Gjest Skrevet 16. oktober 2009 #1 Skrevet 16. oktober 2009 Jeg er 28 år og har aldri hatt influensa. Ikke noen av dem som har gått. I hvertfall ikke symptomgivende. Har vært forkjølet utallige ganger, hatt ørebetennelse og halsbetennelse mange ganger, til og med lungebetennelse, men aldri influensa. Jeg vet ikke hvorfor jeg ikke får den/de som går, men det får meg til å lure på om det da også er god sjangse for å slippe unna svineinfluensaen?
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. oktober 2009 #2 Skrevet 16. oktober 2009 Nei, si det... Jeg hadde en skikkelig runde med influensa under lillehammer-OL som varte i 1 uke, sengeliggende. Så hadde jeg en liten runde her i vinter, som jeg fikk tatt med en gang og den varte vel i 2-3 dager... Det er det jeg har hatt, så satser på å slippe unna svinet også
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 16. oktober 2009 #3 Skrevet 16. oktober 2009 Hatt influensa en gang, og det var i 2005. Da var jeg svinesjuk for å si det sånn. Satser på at det blir lenge til neste gang og at svineinfluensaen hopper over meg. Jeg skal ikke vaksineres iallefall, det er helt sikkert. Sansynligheten for at jeg utsetter vaksinering av en evt. ny unge er også stor. Vaksiner er i det store og det hele evil. hehehehe.
mamman til to gutter Skrevet 16. oktober 2009 #4 Skrevet 16. oktober 2009 De som stadig vekk sier de har influensa tror jeg heller aldri har hatt virkelig influensa. Jeg kan huske jeg har hatt influensa to ganger, begge gangene var jeg så slått ut at jeg ikke orket å gjøre annet enn å ligge i senga i hvertfall en uke. Det er unormalt å få influensa ofte, da har man gjerne nedsatt imunforsvar av en eller annen grunn. Antagelig har du med litt flaks og et bra imunforsvar klart deg til nå. Det som er med svineinfluensa er at det er veldig mange unge som får den fordi den er så forskjellig fra de andre influensaene som har vært de siste årene. Mener jeg hørte det er få som er født før 1967 som har hatt svineinfluensa og det har nok noe å gjøre med hvilke tidligere influensavirus den ligner på. Med et godt imunforsvar så vil du vel ha et bedre utgangspunkt enn veldig mange andre, men jeg ville nok ikke oppsøkt de med influensa hvis jeg var deg:-)
Gjest ->>- Skrevet 16. oktober 2009 #5 Skrevet 16. oktober 2009 Tviler. En av grunnene til at de bekymrer seg for svineinfluensaen, er at den rammer andre grupper enn vanlig sesonginfluensa. Typisk er det særlig eldre som rammes hardt av influensa, mens denne ser ut til å angripe andre grupper. Det er vel ikke så uvanlig å aldri ha hatt influensa heller, om man ser bort fra alle disse som har "influensa" tre ganger i året og åpenbart ikke vet hva de prater om. =)
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 16. oktober 2009 #6 Skrevet 16. oktober 2009 De sier jo at h1n1 er en ny utgave av spanskesyken som tok ut ganske mange for herrands år siden, og at det er derfor gamliser ikke blir like sjuke som unge. Ikke vet jeg hva som er sant. Jeg satser på at kan spise juleribbe i år og at jeg holder meg frisk. ;p
*gruffalo* Skrevet 16. oktober 2009 #7 Skrevet 16. oktober 2009 Har heller aldri hatt influensa, knapt nok hatt feber noen gang! Og jeg jobber i bhg så har ofte smitte rundt meg. Er nok mange som sier de har hatt influensa uten at det er det. Men en gang de er forkjøla og får feber sier de at det er det. Jeg mener du skal ligge utslått over flere dager før det er influensa, ellers er det vel bare vanlig forkjølelse, eller?!?
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 16. oktober 2009 #8 Skrevet 16. oktober 2009 Jeg er snart 40 og har bare hatt influensa en gang. Tror ikke det er større eller mindre sjanse for å slippe unna, men det kan jo hende at du har et godt imunforsvar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå