MegogTrollet Skrevet 17. oktober 2009 #1 Skrevet 17. oktober 2009 Kansje ett dumt spørsmål, men... Hvor tidlig innfører dere lege tider? Sånn 7 om kvelden å slike ting?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 17. oktober 2009 #2 Skrevet 17. oktober 2009 Litt ulikt på ungene her i huset, men innen de var 6mnd sov begge fra ca 19-07. Eldste gjør det fortsatt, og yngste begynner kveldsstellet 18.15, er i seng til 18.30 og sovner på et blunk. Har hatt samme kveldsrutine hele tiden (fra fødsel), men fra å legges samtidig med oss voksne, har de gradvis blitt lagt tidligere etter hvert som de har blitt trøttere tidligere.
Gjest 5 andre Skrevet 17. oktober 2009 #3 Skrevet 17. oktober 2009 Vi har begynt å legge alle våre tre i halvsyv-/syvtiden fra de var ca. 4 uker gamle. Da begynte vi å se faste sovemønstre, som gjore at vi kunne få til leggerutiner. Her legges eldste på 3 og mellomste på snart 2 fremdeles rundt syv. Mens minsta på nesten 3 mnd. legges rundt halv syv.
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 17. oktober 2009 #4 Skrevet 17. oktober 2009 Her har jeg alltid tatt kveldsstell kl 19 selv om i starten la han seg jo ikke så tidlig Da sov han jo gjerne på stua en liten stund utover kvelden. Deretter begynte jeg å legge han i senga i stedet for at han sov på stua. Fikk fortsatt siste kveldsmåltid rundt kl 23. Etterhvert har det bare blitt av seg selv at han har blitt trøttere og trøttere på kvelden og tilslutt måtte jeg bare legge han kl 19 fordi han er stuptrøtt da. Nå er han 3 mnd gammel og har lagt seg kl 19 den siste måneden i alle fall.
lille sprelle Skrevet 17. oktober 2009 #5 Skrevet 17. oktober 2009 Da hun begynte å være mer våken og aktiv på dagen og dermed trøtt om kvelden+ at hun også sov lengre sammenhengende.
Gjest Skrevet 17. oktober 2009 #6 Skrevet 17. oktober 2009 Vår sønn er 2,5mnd, og sovner rundt kl.21.00, og sover til 8-tiden :-)
MegogTrollet Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 17. oktober 2009 Tusen takk for masse gode svar:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå