Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2009 #1 Skrevet 16. oktober 2009 Jeg er ansatt i et prosjekt og årslønnen er ca 400.000. Nå er det snakk om å forlenge prosjektperioden og jeg stiger antagelig i lønn også. Idag leier jeg leilighet men ønsker jo selfølgelig å kjøpe egen leilighet. Om perioden forlenges er det nok kun snakk om 4 mnd i første omgang. Skjønner jo at det er for liten tid til å få huslån men fins det noen grenser for dette? Ville jeg fått huslån med kontrakt på 1 år f.eks? Og vil jeg som aleneforsørger få et stort nok lån slik at jeg i det hele tatt får kjøpt meg noe? prisene idag er jo stive, men kan hende jeg ikke må betale særlig mer for å eie enn å leie.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #2 Skrevet 17. oktober 2009 Du får nok låne en million. Spørsmålet er om du er interessert i å bo såpass trangt som det man kan kjøpe for en million plus eventuell egenkapital i dag. Du kan slå deg sammen med ei dame, og kjøpe noe som dere eier 50% hver. Det blir mye mer plass til hver av dere. Og ingen fare for at dere blir regnet for samboere med tap av rettigheter som alenemødre. Man går rett og slett ut fra at dere er hetero.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #3 Skrevet 17. oktober 2009 Takk for svar, og kreativt forslag:) Tror nok jeg prioriterer å bo trangt fremfor å bo sammen med andre. Gjorde nok av det i studietiden;) Noen andre som vet hvilke krav som stilles ang tidsperpsektiv på en kontrakt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå