Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #1 Skrevet 17. oktober 2009 Min mann har gjort sin lidenskap til jobb, og er selvstendig næringsdrivende. Fordi det ikke er så lett økonomisk å starte sitt eget må han også jobbe ved siden av. Dette gjør at han jobber hver eneste dag i uka, og han har aldri ferie. Han er fleksibel om morgenen, så jeg får tatt meg en dusj, og det venter gjerne en kopp kaffe til meg når jeg er ferdig i dusjen, men da jobber han desto lengre utover ettermiddag/kveld. Han kan jobbe fra morgenen av på sin bedrift, komme hjemom en time for så å dra på jobb på kveldsvakt eller nattevakt på bijobben sin. Han går derimot aldri ut med kompiser, og jeg tror det er i alle fall et halvt år siden han tok seg en tur på byen. Han gjør jo dette for familien sin, for at vi skal få det romsligere økonomisk. Men likevel er det så ensomt å være mamma i permisjon med et lite barn, Jeg hadde sett for meg at vi skulle gjøre ting som en familie i helgene i alle fall. Gå på turer, kjøre turer osv. Istedet går jeg og traver med barnet alene. JA, jeg vet at jeg ikke har det like ille som alenemødre, men det er kjipt likevel syns jeg. I dag hadde vi misforstått hverandre, så jeg trodde vi endelig skulle ha en lørdag sammen hvor vi skulle være sammen som den familien vi er, men det viste seg at han da mente ETTER at han hadde jobbet frem til klokken fire. Jeg ble så utrolig skuffet, og oppførte meg nok litt urimelig med et surt tryne som start på dagen. Er jeg bare egoistisk, eller er det forståelig at jeg blir lei?
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #2 Skrevet 17. oktober 2009 Kan skjønne at du blir lei, men å være selvstendig næringsdrivenede er ingen lek og man må stå på for å få det til å gå rundt. Kanskje dere kan avtale å sette av en fast dag hver 14.dage, eller noe, til kun familie-ting?
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #3 Skrevet 17. oktober 2009 Melder meg på her ja. Min mann er skiftarbeider på fabrikk ov jobber sykt mye overtid. I dag er han på jobb fra 06 til 22. I morgen slutter han kl 14 da. Jeg jobber også turnus med helger. Vi må gjre det på den måten at vi tar kosen ofte midt i uka, eller når det passer ellers. Jeg er utrolig mye alene, men vet vi trenger pengene for å kunne ha det litt romsligere, og prøver å bite tennene sammen.....
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #4 Skrevet 17. oktober 2009 Vi har forsøkt å sette av dager, men han har ekstremt mye å gjøre på bedriften sin, og det er en bransje hvor en kunde kan ringe og han må være der på en-to-tre. Da er det ikke så lett å planlegge nei. Men jeg er jo på en måte heldig siden han prioriterer hvert eneste minutt han ikke jobber sammen med oss, så vi spiser middag sammen, selv om vi må spise klokka elleve på kvelden. Det er bare dette med samenhengende tid sammen jeg savner. Det å kunne si at i morgen skal vi bare være sammen og gjøre det vi har lyst til akkurat der og da. Det var en slik dag jeg trodde vi skulle ha i dag. Men fordi han er så stressa over all jobben han har liggende så svarer han gjerne på spørsmål han ikke hører, og da blir det misforståelser som denne. Det er når slike misforståelser oppstår, når man har gledet seg så mye til noe og det ikke skjer, at man knekker litt. Ellers i hverdagen er jeg inneforstått med denne jobbingen. Jeg støtter ham 100 prosent i jobben hans, for det er en kjempebra bedrift han har. Men samtidig så er det at han får jobbe med sin lidenskap grunnen til at han må jobbe dobbelt så mye uten at vi får dobbelt så mye inn i felleskassa. Det bedrer seg vel etterhvert når bedriften blir mer etablert. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå