Gå til innhold

Urolige bein - Lav HB??


Millemor79

Anbefalte innlegg

Jeg sliter mye med urolige bein når jeg skal sove om natten. Klarer ikke å ligge rolig med beina - merkelig følelse. Jeg snakket så vidt med jordmor i går, og hun mente det hadde litt med min lave HB å gjøre. Jeg tar ikke til meg nok av jerntablettene...:(

Har gått på jern i tre uker, men HB går bare nedover. Er på 10,0 nå. Tar C-vitaminer ved siden av... det skulle hjelpe kroppen med å ta opp jernet... Skal måle igjen til neste uke, så da får vi se.

Hva skjer dersom jeg ikke tar til meg jernet, og HB bare fortsetter å synke.. Noen med erfaringer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har hatt mye urolige ben/ kramper i store deler av svangerskapet, også før Hb begynte å gå nedover! Legen sa da at jeg kunne prøver med Magnesium tab - det kunne ha positiv virkning. Jeg fant ut at en god leggmassasje fra samboer var klart det beste og deiligste;)

I slutten på september var Hb sunket ned til 9,5. Urolighetene i bena er nesten blitt bedre etter det, så jeg ser ingen sammenheng mellom lav HB og urolige ben. Men, kroppene er jo forskjellig!!

Derimot etter at HB begynte å synke får jeg melkesyre av ingen ting! Å gå opp trappen er en ren joggetur. Energinivået er på bunn, og pusten = flodhest!!! Har prøvd og tatt jerntabletter, men syns ikke det er særlig godt for magen, så den helt store dosen blir det ikke. Men, prøver å i allefall ta 1 tab til dagen!! Skal på kontroll i starten på nov. Blir spennende og se om den har steget litt!!

Hvis HB fortsatt er lav v/ fødsel, ser jeg for meg at fødselen kan bli tyngere. Det er og vanlig å blø endel/ litt under og etter fødsel. I væstefall må man kanskje få blodtransfusjon, og de deilige jerntablettene må nok følge med en god stund i barseltiden og!! Noe som er langt fra ønskelig.

Lykke til!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny kontroll av HB i dag: 9,2!! Jippi!

Prøver en ny type jerntab og håper på å komme litt opp i HB før fødselen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også starta med en ny type jerntilskudd nå. Floradix heter det. Er flytend og smaker BLÆH! Vi får håpe det snur seg snart i alle fall. Nå nærmer fødselen seg med stormskritt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stor tro på å drikke masse vann. Er overbevist om at det hjelper mot både leggkramper, urolige bein, treg fordøyelse, halsbrann osv. Må selvfølgelig ofte på do, men jeg synes det er verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

åååå...dette er helt forferdelig! Jeg har vært skikkelig plaget i to uker nå. Har det til og med nå på dagen. To ganger nå har jeg måttet sitte oppe på natten. En gang til 05 om morgenen og en gang til 03... Og jeg er jo stuptrøtt, men får ikke ro og sovet pga dette. Har tatt det opp med både jm og lege, men det er faktisk en gravidplage som man ikke får gjort noe med. Jerntabletter var ikke noe vits i mitt tilfelle, siden blodet viste at jeg hadde nok jern i kroppen. Her er det bare å vente på å føde...og håpe det går over da. Jeg har masse vann i kroppen (termin om 6 dager nå) og det kan være en årsak.....

Leste også på nettet at dette er en slags søvnsykdom også, og at noen faktisk har dette kronisk!!!! Stakkars, stakkars mennesker. Hos oss gravide går det så og si alltid over etter fødsel...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...