Gå til innhold

NEI!! dette skjer ikke, jeg er gravid IGJEN!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minstemann er bare 2,5 mnd og jeg er gravid igjen og det selv om jeg tok angrepille....jeg er bare så fortvilet nå! Ja jeg elsker barna mine, de er en stor gave, men dette blir bare for mye. Jeg har ny jobb med masse ansvar jeg skal tilbake til til sommeren , noe jeg i grunn gleder meg til. Nå vet jeg virkelig ikke hva jeg skal gjøre!!:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Angrepillen er jo ikke sikker dessverre. Nå får du bare sette deg ned, puste rolig og tenke nøye igjennom dette. Ikke krisemaksimer, nå er du gravid og "skaden" er skjedd.

Lykke til:)!

Skrevet

Er det for sent å ta abort?

Spør ikke for å være usensitiv, men abort er jo en reell mulighet om det absolutt ikke passer å få flere barn akkurat nå

Skrevet

jeg trodde angrepillen var ganske sikker, tok den innen 12 timer tilogmed.... Uff, Nei jeg er bare 5-6 uker på vei så det er ikke for sent, tror desverre det må vurderes sterkt. Hadde aldri trodd jeg skulle måtte ta det valget bare. Må si jeg synes det er vanskelig å ikke krisemaksimere dette, det er en fryktelig vanskelig situasjon.

Skrevet

Må legge til at vi brukte kondom som sprakk, så vi har tatt forhåndsregler føler jeg...:(

Skrevet

Huff, misunner deg (dere) ikke og har egentlig ikke så mye å si enn at jeg ønsker deg (dere) lykke til uansett hva dere velger;)!

Skrevet

Takk Vinterflickan, livet byr virkelig på noen overraskelser noen ganger....

Skrevet

Huff! Ekkel knipe dette da!

Jeg mener og ha lest at om man tar angrepille som ikke "virker" så må man ta abort.For denne tab.skader uansett fosteret? Men skal ikke si noe for sikkert altså.

Ønsker dere lykke til og sender en klem på veien:)

Skrevet

Nei, det stemmer ikke, ceoldi. Angrepillen har ingen beviselig effekt på fosteret. I should know... :)

Utrolig kjedelig situasjon å havne i! Lykke til, uansett hva dere velger å gjøre :)

Skrevet

Okei! Jeg har ikke peiling på sånn i hele tatt,mener bare og ha lest noe om det.

Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg skal si, annet en masse lykke til!

Skrevet

Huff, så kjedelig. Har vært i samme situasjon nettopp selv, og var virkelig usikker på valget jeg skulle ta, ikke noe artig situasjon. Lykke til!

Skrevet

Abort? Det er uansett hva endel folk her inne måtte mene nemlig ingen forbrytelse. Tross alt ikke gått inn med vilje for å bli gravid. Sett inn hormonspiral, så slipper du bekymring på noen år. Noen gang må man kansje ta valg som stider imot det man egentlig føler for, men har man nok barn så har man nok barn, sånn er den saken.

Skulle jeg blitt gravid på tross av hormonspiralen (høyst usannsynlig) så vet jeg selv at da hadde det blitt abort om jeg oppdaga det før 12uker i hvertfall. Helt uaktuelt å få flere barn, uansett hva som skulle skje.

Skrevet

Jeg vil bare ønske deg lykke til. Hvis dere velger å beholde så kommer det helt sikkert til å gå kjempefint. Jeg har to veldig tette og det har gått over all forventning. Men forstår godt du har nok som det er, hadde selv fått noia om jeg ble gravid nå, minsten er 2 mnd. Men vil råde deg til å ikke ta abort om du ikke er 100% sikker. Det er mange fordeler med så tette barn også, selv om det er hektisk.

Skrevet

Uff for en lei situasjon dere har kommet i!

Ville bare si at om du velger å beholde så tar ikke fosteret skade av angrepillen.

Dette har jeg spurt og gravd om da jeg selv ble gravid etter å ha tatt den.

Husker ikke alle detaljer, men fosteret livnærer seg den aller første tiden av plommesekken, og virkningen av pillen er ute av kroppen til mor før fosteret er i kontakt med mors blodomløp.

Dette skal du ikke bekymre deg for i tillegg til alt annet.

Lykke til uansett hva dere velger.

Skrevet

Jeg føler med deg.. Har to barn, og ingen av de var planlagt og kom på et dårlig tidspunkt for å si det sånn (bl.a hadde jeg begge gangene akkurat begynt/ signert ny jobb). Men alt går. Jobben går ikke fra deg. Event trenger man ikke å ha ett år permisjon. Kjenner ei som fikk dagmamma da babyen var 4 mnd. Selv begynte jeg denne gangen å jobbe 40% da lillejenta var 6 mnd gammel.

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar for forståelse. jeg har jo to ganske tette fra før, det er 2 år mellom de og enda en virker bare helt utmattende, jeg har egentlig ikke lyst på flere barn engang. Skulle til legen på torsdag og sette inn kobberspiral, nå må jeg si jeg er gravid istedet. Jada dette med jobben er jo det minste problemet...

Skrevet

Nei, ikke alt man kan planlegge til enhver tid... Jeg gikk på minipiller nå sist (pga amming) da jeg oppdaget at jeg var gravid igjen. Ikke akkurat jippi-stemning med en gang nei... Ble sykemelding i stedenfor å begynne i ny jobb (pga komplikasjoner), følte ikke akkurat at jeg var et scoop for ny arbeidsgiver!

Jaja, tenk deg godt om. Ikke lett valg. Høres ut som spiren har klort seg godt fast;-)

Skrevet

Så vanskelig. :(

Lykke til, uansett hva dere velger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...