Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2009 #1 Skrevet 16. oktober 2009 Noen som har vert på studietur når de har hatt en liten på 3-4 mnd? Jeg har veldi lust å være med på studieturen som klassen skal på til våren. Ikke bestemt hvor vi skal enda, men det skal bli bestemt nokså snart. Saken er den at jeg har termin i starten på året og studieturen blir ca i mars-april. Er det noen som har vert i denne situasjonen før? Hva gjorde du?? Jeg lurer på å få med en ¨barnevakt¨, at f.eks ei venninne eller min mor er med på turen. Og at vi kan betale selv for henne. Tror dere det kunne vert noe aktuelt? Bare ute etter tips og råd..
Mom2Two Skrevet 16. oktober 2009 #3 Skrevet 16. oktober 2009 Kunne dratt på studietur til Skottland da minsta var 2-3 mnd gammel, men valgte å stå over. Jeg synes vel egentlig ikke man har så mye på en studietur å gjøre med en liten baby. Det virker nok litt "forstyrrende" på resten, som kanskje vil feste og ha det gøy i tillegg til det faglige. Jeg hadde nok heller ikke hatt den "rette fokusen" om jeg dro med en så liten baby. Hadde ikke giddet å ha med en venninne eller moren min heller. Synes på en måte det blir litt "ego". Ikke så kult for de andre at man har med ekstra folk. Vel, nå vet ikke jeg hvor mange som skal på den turen din da. Anyways, jeg kom i hvert fall til at for meg ble det ikke riktig, så jeg kuttet det ut. Man kan liksom ikke få det hele:)
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2009 #4 Skrevet 16. oktober 2009 Mye av grunnen til at jeg vil være med er pga jeg føler jeg går glipp av så mye mer.. Føler det som jeg skal være borte fra skolen i to uker, får ikke med meg det samme som de andre. Vi er 5 stk i klassen, 4 som reiser hvis jeg er med.. Og har jeg med noen, så kan jo de andre gå ut uten dorlig samvitighet for meg, da har jeg jo lag jeg også.
Mom2Two Skrevet 16. oktober 2009 #5 Skrevet 16. oktober 2009 Men på en måte må man vel kanskje tenke at nå er det babyen det dreier seg om, og da går man faktisk glipp av noen andre ting. Man kan ikke få meg seg alt:) For å være helt ærlig tror jeg ikke du har særlig lyst til å reise på en slikt tur med et nyfødt barn heller når du kommer dit. Jeg kan bare snakke for meg selv, men vet jeg ville IKKE følt meg komfortabel med å fungere som en "demper" for de andre på en sånn type tur. De andre vil automatisk ta hensyn til deg i mange sammenhenger, selv om du ikke en gang ber om det. Det er naturlig, og bare sånn det er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå