Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #1 Skrevet 17. oktober 2009 Når man trener bekkenmuskulaturen, altså knipeøvelser, er det kun for at det skal bli strammere slik at ikke ting og tang kan ramle ned etterhvert (for eksempel livmorfremfall)? Eller er det for at man skal bli strammere i forhold til å komme tilbake til gamle utseende (i forhold til sex). Eller er det begge deler? Jeg har nemlig alltid vært trang, og har aldri nytt sex fordi det gjør så utrolig vondt. Er sånn at man ligger og håper mannen snart er ferdig for det gjør så vondt. Derfor syns jeg det hadde vært supert å ta knipeøvelser hvis det betø at jeg ble videre nedentil. Men vil jo ikke ha andre komplikasjoner heller..
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #2 Skrevet 17. oktober 2009 knipeøvelsene hjelper på begge deler, men nødvendigvis ikke i den forstand at du blir permanent trangere. Det øvelsene derimot gjør er at du får god kontroll på muskulaturen i underlivet og kan lage det trangere under samleiet ved å knipe. Ikke slurv med knipeøvelsene ;-)
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #3 Skrevet 17. oktober 2009 Å være godt trent, også i bekkenmusklaturen burde ikke gjøre sexlivet vondere. Økt kontroll nedentil kan bidra til at det blir bedre. Man blir ikke videre av knipeøvelser, men får bedre kontroll over å kunne stramme/slappe av i musklene. Men dersom samleie gjør vondt for deg spenner du deg nok ubevisst slik at det blir strammere og vondere. Dere er nok inne i en vond sirkel der. Har dere prøvd med glidemiddel for å minske friksjonen? Kan du snakke med lege eller gynekolog for å sjekke at alt er i orden nedentil og få råd. Sex skal ikke gjøre vondt. Og i hvertfall ikke hver gang.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #4 Skrevet 17. oktober 2009 Det er viktig å trene for å kunne holde godt nok på urin også, hvis du ikke kniper kan du risikere å begynne og lekke urin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå