❤Trallalaa&lillepus❤ Skrevet 17. oktober 2009 #1 Skrevet 17. oktober 2009 Har fått vite at sønnen min har fått atopisk eksem og at vi skal ha rene bomullsklær. Men finner bare ull og strømpebukser som er av blandingsfiber/bomull. Noen som har noe å anbefale? hvor finner jeg sånne?
mamma til 2 gutter:)) Skrevet 17. oktober 2009 #3 Skrevet 17. oktober 2009 Bomull er bra... Men no kan du få kjøpt ull tøy med bomull på innsiden. Du får kjøpt det bl.a. på Cubus og Reflex...
mamma til 2 gutter:)) Skrevet 17. oktober 2009 #4 Skrevet 17. oktober 2009 Bomull er bra... Men no kan du få kjøpt ull tøy med bomull på innsiden. Du får kjøpt det bl.a. på Cubus og Reflex...
Gjest Skrevet 17. oktober 2009 #5 Skrevet 17. oktober 2009 http://www.cottonchild.no/ Ellers finnes det microfiber undertøy, uten ull, som er mye bedre enn bomull midt på vinteren.
Soljentene:) Skrevet 17. oktober 2009 #6 Skrevet 17. oktober 2009 Jenta mi fikk påvist atopisk eksem da hun var 6 mnd. Nå er hun 8 mnd og vi har fått gjort oss noen erfaringer. Som med gutten din må vi unngå ull innerst mot huden. Jeg fikk en gang en veldig fin strømpebukse i ull som jeg tenkte jeg skulle prøve, for den hadde anti-skli på knærne, men da kom utbruddet momentant. Men det går helt fint å bruke strømpebuksene som fås på HM og Lindex m.fl. som er blanding. Snuppa mi får i alle fall ikke noe problemer med dem. Det er vel hovedsaklig det litt grove som er i ullet som får huden til å reagere. Ellers så er det som de nevner over her, mulig å få bodyer med bomull på innsiden og ull utenpå. De bruker jeg mye. Men det vet du kanskje allerede, siden det er strømpebukser du spør om her;)
mamman til to gutter Skrevet 17. oktober 2009 #7 Skrevet 17. oktober 2009 Vi kjøper vanlige strømpebukser på hm, name it ol til sønnen vår med atopisk eksem. Om de er 100% bomull har jeg egentlig aldri sett etter, men det er hvertfall 0% ull i dem. De bodyene/strømpebuksene med bomull inni og ull utenpå hadde ikke jeg giddet å sløse bort penger på. Poenget med å ha ullbody/strømpebukse er jo at ulla regulerer varmen også hvis man blir våt og det vil ikke en sånn body/strømpebukse gjøre uansett, så da kjøper vi heller vanlig bomull undertøy og bruker ull som mellomlag, for det fungerer hos oss.
❤Trallalaa&lillepus❤ Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter #8 Skrevet 17. oktober 2009 Takk for svar. skal sjekke det ut:) Fikk en sånn brosjyre fra legen at man ikke skal bruke kunstfibre eller og det er de fleste strømpebukser blandet med. han har noen nå som er kjpt på cubus.. og leggene hans har blusset skikkelig opp:(( Ha tenkt å bruke ull som mellomklær..så han ikke fryser i vinter. Dette er egentlig helt nytt for oss. fikk vite på torsdag at han har det. han er 1 år.
alvamamma Skrevet 17. oktober 2009 #9 Skrevet 17. oktober 2009 Hva med longs i stedet for strømpebukser? Det bruker vi. Ser mye mer behagelig ut å gå i og enkelt å bytte bare sokker hvis de blir våte på bena f.eks. Vi har kjøpt våre på HM, men ser at de begynner på 86/92. Det er kanskje litt stort? Vil tro det finnes andre steder og..
Pippilotta med 2 blå! Skrevet 17. oktober 2009 #10 Skrevet 17. oktober 2009 Jeg tenkte også å foreslå longs. De er i alle fall i bomull. Devold har vel også ullundertøy som har bomull innside. Jeg har litt eksem selv og klarer ikke bruke slike blandingsprodukter inn mot huden. Men devold sin ull kan jeg bruke.
Fire småtroll Skrevet 17. oktober 2009 #11 Skrevet 17. oktober 2009 Eldste sønnen min har også atopisk hud og er allergisk mot ull, han klør også av vanlige strømpebukser, tror rett og slett de sitter litt for tett på huden. Så vi bruker longs, de er i 100% bomull og er myke og behagelige på, de er heller ikke så stramme mot huden. Du får de i 2pk både på H&M, Lindex og muligens Kappahl. På det aller kaldeste mindt på vinteren bruker vi teknisk undertøy/superundertøy når vi skal være ute i mange timer. Det får du i sportsbutikken.
Sjefsmegga Skrevet 17. oktober 2009 #12 Skrevet 17. oktober 2009 Jeg har to barn som har slitt periodevis med atopisk eksem, ingen tåler ull, så på vinteren bruker vi sportsundetøy i micro polyester bla. de kan også bruke silke, men det er dyrere og vanskelig å finne. På europris har de mykt og deilig superundertøy, rimelig er det også, verdt et forsøk. Bomull er ikke godt nok på vinteren for å holde varm, blir de litt fuktige så blir de kalde. Inne kan de bruke bomull, men utendørs bør man kle barna slik at de ikke blir klade innerst. Ull med bomull på innsiden er bortkastet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå