Mrs.D.♂♂♀♂ Skrevet 16. oktober 2009 #1 Skrevet 16. oktober 2009 Jeg er 19 uker og mitt var på 19 cm. Den var 12 cm i uke 12. Artig å se hvordan deres er.
Elinlita Skrevet 17. oktober 2009 #3 Skrevet 17. oktober 2009 SF-mål er symfyse-fundusmålet. Det er betegnelsen på målet som blir brukt på størrelsen på livmor. Slik at man kan se at den utvikler seg normalt. Føler egentlig at dette er noe førstegangs er mer opptatt av, da dette egentlig ikke er et så "viktig" mål, da det varierer veldig fra person til person og graviditet til graviditet. Man kan likevel bli innkalt til en ekstra ul hvis fs-målet er lavt. Du finner det i boksen til høre på helsekortet ditt.
Gjest Skrevet 17. oktober 2009 #5 Skrevet 17. oktober 2009 Aldri hørt om før. Har helsekort, men det står ingenting der. Er det noe legen skal måle?
Elinlita Skrevet 17. oktober 2009 #6 Skrevet 17. oktober 2009 På helsekortet for gravide finner du denne boksen for symfyse - fundusmål til høyre. Det er det eneste som står med rød skrift på arket. Ja, legen måler. Det samme gjelder jordmor.
Lilleleen Skrevet 18. oktober 2009 #7 Skrevet 18. oktober 2009 mitt er 25cm i uke 23....men fikk beskjed om at jeg har for mye fostervann, så jg må tilbake til legen om to uker. Er det ikke noe forandring da, så må jeg ta ul..
MissG Skrevet 18. oktober 2009 #8 Skrevet 18. oktober 2009 Hei! Mitt mål var 18,5 cm i uke 20. Det viktigste er vel at kurven stiger jevnt og trutt, og ikke at det er et par cm mer eller mindre enn gjennomsnittet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå