Gå til innhold

Halloween.... Når det ringer på døra...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer dere til å lukke opp å gi godterier eller later dere som dere ikke er hjemme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hund så det nytter ikke å late som jeg ikke er hjemme, hehe, så her vanker det godis:)

Skrevet

Selv om vi personlig ikke feirer halloween syntes jeg ikke barna som har kledd seg ut for å ringe på dørene skal straffes. Selvfølgelig skal de få godterier

Skrevet

Tidligere har vi aldri "vært hjemme". Eldsta fikk åpne og gi i fjor, før leggetid. Etter leggetid var vi "ikke hjemme"... Jeg kan vel egentlig skrive denne på "ting du gjør som du ikke trodde du kom til å gjøre før du ble forelder" - jeg er anti-halloween, men den kamelen er jammen på vei ned den også.

Skrevet

Forresten så skruer jeg av ringeklokka når barna har lagt seg. Det ene barnet vårt sliter SKIKKELIG med å sove...

Skrevet

Klart jeg åpner og gir de godteri! :o)

Skrevet

jeg åpner døra og har den største godisbollen du kan tenke deg, samt små poser med oransj popcorn og unga dør nesten av glede! Forøvrig lurer ingen på om jeg feirer halloween eller ei for utenfor døren er det et gigagresskar med verdens søteste smilefjes med tente lys inni! jeg gleder meg like mye som lille! <3

Skrevet

Jeg kommer nok til å ta bort ringeklokka.. men de jeg ser kommer.. skal jeg gi litt snop! ;)

Skrevet

Kjøper inn godis og har klart til dem som kommer på riktig dag ... om det er noen som kommer før eller etter får de bare "ha det så godt".

Av erfaring kan jeg vel konkludere med at det nok er jeg som får spist mest snop. Kommer alltid betraktelig færre enn jeg "frykter" og handler jo inn snop ifølge føre var prinsippet ;-)

Skrevet

Det er så mange gamle mennesker i gata vår at ungene er stappa fulle av godis lenge før de når frem til oppgangen vår.

Men om de ringer på skal jeg dynge på med enda mer snop.

Skrevet

kommer enkelt og greit til å slå av utelyset..

ørk bakke ned til huset, og uten utelyset kommer ingen ned bakken..

i fjor ringte det på døra hele kvelden så ungene ikke klarte sovne før i tolv tiden (gikk i ett fra fem til halv tolv)

Skrevet

Kan jo bare skru av ringeklokka da ;)

Skrevet

Jeg er "ikke hjemme"!

Jeg liker ikke halloween, det er en adoptert tradisjon. Men helt greit at andre feirer så lenge jeg ikke trenger å ta en del i det.

Skrevet

Har invitert over nabofamilien til halloweenkos...skal lage skummel mat og kaker. og mannfolka blir med ungene ut på en liten knask eller knep tur..

de som kommer oss får også selvsagt goteri : )

skal også lage gresskarlykt å ha ute...blir så koselig atte...

Jula er da også en adoptert tradisjon....

Skrevet

Klart jeg åpner og gir de snop!!

De har jo gjort seg flid med å kle seg ut og gleder seg veldig til denne dagen. Er medpå å spre litt glede selv jeg da;-)

Dessuten er de så søte der de står å tripper at jeg aldri hadde harr smvittighet til å late som at jeg ikke er hjemme.

Skrevet

Det er ganske mange adopterte tradisjoner i dette landet :)

Forøvrig er jeg ikke noen Halloween-fan selv, men den unge håpefulle har Halloween på hjernen for tiden, så han skal få kle seg ut. I tillegg baker vi Halloween-muffins og kjøper inn godis. Det krever veldig lite planlegging, arbeid og penger, også husker jeg godt hvor gøy det var fra oppveksten i USA.

Skrevet

Husker så godt et lingnende innlegg i fjor, hvor så og si alle var imot halloween, og at alt med hele dagen bare var dritt ;)

Godt å se at folk forandrer mening, for jeg ser virkelig ikke problemet med denne dagen.. vurdere faktisk å kle meg ut jeg også, når jeg skal ut å gå med ungene :)

KLART ungene som banker på her skal få snop :)

Skrevet

Har vel egentlig ikke noe valg... alle som ringer på hos oss ser rett inn i stua så vanskelig å late som vi ikke er hjemme.

Første året vi bodde her så hadde jeg ikke tenkt på at det var halloween og hadde derfor bare kjipe kjeks å dele ut :P

I fjor kjøpte vi inn et lite lager og så godt som alt gikk med. Er så mange unger her... Var vel ca 40 barn innom på Halloween og litt færre på nyttårsaften.

Skrevet

Da stormer ungene til døra for å se hvem det er, og om de er skummlere enn hva de selv er. Lit godt får de også. Men det blir ikke mye, men litt på de fra oss. Ungene syns det er veldig gøy å gå selv, så de går innom noen av naboene som selv har barn som går. De får streng beskjed om å ikke gå til de eldre i gata her.

Skrevet

Aldri likt hallowen jeg.

Ikke engang som ungdom da læreren vår var helt gira og vi måtte jobbe ut fra det i engelsk gjennom hele høsten :/

Men nå som eldste er så stor ser det ut til at det er en kamel jeg bare må svelge.

Skrevet

Selvølgelig skal de få godteri!

Skrevet

Jeg er ikke veldig fan av å adoptere tradisjoner jeg heller, med tanke på Valentines day, halloween, st.patricks day, etc...

Men jeg er veldig glad i å varte opp, styre og pynte rundt litt. Så jeg må jo si jeg synes det er litt gøy også da.

Men det jeg ikke har respekt for er at foreldre lar unga sine gå rundt å ringe på dørklokker til langt etter leggetid...

Det er en uting...

Skrevet

Låser og slukker gangen. Feirer ikke Halloween, og det er det heldigvis ikke så mange andre som gjør her heller. Bor like utenfor et byggefelt, så de holder seg vel der de som går rundt.

Skrevet

Da skrur vi av utelys, innelys og later som vi ikke er hjemme. Enkelt og greit:)

Skrevet

Hele familien "går Halloween" her, så vi er ikke hjemme. D. v. s. Snups går til døren alene (hvis hun tør), og vi står litt lenger unna. Jeg hadde bodd her i 23 år før jeg oppdaget at Halloween er gøy. Og da ble jeg litt skuffet da jeg oppdaget at vi kan faktisk ikke både gå ute OG gi ut godterier. For her er all trick-or-treat'ing slutt kl. 21. Og det er er bare snakk om én kveld. Og alle barn er høflige, de fleste ganske små.

Hvis man ikke vil ha noen på døren, lar man utelyset være slukket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...