villemo26 Skrevet 16. oktober 2009 #1 Skrevet 16. oktober 2009 Ja, fytti.. Ingen tabeletter som hjelper skikklig lenger. Noen tips????? ANdre som har hatt d sånn?
gutt060606&jente010110 Skrevet 16. oktober 2009 #2 Skrevet 16. oktober 2009 har det akkuratt på samme måte=( sov ikke noe i nat pga oppkast og halsbrann, og da eg endelig klarte å sovne, så voknet et en halvtime etterpå fordi eg måtte tisse:P har noen triks som virket på halsbrannen første gang eg var gravid, men ikke denne gangen stå opp og drikke melk...helst H-melk eller noe annet tykk melk, som biola, drikkeyoughurt osv love-drops banan hadde noen flere , men kommer ikke på di i farten...får skrive di når eg kommer på di igjen=)
mammatilen:) Skrevet 16. oktober 2009 #3 Skrevet 16. oktober 2009 Jeg sover med plate pga gnissing og våkner av store "gulp" i munnen - skjer gjerne rett etter at jeg har sovnet og er skikkelig ekkelt!! Har hatt halsbrann sammenhengende i tredje trimester føler jeg. Flytende Gaviscon er liksom det jeg har tyllet i meg, og synes kanskje at mandler hjelper litt. Men ellers så får jeg stort sett halsbrann av alt. Fløteis hjalp en liten periode, men ikke nå lenger. Føler med deg! Gleder meg med historier om kvinner som har opplevd umiddelbar stopp i halsbrann etter fødsel:)
LS81 Skrevet 16. oktober 2009 #4 Skrevet 16. oktober 2009 Mitt triks, i tillegg til melk, er munkholm... dvs alkoholfri øl..
Trultetryne Skrevet 16. oktober 2009 #5 Skrevet 16. oktober 2009 Jeg har hevet hodeenden på senga noen ca 10 cm, pluss at jeg har ørten puter for å ligge høyt med hodet. Det hjelper veldig.
blomstersmå Skrevet 16. oktober 2009 #6 Skrevet 16. oktober 2009 mange puter i sengen slik at en halveis sitter og halveis ligger å sover..litt ubehagelig men det hjelper meg...
Gjest Skrevet 16. oktober 2009 #7 Skrevet 16. oktober 2009 banan gjør det verre hos meg, det gjør meieriprodukter også!! det jeg har funnet ut i de perioder halsbrannen dukker opp er at det eneste jeg spiser og drikker er brød med smør og vann (jækla kjedelig) men gjør jeg det noen dager går det over... og aldri ligge seg ned etter en har spist... kunn brød og vann, absolutt ingenting annet!!!
Kongeørna Skrevet 16. oktober 2009 #8 Skrevet 16. oktober 2009 JA! Våkner av to ting: Jeg må tisse, og at jeg er i ferd med å drukne i min egen bremsevæske. Fryktelig fælt!!! Drikker en støyt gaviscon hver gang jeg er våken, dvs 5-6 ganger hver natt. Gaviscon er nå det eneste som hjelper. Før kunne jeg tygge disse tablettene, men nå er det bare tull. Drikker et glass nyco når jeg pusser tenna, så en støyt av gavisconflaska som står på nattbordet..
mammatilen:) Skrevet 16. oktober 2009 #9 Skrevet 16. oktober 2009 Banan og brød er forferdelig for meg, hehe! Og kaffe og juice selvsagt. Men kom akkurat på at legen min sa at det var andre aktuelle medisiner som kunne brukes uten at de var skadelige for fosteret - men har altså ikke benyttet meg av dette... Tenker liksom at det er så kort tid igjen - termin 28/10 - men angret pittelitt nå som jeg kom på dette. Er altså usikker på om hun mente med eller uten resept, og om hun evnt mente bruk av medisiner som inneholder aluminium (ingen bevist skadelig/uheldig effekt u/svangerskap, men et kunstig stoff som kaaan være knyttet til feks alzheimers/demens, og bedre å være på den sikre siden tenker jeg). Uansett, poenget: Det går jo ann å ta det opp med legen:) SRY at jeg skriver så lange innlegg alltid - evig skadet av touchmetodekurset på ungdomsskolen:)
villemo26 Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter #10 Skrevet 16. oktober 2009 No lo eg godt her, Bidleba... Herlig skrevet!! Men unnskyld alle, men godt å høre at det ikkje berre e meg.. Skal prøve en del av tipsa. Gaviscon tabletter, banan og alt det der, hjelper ikkje.. Men skal prøve flytende.. Einaste som skikklig hjelper, er ei teskje natron rørt ut i et glas vatn, men natron er jo salt, så er vel ikkje så bra i lengda.. Men fytti.. føler eg står i full flamme av og til, og når eg spyr er det sikkert like før dassen etser vekk...
Julelita Skrevet 16. oktober 2009 #11 Skrevet 16. oktober 2009 Jeg har vært veldig plaget av dette, men det går noe bedre nå. Delvis fordi magen har sunket, og delvis fordi jeg unngår ting som gir meg halsbrann. Fant ut at enkelte produkter gir masse halsbrann, for meg var verstingene brus (særlig svart brus som cola/pepsi) og gjærbakst. Unngår nå brød og svart brus, og det går mye bedre. Har ikke spydd pga halsbrann på flere uker. ",) Ellers hjelper melk, lovehearts, banan og fløteis bittelitt - men effekten er kortvarig og bedre på dagtid. Jeg får også mye halsbrann om natta dersom jeg spiser store måltid sent, dvs sen middag. Jeg bør helst ikke spise noe de siste 3-4 timene før sengetid.
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 16. oktober 2009 #12 Skrevet 16. oktober 2009 Prøvd flytende Gavison? Det hjelper mot min halsbrann hvertfall.
Elvirra Skrevet 17. oktober 2009 #13 Skrevet 17. oktober 2009 Hadde det å sånn for noen uker siden.. Men har rett og slett bygd opp senga(ser ut som jeg ligger i ei sklie)Ikke mer plaga av det nå. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå