Gå til innhold

Noen som skal ta influensa-vaksinen??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var også veldig usikker, men nå har jeg bestemt meg for å ta den:)

Skrevet

Jeg tror jeg kommer til å ta den, mye pga. at jeg venter tvillinger og mange av grunnene til at gravide bør ta den (bla. nedsatt lungekapasitet) er jo bare værre i en tvillinggraviditet. Større belastning = enda litt dårligere odds i mitt hode.. Og pga. at det er større sjangs for å få premature babyer synes jeg at det er et pluss at de da blir vaksinerte gjennom meg :-)

Skrevet

Kommer til å ta den ja.. har 2 barnehage barn og jobber selv i bhg, så kommer til å være veldig utsatt for smitte..

Skrevet

Skal ta den, ble sterkt anbefalt av lege da jeg også jobber i barnehage.

Skrevet

jeg skal også ta den... har astma og er straks i 3.trimester så det er to separate risikogrupper... og det at hun også er beskyttet etter at hun kommer ut var tungen på vektskålen her i gården...

Skrevet

er ganske sikker på at jeg kommer til å ta den. legen min sa at han var mer bekymret for at jeg brukte nesespray mot tett nese enn for bivirkninger av vaksinen... han bagatelliserte hele greia, men sa rett ut at OM jeg skulle få influensa, uavhengig om det var H1N1 eller en hvilken som helst annen influensa, var risikoen for komplikasjoner mye større for meg som gravid fordi gravide har problemer med lungekapasiteten i utgangspunktet.

gravide bør helst IKKE få lungebetennelse....

Skrevet

Jeg har fortsatt ikke bestemt meg helt, men magefølelsen sier egentlig ja. Jeg har også en sykdom som gjør at jeg er i to risikogrupper, men er veldig skeptisk til langtidsvirkningene av denne vaksina.

Skrevet

Jeg skal ta den har jeg bestemt meg for, og legen anbefalte meg sterkt og ta den siden jeg jobber i barneskole... Jeg er 12+2 i dag, og tenkte jeg skulle ta den på torsdag..:)

Skrevet

Er så jævlig usikker jeg også.. Først var svineinfluensa et absolutt NEI for gravide, pga skadene det kunne gi fosteret.. Og nå skal vi plutselig skynde oss å ta, uten at den er regnet som mindre farlig? =/

Skrevet

jeg var veldig usikker selv, men jeg tror nok evnt risiko veier opp for faren ved å bli syk! så jeg har bestemt meg for å ta den:)

du beskytter også babyen etter den er født,noe som er bra siden de ikke kommer til å vaksinere noen under 1/2 år:)

lykke til med valget ditt:)

Skrevet

Har bestemt meg for å ta den etter mye grubling.Har to barn som går i barnehage.

Skrevet

Men hva med barna våre da. De som allerede er født. Dere snakker om at dere har barn i barnehage/skole. Men de blir jo ikke vaksinerte :(

Skrevet

Men hva med barna våre da. De som allerede er født. Dere snakker om at dere har barn i barnehage/skole. Men de blir jo ikke vaksinerte :(

Skrevet

Hei. Jeg er foreløpig i 1. trimester, men i uke 10... Jeg diskuterte vaksinen med min fastlege forrige uke.. Han anbefalte meg sterkt å ta den når jeg er over i 2. trimester... I vår kommune var det bestilt rikelig med vaksiner, som skal settes på helsestasjonen. Jeg ble anbefalt å ringe helsestasjonen til uka og be dem holde av en vaksine til jeg kan ta den, jeg var prioritert. I mellomtiden ville hn anbefale at mine nærmeste (mann og 2 barnehagebarn) ble vaksinert for å beskytte meg.... Så regner med de også blir prioritert...

Skrevet

Friske barn over 6 mnd er ikke 1. prioritetsgruppe, men de kommer til å få tilbud om vaksinen, sammen med resten av befolkningen, så snart vaksinering er godt i gang med de i høyrisikogrupper. Jeg ønsker at min mann og sønn på 3 år også blir vaksinert så snart de får tilbud. Vi er begge to enig om det.

Skrevet

Jeg skal ta vaksinen. Jeg tør ikke å la være og stoler på norske helsemyndigheter.

Skrevet

Jeg skal ta, og syntes ikke valget var noe vanskelig når anbefalingene fra fagfolk er så sterke. Jeg sjekket med ikke mindre enn 4 infeksjonsmedisinere (overleger) og de var helt klare i å anbefale meg det i likhet med gynekologen min.

Når det står om eget og fosterets liv og helse skjønner jeg ikke at noen kan stole på egen "magefølelse" som amatør, og ikke på fagfolk.

Men sånn er man forskjellig.

Mannen min skal forresten også ta for å beskytte meg ytterligere.

Skrevet

Jeg skal ta den! Tør ikke la være da jeg både jobber i et serviceyrke, studerer og kjører kollektivt hver dag + en samboer som arbeider som selger slik at jeg garantert vil bli eksponert for smitte. Men det er ikke noe lett valg å ta.. -det finnes jo aldri noen garantier for noe som helst her i verden! Velger å støtte meg til statens og legenes anbefalinger.

Skrevet

Jeg aner ikke. Var ganske bestemt på ikke å ta den, men nå vet jeg sannelig ikke lengre. Skal høre hva fastlegen min sier.

Skrevet

Snakket med seksjonsoverlegen som har hovedansvaret for håndteringen av svineinfluensa pasienter på sykehuset jeg jobber. Ble anbefalt å ta den på det sterkeste, samme sier fastlegen, og jeg er utsatt: Har lenge igjen av svangerskapet (termin i slutten av april) og har småbarn i barnehage. Har nettopp fått vite at flere i nærmeste omgangskrets ligger syke akkurat nå, så jo før jo heller for min del!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...