Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2009 #1 Skrevet 16. oktober 2009 Etter et enormt svik og bedrag rettet mot meg, satt jeg å hørte på en lystløgner, en sviker og bedrager av en barnefar,på familievernkontoert i går. Arogant og beskylende satt han å liret av seg hvor mye han ville ha samvær med datteren vår, etter at han ikke har latt høre fra seg på de siste 2,5 mnd. Utroskap, dypt svik og bedrageri, usannheter ,satte meg i økonomisk krise ved bare å forsvinne rett etter vi hadde flyttet sammen, trussler og skittkasting, dratt meg igjennom et helvete av et år, dette er bare få ting han har utsatt meg for dette året... Nå skal han komme hjem til oss 3 ganger i uka for å bli kjent med datteren sin.. og jeg skjønner ikke hvordan jeg skal overleve dette, uten å gå rett i kjelleren!! Dette siste året har vært et forferdelig følelsesladdet år. Har uendelig mye hat til denne mannen for alt han har utsatt meg for, uten at jeg har fortjent noe av dette. Har aldri gjort han noe!!! Var overlykkelig forelsket og gravid, mens han levde dette dobbeltlivet sitt...Var utro og hadde et forhold til ei, før vi snakket om å flytte sammen og før vi fikk vite at vi var gravide. Hadde jeg visst halvparten av dette hadde jeg tatt abort, men han var ikke mann nok til å fortelle meg noe av dette!!! Så mens jeg har gravid i 3 mnd å stod spyferdig å følte meg lite atraktiv, mens jeg pusset opp kjøkkenet alene, lå han i senga til den andre dama.... Ikke si at jeg må skjepe meg, fordi datteren min fortjener å se faren sin- for det VET jeg- og det gjør jeg- tro meg !!!! Jeg skjerper meg hver dag for ikke å bukke under når som helst.. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare å ha han her i en time 3 dager i uka!!! Jeg er et følelsesmessig vrak dager i forveien- dager innimellom og dager etter jeg har møtt han...Det vil si jeg kommer til å bli et vrak 24/7 !!! Alle følelser dukker opp- Jeg hater han for alt han har gjort mot meg og min lille familie. Ungene mine hater han for det han har gjort mot moren deres og lille søstra, og vil ikke ha han her.... Og oppi alt dette så MÅ han komme , for det er liksom til det beste for datteren vår.... (???!!!!!????) Arogant drittsekk som han er, sitter han å beskylder meg for det ene og det andre. Det er HAN som har gjort alt dette !!!!! Fått moren til barnet hans til å hate han så grenseløst, han har gjort helt alene!! Jeg skal åpne hjemmet mitt til en dritt jeg ikke stoler en døyt på og som jeg hater inderlig- DET ER IKKE LETT!!!!! Ikke snakker vi sammen under samværet, og hvis så er, så er det for å slenge noe dritt.. Har ingen som kan komme å være her under samværet istedenfor meg, for lille tulla er 6 mnd og føler bare trygghet ved at jeg er hos henne. Jeg holder ikke ut tanken på at jeg må ha noe med denne mannen å gjøre i fremtiden. Herregud, hva er det jeg har utsatt meg selv for.. Hvirdan kunne jeg være såååå dum å falle pladask for noe slikt?? Alt han gjorde og sa, som jeg bare bagatelliserte, fordi jeg ville så inderlig at dette skulle funke, for jeg var så hodestupt forelsket i han.... For hver dag som går ser jeg at hun bare ligner mer og mer på han og gjør forskjellige fakter allerede nå, og jeg gremmes!!!! Det er helt forferdelig å si alt dette og jeg skjemmes som en hund, men jeg har vært inne på tanken om at jeg ville blitt kvitt så mye elendighet og fæle tanker hvis hun ikke levde lenger........ Hvis hun rett og slett døde....... Dette er grusomt å tenke fra en mor, og tro meg jeg ville alri gjort noe i den retning for å forårsaket noe slikt, men tanken har slått meg!! Jeg ville vært kvitt HAN !!!! Jeg ville vært kvitt det som minner meg daglig på det ufattelige dårlige valget jeg gjorde, ved å få barn med han!!! Hvilken jævelig dårlig menneske kjenner jeg er!!!! Jeg ville fått en ny begynnelse, med friske ark.... Viske han vekk fra livet og begynne på nytt.... Men hver dag våkner lille tulla og en ny, jævelig dag begynner med jævelig tanker om en mann som satte meg i denne jævelige situasjonen... Nå vet jeg mange tenker at hun MÅÅÅÅ søke psykolog hjelp, og tro meg - DET ER GJORT !!!!, men listene er laaange...... Nå mens jeg venter på det, må jeg overleve samværs timene med han her...og jeg forstår ikke hvordan jeg skal holde ut de..... HVA SKAL JEG GJØRE ???????
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2009 #2 Skrevet 16. oktober 2009 Uff, forstår at du sliter masse, men husk at din datter er et eget individ med en helt egen personlighet. At du ser ham i henne har nok mest med at du fokuserer på å se ham i henne akkurat nå- etterhvert vil du ikke tenke tanken en gang, men se henne som hun er i seg selv . Dersom noen hadde hatet din far, hadde du ikke syntes det var underlig om de syntes du liknet så mye at de automatisk hatet deg også, uten å se deg for den du er..? Vær så snill; ta kontakt med helsesøster på helsestasjonen eller fastlegen din og be dem hjelpe deg med å få raskere time hos psykolog eller psykiatrisk sykepleier. Det er ingen som kan tvinge deg til å være i samme rom/ hus som barnefar ved samvær forresten, dersom du tror han vil behandle deres datter bra (men ikke deg). Du kan f.eks. forlate huset et par timer, eller levere og hente henne hos ham?
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #3 Skrevet 17. oktober 2009 Skjønner veldig godt at du sliter, og det er bra at du selv ser at du trenger hjelp. Du kan få en time alene på familievernkontoret, eller oppsøke helsestasjonen som nevnt før her. Kan også anbefale å ta kontakt med en gestaltterapeut, dette koster jo noe (du må undersøke pris hos hver enkelt terapeut), men det virker som om du trenger hjelp veldig snart. Her er en oversikt over godkjente terapeuter i Norge: http://www.ngfo.no/index.php?site=default/473 Lykke til, håper du snart kan se lysere på ting, og se datteren din som en egen liten personlighet istedet for datteren til sin far. Trøsteklem
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #4 Skrevet 17. oktober 2009 Skjønner deg så sinnsykt godt! Helt utrolig at du klarer "se" situasjonen du er i og faktisk skaffe hjelp!! Skal du ha mye ros for altså!! Men på den andre siden er det vel ingen som kan TVINGE på deg besøk i DITT hjem av denne mannen?? Hadde nekta jeg!!! Hva kan de gjøre?? LITE før ungen er 1år! Hadde jeg vært deg ville jeg flytta!! LANGT bort fra denne mannen! Syns det er mye viktigere med en frisk oppegående mor enn å ha kontakt med far nå og da!!! MEN tiden leger alle sår heter det, og med tiden vil ting bli lettere! Er vel bare opp til deg om du vil sitte "oppi" dette mens tiden går! Hjelp kan du få andre plasser og! Syns folk kan slutte være så forbanna politisk korrekte når det gjelder samvær med far!! Djeez, kjent med faren kan hun bli når hun er 10år og, for å sette det på spissen! En mor skal ikke ofre hele sin helse for far sine rettigheter, nei vettu hva! Hans valg og knulle andre ergo hans valg å ikke være sammen med dere! MEN er jo klart siden han er far skal han jo selvfølgelig få i BÅDE pose og SEKK!! Både være en drittsekk og ha samvær i ditt hjem? eh... Er en grense for hva et menneske kan tåle!!
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #5 Skrevet 17. oktober 2009 først og fremst skaff deg hjelp, snakk med lege eller helsestasjonen. For det andre ikke la han komme hjem til deg. Ta samværet et annet sted. Om det er et problem å finne et sted så snakk med helsestasjonen, dere får sikkert være i venterommet der og da har du itilegg vitner om han kommer med noe dritt. Ellers kan det være greit å møtete om det er fint vær, eventuelt et kjøpesenter eller en kafe. Det er ingen regler som sier at samvær skal skje hjemme hos deg. Om du sliter med å være alene med han kan du jo også få et annet menneske til å komme å være med deg under samværet, da kan du og denne personen oppholde dere på et annet rom for eksempel. Men for gud skyld hvor mye du en hater han så let nå ikke etter trekk fra han i henne. Det er tross allt ikke hennes skyld at faren er en drittsekk. Og hun blir ikke et slemt barn fordi faren er slem. Det beste du kan gjøre er å glemme hatet og jobbe deg videre, ikke ork å bry deg om annet en det du . Da får han ikke ødelagt mer for deg en han allerede har. Men du sier også han ikke har giddet og se barnet på 2,nd da skal du se at han muligens ikke kommer igjen etter et par ganger, spesielt ikke om han ikke ser at det plager deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå