 Skrevet 17. oktober 2009 Nå har du vist han hvordan det skal gjøres. Neste gang tar du ikke over! Gi han ansvar, slipp han til.
mamman til to gutter Skrevet 17. oktober 2009 #3 Skrevet 17. oktober 2009 Her ble vi begge lært godt opp på sykehuset, så her har det aldri vært noe problem:-) Du får begynne å vise han hvordan han skal gjøre det og la han prøve seg frem litt sånn at han blir flinkere, det er ikke så lett hvis man aldri har gjort det før.
mer enn bare mor Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 17. oktober 2009 han har jo gjort dette før da, jeg har jo tross alt vært ute av huset noen timer også..
Gjest Skrevet 17. oktober 2009 #5 Skrevet 17. oktober 2009 Høres ut som noe jeg kunne ha gjort, hehe;)
Gjest Skrevet 17. oktober 2009 #6 Skrevet 17. oktober 2009 Jeg hadde hjulpet ham med selve tørkingen (altså vist ham det lure grepet) og latt ham tatt det fra der. Får de ikke prøve seg så lærer de det aldri. Vi var i den "heldige" situasjonen at jeg ikke var gangbar etter fødselen med førstemann og skiftet dermed ikke en eneste bleie de første 2 ukene. Gjett om mannen ble god på bleieskift da :-) Da ble det plutselig meg som var pysete og udreven ... og som erfarte at det var bare å hive seg uti og prøve seg frem. Og hadde vel ikke tatt episoden utelukkende med et smil ... hadde det vært tredje uka hadde det vært en ting, men etter tre måneder bør man ha lært seg å skifte en skitbleie.
Mille** Skrevet 17. oktober 2009 #7 Skrevet 17. oktober 2009 Vel, dette hadde ikke skjedd nå ungen var så stor som 3 mnd, men i starten så smilte jeg nok litt når mannen skulle prøve seg. Men i steden for å ta over, så veiledet jeg han igjennom stellet slik at han fikk prøvd seg selv, og ikke ble totalt hjelpesløs når jeg var ute av huset. ;o)
mer enn bare mor Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter #8 Skrevet 17. oktober 2009 nå skal det sies at mannen er veldig flink å ta seg av ungen når han er her, men med en jobb som krever veldig mye av han så skorter det litt på det praktiske stellet men det kommer seg nok etter hvert men, jeg skal innrømme det at vi har en veldig tradisjonell fordeling av ansvar her i huset. men, men. det viktigste er at vi har det bra alle 3, mener nå jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå