Gå til innhold

Hjelp - neglsopp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått neglsopp og tablettkuren kan jeg ikke begynne med før jeg er ferdig å amme. Så prøver nå noen kjerringråd for at det ikke skal bli verre.

Men det jeg lurer på er om jeg kan smitte resten av familien. F.eks. i dusjen. Og hva med neglsaksa, bør den desinfiseres etter bruk?

Noen som har noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sopp kan smitte, spes i fuktige miljøer som dusj og håndklær.

Vet jeg har hørt et kjærringråd her. men jeg klarer ikke å komme på det *dunk dunk*. skriver inn hvis jeg komme rpå det iløpet av dagen.

Tror det var tannkrem, men skal ikke is det sikkert.

Skrevet

Jo, har hørt tannkrem jeg også. Prøver Vademecum nå. Da bør jeg vel vaske dusjen etter meg da.

Skrevet

Datteren min var for ung til å ta pillekur da hun fikk det (kun 3 år gammel), så hun har brukt Lamisil. Det hjelper dessverre ikke henne, men verdt å prøve? Jeg har kjøpt annen neglsaks som brukes kun på de infiserte neglene. Lettest å klippe etter at hun har vært lenge i badet. Har også hørt at dusjen bør desinfiseres, ja, men innrømmer at jeg ikke gjør det etter henne.

Skrevet

mannen min hadde nettopp fotsopp, men han smittet ikke oss. Så tross at det smitter gjennom dusj så gjorde det ikke her. Og jeg vasket den ikke ekstra mye i denne perioden. Bare vanlig mye. Tenkte bare å tilføye det før du vasker deg fordervet:-))

Skrevet

Ok. Har en Jif baderom ståendes i dusjen som jeg vasker med hver gang. Da holder kanskje det. Men håndduker bør jeg vel hive til vask etter en gangs bruk. Takk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...