Gå til innhold

uke 32 og der rundt omkring... :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært til UL rundt om uke 32?? Lurer på hvor stor babyen deres var da..? Min er estimert til ca 1050 g...synes det er veldig lite, og skal til ny UL om noen dager... :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei. e va 32+1 og vart estimert til minus 5 % på magemålet. så d ville si at han blir ca 175 gram mindre enn normalvekta ved termin. men har ikke peiling på kor stor han va.. men skal inn ijen i uke 36 å måle ijen.

Skrevet

jeg var i uke 31+6 og fikk da beskjed om at babyen var litt over 2 kg.. noe de sa var helt normal størrelse. men de er vist et veeeeldig vidt begrep på hva som er normalt da. bare unge følger sin egen vekstkurve, så er det vell normalt. Hadde babyen din vært for liten, så hadde vell den som tok UL reagert?

Skrevet

Ja jeg var på ultralyd da jeg var 32 uker på vei akkurat. Babyen lå helt gjennomsnittlig og ble estimert til å veie ca 3500 ved termin. Men vet ikke hva den veide akkurat da. Ca 2 kg tror jeg

Skrevet

Nokon spesiel grunn til at de va på UL i veke 32?

Skrevet

blir fulgt opp fordi har hayrisikosvangerskap og hatt noen små blødninger tidlig og så har e vert gjennom en operasjon me lett narkose. og på forje ul så såg de at han va 6% mindre en normalvekta og no denne gangen 5% mindre en normalvekta.

Skrevet

blir litt forundret over at det kan være så store forskjeller... lurer på hvor riktige disse målene er assa... Jeg var på ul 32+6 og fikk beskjed om at babyen min var ca 2400g...

Tipper babyen din uansett kommer til å ha en perfekt vekt når den kommer ut ;)

Skrevet

jenta vår var litt i underkant av 1500g da vi var 32+1, og det var helt normalt forsikret legen oss om..

så normalen er ganske mye, så det var flere her med babyer på 2500g i uke 32, så da er det jo en god kg i slingringsmål..

men klart det er stor forskjell på babyene alle rede i uke 32, når det ved fødsel er normalt med barn fra 2500g til 5kg!:)

Skrevet

Ja det er jo selvfølgelig stor forskjell på fødselsvekt, men det som er bekymringen min er vel egentlig at ungen ikke får nok næring via navlestreng eller at mine 4 ANTIBIOTIKA kurer skal ha gjort noe skade...har hatt evig urinveisinfeksjon nå i flere måneder som kommer tilbake igjen og igjen... Jeg har jo bare 7 uker igjen til termin og hvis ungen min er bare litt over 1 kg. nå må den jo legge på seg i rekordfart for å rekke selv 2 kg.....?! I tillegg kom min førstefødte 2 uker før termin...krysser jo virkelig fingrene for at det IKKE skal skje nå da :/

Skrevet

Jeg går på jevnlige vektkontroller og legen vil ikke si noe om estimert vekt og fødselsvekt fordi hun sier det er så stor usikkerhet rundt dette. Kan bli inntil 800 gram feil. Derfor mener hun dette ikke er har stor verdi. Det viktigste er å se at barnet vokser ift til sin egen kurve

Skrevet

Jeg mente så klart vekstkontroller av fosteret (ikke vektkontroller)

Skrevet

Jenta mi ble født på 32+0 og var da 39 cm lang, 28 cm rundt hodet og 1385 gram. Hun var veldig tynn. Dette var også lite i forhold til gj.sn vekt, og grunnen til at hun var så tynn mente de var pga dårlig gjennomstrømning til morkaka oga svangerskapsforgiftning. Fikk da høre at hun "skulle" ligget på + - 2 kg og at hun i forhold til det var underernært. Det så vi jo og. Hodet så ikke underernært ut, men resten av kroppen - spes armer og ben. Kroppen velger å nære de viktige organer først, og det er jo fint at vi er sånn skrudd sammen.

Da jeg var på vektestimering i dagene før sa de 1700 gram. Så det trenger ikke å stemme helt nei.

På vekstestimering nå i neste svangerskap sa de 1200 gram på gutten da jeg var i uke 26+5! Jeg kan ikke helt tro det, men vet om to tilfeller (blandt bekjente) som har gutter født i uke 27 på 1200 gram.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...