Gå til innhold

Ble plutselig så kvalm i morges...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 34 uker og føler meg veldig sliten for tiden. Siste 3 dagene har jeg hatt mye kynnere som gir meg en varm følelse i kroppen og jeg kjenner pulsen blir høyere.Veldig til nedpress og mye vann i kroppen. I natt våknet jeg kl 5 og var så kvalm også...noen som plutselig har blitt sånn kvalm mot slutten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blei ille kvalm igjen for en 3-4 uker siden. Er 34+5. Jordmors sa det er helt vanlig.

Skrevet

Kjenner igjen samtlige symptomer, jeg er 38 uker på vei, og som jordmor sier- det meste man opplever i et svangerskap er normalt. Tenk, blodvolumet er nesten doblet nå, så at du får litt hetetokter og høy puls er nesten en selvfølge. Kroppen forbereder seg jo også på fødsel, og det er jo fint-et tegn på at den fungerer! Å bli kvalm mot slutten kan godt være fordi fosteret presser mye mot magesekken og gjør at det blir litt reflux oppover. Når du ligger på siden kan dette bli verre, prøv å ligg med overkroppen/hodet litt høyt. Du kan jo også prøve litt samarin. Spis mindre porsjoner mat og heller oftere. Nedpresset skyldes antageligvis at barnet ligger med hodet ned og støter mot bekkenet, og det blir bare "værre" mot slutten ettersom den kommer seg på plass :o) Av og til kan det nesten kjennes ut som om ungen kommer ut. Vann i kroppen er plagsomt, ironisk nok hjelper det å drikke mye vann. Sitt/ligg med beina høyt så ofte du kan, og bruk støttestrømper. -Ikke stå når du kan sitte, ikke sitt når du kan ligge, er et godt råd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...